Vanaf groep 5 irriteer ik mij aan zowat alles. Daar hadden we een juf die de hele les zo door de klas liep: "SSSSSTTTT " Ook als er niemand praatte. Nou daar kon ik dus niet goed tegen. En sindsdien zijn bij mij sommige geluidjes al te veel.
Bijvoorbeeld op vakantie. Eigenlijk moet ik dan in dezelfde kamer als mijn broertje slapen. Maar dat kán ik gewoon niet. Mijn broertje slaapt namelijk nogal luidruchtig zeg maar. Heel hard ademen en diep. Daar kan ik dus echt niet tegen dan kan ik dus niet slapen. Daarom zit ik altijd voor de vakantie al helemaal in de stress omdat ik gewoon een keer normaal wil slapen en niet altijd op een bank.
Zoiets heb ik dus ook met logeren. Dus ook een reden dat ik liever thuis slaap. Daar kan ik tenminste nog in de slaapkamer op de grond gaan slapen
Bij iemand anders thuis niet.Maar ik kan me ook aan andere dingen irriteren. Zoals slurpen van drinken, fluiten, hard geluid van een spelletje, mijn moeder die zingt, bonken van muziek. Dan word ik echt helemaal gestresst en helemaal gek. Dan word ik ook gek van mezelf dat ik nooit is een keer normaal kan doen.
Misschien vinden jullie dat ik me aanstel, dat is ook wat ik altijd van mijn moeder hoor. Ze zegt dat ik me maar moet afsluiten van die geluiden. Maar dat kan ik niet.
Hebben jullie tips wat ik kan doen? Of zijn hier meer mensen die dit hebben?
De tip om met oordopjes te slapen werkt niet. Ik hoor door alle oordopjes geluid .
Bedankt voor het lezen

Heb het al sinds mijn negende en toen was het echt niet de pubertijd