Weet je wel de locatie waar het gaat zijn? De ene binnenhal en kantine is de andere niet. Je moet qua lichamelijke belasting uit gaan van lang zitten, en lang in een (koude) binnenhal staan met lesgeven. Maar je kunt misschien zelf een stoel meenemen die goed zit. Wij stonden altijd tijdens de uitleg en tijdens het kijken, maar dat zou ook prima vanaf een stoel kunnen. Begrip van de cursusleider is denk ik erg belangrijk. Jammer dat ze dat nog niet weten, ik zou daar toch nog eens naar informeren, misschien dat iemand anders die je aan de telefoon hebt je wel meer kan zeggen. Ik heb de indruk dat het vaak ieder jaar dezelfde cursusleider is. En zo moeilijk zou het voor de KNHS ook niet moeten zijn om in maart nog een afmelding te verwerken voor de start in september.
Vond ik het bij ons toen (ik deed met rijden) ook schandalig dat de cursusleider bij een paard zei dat het niet goed genoeg was en het meisje de cursus niet mee mocht doen met dit paard (het was wel 1,60 en L1 maar een kruising koudbloed). Meisje werd gewoon uit de cursus geknikkerd en kreeg geen geld terug. Ik zou dus wel vooraf zorgen dat je contact hebt met de cursusleider, je kunt ook een botte hark treffen die er totaal geen begrip voor heeft, en dat lijken die 20 avonden me geen pretje.