Hee Bokkers! Vanochtend at ik een tosti met tomaat erop. Gulzig als ik was nam ik meteen een hap! De tomaat ontplofte en t sap liep al kokend over mijn lip en kin. Toen ik het in alle schrik weg wilde vegen nam ik ook het vel van mijn lip en (klein stukje) kin mee. Nu zit er een open blaar op mijn lip en er loopt nu al hele dag vocht uit. Elke keer als ik praat begint het weer met lopen. Het doet echt verschrikkelijk veel pijn. Ziet er zo uit: http://img690.imageshack.us/img690/1395/lipg.jpg
Misschien is het helemaal niet zo erg, maar hebben jullie tips? Vet houden of juist laten drogen? Heb dinsdag een belangrijke presentatie maar praten gaat nu nog niet erg soepeltjes. Alvast bedankt!
in geval van twijfel wel ja, liever een x te vaak dan te weinig. Dichtsmeren van openplekken is niet zo goed en brandwonden moet je voorzichtig mee zijn
suikermeisje
Geplaatst: 16-10-11 17:10
vooral soepel, dus vet, houden, zodat de huid niet gaat scheuren en het open gaat. wel een erg pijnlijke plek zeg
Char_elle
Geplaatst: 16-10-11 17:11
Is het juist niet verstandiger blaren te laten drogen? Dacht dat ze dat altijd riepen. Afdekken met een gaasje is ook niet echt handig op je lippen, blijft niet zitten denk ik. Maar zoek even op brandwonden/blaren en kijk wat je er het beste mee kan doen. Gewoon via google ofzo.
ik zou ook zeker voor de zekerheid de HAP bellen! het is een gevoelige plek die inderdaad snel openscheurt als je praat ofzo.. en een brandwondje is niet zomaar een gewone blaar!
Niet vet houden, want dat sluit af en wat absoluut niet mag bij brandwonden is afsluiten! Lastige plek en ik zou ook even de HAP bellen voor advies, die weten het je vaak toch wel beter te vertellen.
Bedankt voor jullie advies allemaal! Ik zat ook erg te twijfelen, afdekken (vet houden) of juist niet. Ik zal anders inderdaad even bellen voor advies, dat lijkt me het slimst. Bedankt!