sporten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Happyhealthy

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 22:50

Hoi!

Ik heb hele erge rugpijn waardoor ik dus niet meer kan paardrijden/volleyballen/hardlopen enz. gewoon de dingen die ik dus altijd graag deed kunnen niet meer. (ik hoop het na een tijdje wel weer te kunnen gaan doen) .
Maar nu wil ik in de tussentijd totdat ik dat weer kan gaan doen, ook graag sporten.
Maar wat?
het mag niet te belastend zijn voor je rug, want dat is te pijnlijk en gooi ik alles van de fysio en orthopeet etc in de war.
Het liefst moet het iets zijn waar ik niet teveel bij nodig heb, of wat niet te duur is.
Weten jullie iets?

groetjes Chantal

Inge_83

Re: sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 22:58

Medische fitness, aangepast aan wat voor jou verantwoord is?
Is misschien wel wat duur, maar misschien kun je daar een deel van vergoed krijgen door je zorgverzekering.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 08:00

Zwemmen misschien? Of een vorm van Yoga?
Misschien kun je beter met je therapeuten overleggen wat qua sport handig is voor je rug :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 08:10

Als je bij de fysio loopt, kan die een trainingstraject met jou opstarten. Daarnaast is hij/zij de aangewezen persoon om te kijken wat voor jou wel en niet geschikt is, aangezien hij/zij goed op de hoogte is van de exacte problemen. Ik zou dus gewoon met je fysio en eventueel orthopeed gaan overleggen en niet zomaar zelf iets gaan doen.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 08:34

Klopt wat Lalidan zegt. De meeste fysio praktijken hebben tegenwoordig een fitnesshonk. Daar kun je onder begeleiding sporten.
Last van je rug is zo'n ruim begrip, wat de een wel kan, kan de ander niet of is niet verstandig. Dat kunnen we niet vanaf de pc beoordelen. Je kunt beter aan een professioneel iemand raad vragen.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 11:57

Ik wou zeggen: als je al bij de fysio loopt, zou ik hem of haar even vragen wat je het beste kunt gaan doen.

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 10:38

het probleem is, ik ga pas over een maand weer naar de fysio (omdat er nu veel op vakantie zijn en mijn fysio het werk van hun erbij over moeten nemen) en in de tussentijd wil ik wel kunnen sporten.
niemand die weet wat ik wel kan doen, en goed voor mijn rug is?

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 10:49

Wnadelen, fietsen, Nordic Walking?