Oeps, tandarts probleem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Oeps, tandarts probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:13

Hoi bokkers,

sorry dat ik op het late avond uur nog een topic open maar ik moet raad hebben!

Ik trok toenstraks een lekker zakje chips open, en begon toen te knabbelen.
Mijn tanden voelden al wel raar aan, maar dat zou volgens mij toch een stukje chips kunnen zijn? Dus ikke vrolijk door knabbelen.

Tot ik toenet een raar stukje voelde, ik ging even bij de spiegel kijken en toen zag ik een stukje zwart??? Zitten. Ik wilde dat eruit halen, met een tandenstoker maar nu is er een hele hoek uit mijn tand. En voel ik een 'gat' zitten.
Ik moet volgende week naar de tandarts toe, maar ik weet niet of dit verstandig is om er mee door te lopen, en kan ik nu morgen nog wel fatsoenlijk mijn ontbijtje nemen?

Ik voel er dan wel niks van, maar ik mis toch iets zeg maar.. :+

Bedankt voor de reactie's!

bromfiets

Re: Oeps, tandarts probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:15

Ik zou morgen even bellen of je eerder langs kan komen, het klinkt niet goed namelijk...

En misschien dat ze je tand nog kunnen redden voor hij afsterft of echt gaat ontsteken.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 08:27

Als je er geen pijn aan hebt, kan je rustig wachten tot maandag. Als het wel pijn doet, leeft je tand nog en is het wel zaak er op korte termijn naar te laten kijken.
In beide gevallen even goed schoonhouden.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 08:36

Je kunt wachten tot maandag, of een stuk vulling is eruit gebroken of een stukje waar al wat cariës zat is afgebroken. Als het pijn doet moet je wel gaan dan ligt je zenuw bloot. Gewoon even aankijken, warm en koud kan gevoeliger zijn maar zolang je niet door de grond gaat van de pijn is het niet echt een spoedklacht. Bel wel even vantevoren dat dit is gebeurd en wanneer het is gebeurd dan kunnen ze er rekening mee houden in de planning!

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 09:03

Bedankt voor jullie reactie's.
Het doet idd geen pijn. Ik ga maandag even bellen voor een vervroegde afspraak.
Ik denk eerlijk gezegt dat het een stukje vulling was wat er uit is.. Ofja, helemaal in dit geval.
Ik spoel mijn mond nu elke x goed uit als ik iets heb gegeten. En nu wachten we het maar af wat de tandarts maandag gaat zeggen.