opzoek naar innerlijke geluk.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Benfan

opzoek naar innerlijke geluk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 22:17

... Ik ben mezelf zo beu, zo zat, zo moe. Na 3 jaar lang intensieve therapie te hebben gevolgd waardoor ik wat handvatten heb gekregen om beter met mezelf om te kunnen gaan merk ik dat ik meer wil. Ik word gewoon moe van mezelf, ik stress mezelf de dag door en merk dat ik lichamelijk altijd op ben doordat ik op het emotionele vlak teveel van mezelf vraag. Maar hoe leer je loslaten, als je altijd jezelf hebt geleerd vast te houden aan alle kleine dingen. En natuurlijk alleen de negatieve dingen, ik kan een perfecte dag hebben en dan denkt mijn brein 'ow, maar weet je dit nog!!" wat serieus mijn dag kapot kan maken. Nou heb ik mezelf geleerd het uit te balanseren met goeie gedachten, of mezelf te vertellen 'nou en, ik scheet ook in luiers en zat aan mijn moeders tieten'. Maar nog steeds heb ik het idee een eindeloos gevecht te vechten met mijn ergste vijand en grootste vriend... mijzelf.

En nou wil ik daar vanaf, ik durf nog geen afspraak te maken met de huisarts voor evt medicatie. Ik reageer sterk op medicijnen (zo raakte ik erg overprikkelt door een antibiotica. Was daardoor erg emotioneel en kon niet in een ruimte zijn met meer dan een persoon, geen geluid, geen prikkels of ik werd knettergek. Of lag ik te slapen de hele dag compleet met hallucinaties door een stevige paracetamol :P) waardoor ik wil gaan zoeken op naar kruiden of zeer lichte medicatie. Gewoon als ondersteuning om even 'vrij' te komen van dat eeuwige slagveld in mijn hoofd. Ik had al sint-janskruid gehaalt bij de apotheker en ik merkte al een verschil, net even makkelijker allemaal.. even dat scherpe randje eraf. En zo had een collega van mijn wiet aangeraden... haha.. zo hoor je nog eens wat. :7

En daar zit ik dan op de bank, een boek van de Dalai lama naast me, mij af te vragen welke bokkers ook dicht gevecht met zichzelf aangaan. Welke bokkers pilletjes slikken of andere hulpmiddelen gebruiken om zo wat hulp te hebben bij dit eeuwige gevecht. Ik wil niet 40 worden en mij afvragen waar al die jaren toch heen zijn. Ik wil van die angsten af, wil ruimte in mijn hoofd.. wil mezelf zijn.

minikatje

Re: opzoek naar innerlijke geluk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 22:19

herkenbaar.

ik mediteer veel en heb een paar mensen om me heen waar ik alles aan kwijt kan.
na jaren met paniek aanvallen en zelfmoordneigingen ben ik eindelijk dichterbij mezelf gekomen.

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 22:27

Herkenbaar,wat erg dat je er zo door heen zit.
Als je eens wilt praten,stuur maar pb.
Ik heb het een dik jaar gehad en ben blij dat ik nu weer de oude ben.
Mijn motto geniet geniet,denk wat kan mij die nare mensen schelen.
Ik pis over deze maatschappij,na een jaar lang verplicht ggz.
Door 13jaar mishandeling incest en tentamen succides,vind ik het wel welletjes.
Je moet voor jezelf knokken,denken ik heb weleens meer voor heten vuren gestaan.
Dat helpt mij,erg goed.
Ook al vertrouw ik niemand zo makkelijk meer de ggz is echt moordend.
Een tip zorg dat je er nooit komt,dat wil ik even zeggen.
Met de hand op mijn hart. :(:)

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 08:37

Je zou eens kunnen googelen op de RET methode. Daarbij leer je op een hele simpele manier je gedachten om te buigen naar iets positiefs (of meer reeel) door jezelf vragen te stellen.
Het kan zijn dat je in het begin begeleiding nodig hebt om jezelf op weg te helpen. Sterkte en succes!

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:19

Ik begrijp het niet, bedoel je dat je altijd negatief over je zelf denkt? Dat je elk verkeerd woord dat je zegt, jezelf kwalijk neemt? Dat elke blunder je nog veel later het schaamrood op de kaken staat? Dat herken ik wel, dat heeft iedereen, denk ik. maar als je ouder wordt, leer je dat iedereen fouten maakt, dingen zegt, die verkeerd over komen en blunders maken. Sorry als ik het helemaal verkeerd heb, maar ik wil het graag begrijpen.