En nou wil ik daar vanaf, ik durf nog geen afspraak te maken met de huisarts voor evt medicatie. Ik reageer sterk op medicijnen (zo raakte ik erg overprikkelt door een antibiotica. Was daardoor erg emotioneel en kon niet in een ruimte zijn met meer dan een persoon, geen geluid, geen prikkels of ik werd knettergek. Of lag ik te slapen de hele dag compleet met hallucinaties door een stevige paracetamol
) waardoor ik wil gaan zoeken op naar kruiden of zeer lichte medicatie. Gewoon als ondersteuning om even 'vrij' te komen van dat eeuwige slagveld in mijn hoofd. Ik had al sint-janskruid gehaalt bij de apotheker en ik merkte al een verschil, net even makkelijker allemaal.. even dat scherpe randje eraf. En zo had een collega van mijn wiet aangeraden... haha.. zo hoor je nog eens wat.
En daar zit ik dan op de bank, een boek van de Dalai lama naast me, mij af te vragen welke bokkers ook dicht gevecht met zichzelf aangaan. Welke bokkers pilletjes slikken of andere hulpmiddelen gebruiken om zo wat hulp te hebben bij dit eeuwige gevecht. Ik wil niet 40 worden en mij afvragen waar al die jaren toch heen zijn. Ik wil van die angsten af, wil ruimte in mijn hoofd.. wil mezelf zijn.