Wat kan dit zijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MyLittleLove

Wat kan dit zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 15:28

Ik werk al zo'n half jaar bij een rozenkwekerij.
Eerst knipte ik in de kassen, daar had ik nooit problemen met dat het warm was (natuurlijk wel af en toe wat zweet maar verder was alles oké)
Sinds een maand of 2 mag ik sorteren. Dat betekent, bij de sorteermachine de rozen sorteren en de goede rozen ophangen aan de haakjes in de machine. Dit is redelijk intensief werk.
Ik doe dit zaterdags en zondags, doordeweeks ga ik gewoon naar school. Af en toe hoef ik een dag niet te werken.

Nu doe ik dit dus al 2 maanden en laatst gebeurde er iets vreemds. Eerst kreeg ik een raar gevoel in mijn hoofd, toen een piep in mijn oren en mijn benen voelden heel slapjes aan. Ik moest echt met mijn handen op mijn knieën leunen, kon niet meer normaal staan. Ik was echt in paniek maar omdat de baas even weg was heb ik niets gezegd. Na zo'n kwartier waren de kwaaltjes weg en had ik pauze. Na die tijd was alles oké.

Een tijdje heb ik dit niet gehad, maar vanochtend begon het weer. Precies hetzelfde, maar hierbij ook bijna niet kunnen slikken (gevoel alsof je moet overgeven). Ook nu was de baas even een klant helpen dus heb alweer niets gezegd. (Ze zijn wel heel zorgzaam hoor, daarom wilde ik ook niets zeggen, anders zouden ze me naar huis sturen en er was nog veel te doen)

Er komt voordurend frisse lucht door de loods waaien want de deur staat regelmatig open (en meestal ook de schuifdeur). Warmte kan het denk ik niet zijn.

Wat kan dit zijn bokkers?

Truf

Re: Wat kan dit zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:42

Eet je wel voldoende op een werkdag? En drinken natuurlijk. Heb je last van een lage bloeddruk? Door een lage bloeddruk, te weinig eten of een lage suikerspiegel kan je je heel naar en slap voelen, zelfs tot flauwvallen aan toe.
Je kan eerst eens proberen meer te eten en te drinken tijdens het werken en als je je zo slap voel even wat met suiker eten (dextro ofzo). Anders bij de dokter eens je bloeddruk en eventueel je suikerspiegel laten controleren.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 15:48

Ik heb vanmorgen 2 broodjes op en een kop thee met flink wat suiker..

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 16:01

Vraag je baas eens voorzichtig , het kan gevoelig liggen ,of ie misschien sinds kort andere bestrijdingsmiddelen gebruikt . Ik heb ook lang in de kassen gewerkt en bij bepaalde bestrijdingsmiddelen werd ik misselijk en duizelig .
Sterkte .

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 16:15

Voor zover ik weet gebruikt 'ie alleen natuurlijke bestrijdingsmiddelen (beestjes in zakjes :') ) die heb ik ook een paar keer mee moeten strooien dus weet niet of het daar aan ligt, zal het eens vragen.

Het kan dus een te laag bloedsuikerspiegel zijn ? Wat helpt daartegen?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 16:17

Het komt mij bekendvoor in de zin van een soort bloeddruk wegval... Volgens mijn HA normaal bij jongere meiden. Ik heb het een tijd gehad rond mijn 24/25ste.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 16:26

Heb net wat gegoogled en volgensmij is mijn suikerspiegel dus te laag.

De symptonen staan op internet, vetgedrukt heb ik:

Een voortdurende vermoeidheid, die door te eten weer verdwijnt. De bloedsuikerspiegel stijgt eerst, daalt vervolgens weer en geeft u wederom de behoefte om extra zoet te eten;
Hongergevoel tussen maaltijden;
Depressiviteit;
Sterk wisselend humeur hebben;
Nerveus zijn en rusteloos;
Duizeligheid en gevoel van zwakte;
Hartkloppingen;
Hoofdpijn en migraine;
Candida Albicans, schimmelinfectie;
Een slechte concentratie;
Een te lage bloeddruk;
Menstruatiestoornissen;
Last van oorsuizingen;
Verlaagd libido en impotentie;
Snel koud hebben of juist overmatige transpiratie;
Angstig zijn en prikkelbaar;
Trillen en beven;
Nachtmerries hebben;

Slecht of wazig zien;
Snel last hebben van blauwe plekken

Iemand een idee wat ik ertegen kan doen?

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 16:32

Ik denk dat je gewoon een lage bloeddruk aanval hebt gehad, dit kun je voorkomen door goed zout te eten, bijv. zoute dropjes op zak of je pakt een opkikker soep van Maggie.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:54

Wat je daar tegen kunt doen is suikervrij en (een stapje verder, maar het meest effectief) koolhydraatarm eten.

ik had precies wat jij beschrijft en sinds ik suikervrij en koolhydraatarm eet kan ik de hele wereld aan :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:56

Drink je wel genoeg water???

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:59

Mss heef het ook te maken met de bewegingen die je moet doen? moet je met je armen steeds boven je hoofd om die rozen op te hangen? en dan in combi met lage bloeddruk ofzo, dat het op een slechte dag teveel is?