Zwelgje schreef:Zijn er ook vrouwen die na de bevalling heel snel de extra kilo´s weer kwijt waren? Of is het echt een kwestie van veranderde eetgewoonten die je creeert tijdens de zwangerschap waardoor het zo lang blijft ´plakken´. Ik heb er zelf geen verstand van hoor, maar ik vraag me dat wel eens af. Bij ons op de sportschool loopt ook een dame rond die een 2-3 maanden geleden bevallen is en daar zie je dus niks meer aan. Net zo slank en gespierd als daarvoor. Misschien juist omdat ze ook tijdens de zwangerschap is blijven sporten en daarvoor al heel fit was? Vind het wel interessant want ik zie ook genoeg dames die na een bevalling nooit meer de kilo´s kwijtraken. Vraag me dan af waar dat aan ligt. Als je gezond bent, dan moet je toch weer gewoon op je normale gewicht kunnen komen?
Wellicht was zij ook niet zoveel aangekomen?
Als ik over mezelf spreek, kwam ik in het begin al redelijk wat aan (zonder enige verandering in sport of eet patroon) maar toen ik net over de helft was kreeg ik bedrust. Eerst thuis en later in het ziekenhuis. En je moet wel blijven eten. Ik ben in die laatste 20 weken 27 kg aangekomen geloof ik, dus in de eerste 20 maar 9 kg.
En dóórdat ik zo lang plat gelegen heb, heeft mijn lcihaam ook een enorme klap gehad en kan ik ook niet ineens heel hard gaan sporten. Dus dat heb ik allemaal rustig op moeten bouwen met de nodige ongemakken. (ik was mijn balans en meer van dat soort dingen gewoon helemaal kwijt door alsmaar liggen)
Dat gaat steeds beter dus kan ik steeds wat meer doen. En heb er nu dus 26 kg vanaf, van de 36 die er aan zijn gekomen.