microdermal piercing

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

suus_toes

microdermal piercing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 10:01

Voor dat jullie gaan zeggen; gebruik de zoekfunctie. Dat heb ik gedaan maar het centraal piercing topic over microdermals is gesloten dus vandaar dat ik een nieuw topic aan maak.

Ik zou heel graag een microdermal willen laten zetten, maar ik ben altijd al gevoelig voor sieraden geweest.
Bij oorbellen ben ik niet verder gekomen dan zweerknopjes, en dan werden m'n oren zo gigantisch dik dat de oorbelletjes niet meer te zien waren.

2 jaar geldeden in september heb ik van m'n vriend een ketting van zilver gekregen, dat heeft ook maanden geduurd voor dat ik daar niet meer op reageerde (lees; helemaal bont rond om de ketting)

Afgelopen jaar ook in september, heb ik een ring van m'n vriend gekregen, ook van zilver. En die geeft nu nog steeds af, plek waar de ring zit word groen/zwart en ring word steeds dof. Dus daar reageerd m'n huid nog steeds op.

Nu mijn vraag aan julliie;
Zijn er meer mensen die ongeveer de zelfde reacties hebben gehad als ik, en hebben jullie wel een microdermal laten zetten? En hoe is dat gegaan met genezen, of is die gaan ontsteken en hoop ellende er van?

Ik zou die piercing graag op m'n borstkas willen laten zetten, ongeveer op kettinghoogte. (om het zo even uit te leggen)
Misschien dat dat wel goed gaat, omdat m'n huid ook niet meer op m'n ketting reageerd.

En nou jullie toch aan het lezen zijn, kunnen jullie ook jullie ervaringen vertellen over de pijn? voornamelijk de mensen die 'm ook op de borstkas hebben...(ik ben nog al een mietje haha :') )

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Ik ga maandag bij de piercer informeren!

zonnebloem18

Re: microdermal piercing

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 10:35

Zulke dingen zijn van chirurgisch staal dus de kans dat je daar op reageert is vrij klein.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 10:42

ik heb geen microdermal, maar wel reacties op andere materialen. Niet zo ernstig als jou. Maargoed. Echt goud verdraag ik wél! En als je dat lelijk vindt zou je witgoud kunnen overwegen. Zit wel een prijskaartje aan. Maargoed... Misschien dat het voor jou een oplossing is (weet eigenlijk ook niet of er gouden microdermals bestaan, ben er niet zo in thuis :)) )

Met oorbellen droeg ik eerst een half jaar goud, en daarna kon ik alles in. Als ik iets anders in doe, worden m'n oorlellen zo dik, begont 't te branden, te bloeden etc. Ik heb als klein meisje denk ik 3 keer gaatjes geprikt, en het resultaat was altijd janken, krijsen etc. :') . Toen was ik een jaar of 11, was ik nep-oorbellen aan het kopen. En toen kwam er een vrouw naar me toe, die hetzelfde had. Maar als ze eerst voor een hele periode goud droeg had ze nergens last van. Goed, dat geprobeerd, en sindsdien kan ik dus alle oorbellen in. Tenzij ik een poos geen oorbellen draag, dan moet ik weer opnieuw 'goud' gaan dragen...

Op chirurgisch staal had ik ook een reactie volgens mij. In ieder geval de knopjes, die de juwelier doorgaans schoot... Daar kon ik echt niet tegen, zilver, sterling etc. ook allemaal niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 10:54

Over het algemeen is piercen stukken hygienischer dan oorbellen laten zetten..piercen gebert immers met een naald, oorbellen laten zetten gebeurd met een apparaat wat niet echt steriel is ofzo :/ heb al kind ook 5x opnieuw oorbellen laten zetten omdat het constant ging ontsteken. Nu eindelijk wel gewoon oorbellen ;)
Maar je kunt vragen wat ze je aanraden in de piercingshop :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 11:17

Hier is al een centraal topic voor, voor alle vragen en tips over alle soorten piercings dus ook oorbellen en Microdermals.

[MW] [Centraal] Piercings

Piercings worden tegenwoordig gemaakt van Titanium, omdat hier geen nikkel in zit dus de kans dat je hier op reageert erg klein is. Chirurgisch staal bevat wel nikkel, dus hier mag nooit mee gepiercet worden, helaas zijn er wel piercers die dit doen dus goed navragen. Vandaar dat kunstheupen en andere kunstgewrichten van metaal uit titanium bestaan.
Wel kunnen piercings uitgroeien, net als de MD. Dit ligt in de meeste gevallen aan de huid en verschilt per lichaam en per plaats in het lichaam.

Er zijn dus nog wel piercings van CS, alleen deze kun je dus indoen als je piercing genezen is en je niet gevoelig en/of allergisch bent voor nikkel. Net als bij gewone oorbellen dus.

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 08:20

Oke, dank jullie we voor de snelle antwoorden! :D
Ik zal vanmiddag even goed gaan informeren, ben best al wel zenuwachtig.. haha

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 08:26

Groen afgeven? dat doen alleen neppe zilveren sieraden toch?!

@bizzybijtje: bij mij werden ze niet met een apparaatje gedaan :+

Maargoed over MD is indd titanium :) Verder zou ik m afraden, heel mooi hoor, maar na een jaar is hij er bij mij uitgegroeid. met een mooi litteken als gevolg

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 08:29

@mossel; haha ja mijn ring geeft groen/zwart af.. en het is echt zeker weten echt zilver ..hihi

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 08:31

nee echt zilver kan afgeven ,bv als je ziek word.
ik ken ook genoeg mensen waar die uit grooeide,zelfs merdere malen.
verder succes
Mossel schreef:
Groen afgeven? dat doen alleen neppe zilveren sieraden toch?!

@bizzybijtje: bij mij werden ze niet met een apparaatje gedaan :+

Maargoed over MD is indd titanium :) Verder zou ik m afraden, heel mooi hoor, maar na een jaar is hij er bij mij uitgegroeid. met een mooi litteken als gevolg

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 08:34

Er is inderdaad een centraal topic voor alles met betrekking tot piercings: [MW] [Centraal] Piercings
Daar kan je dus ook terecht met je vraag over microdermal piercings. Hier dus een slotje.