hernia's en ORUN ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LucyB

hernia's en ORUN ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 17:57

Ik had me ingeschreven voor de Orun opleiding eerste fase zonder eigen rijden van het KNHS maar aangezien ik nu met een dubbele hernia en een versleten wervel rondloop vraag ik me af of ik het niet beter af kan zeggen ?
Ik heb het het KNHS al gebeld en die vrouw leek het beter om het niet te doen dit jaar, ik ben erg aan het twijfelen.
Naast de hernia's (vorige week pas bekend na MRI) had ik al fibromyalgie, fit ben ik dus sowieso al niet maar ik wilde die opleiding wel heel erg graag.
Wie weet uit ervaring hoe lichaamlijk zwaar deze cursus is ?

Biskwie

Re: hernia's en ORUN ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 23:33

Met of zonder eigen rijden? Dat maakt best een verschil. En kijk eens wat je kan en wat je niet kan en hoe je dat kan overbruggen, binnen je eigen grenzen. Leg eens contact met de cursusleider van je locatie en zie wat je af kan spreken. Verzamel informatie en oordeel nogmaals. Veel succes.

LucyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 06:51

Bedankt voor je reactie ! Het is zonder eigen rijden en ik probeer inderdaad zoveel mogelijk info te verzamelen, vandaar deze oproep ook i.v.m. bokkers die de cursus al gedaan hebben en weten wat je precies gaat doen.
Ik heb geen idee wie de cursusleider is , er is nog niks defintief-pas eind van de maand ,maar dan is het eigenlijk al te laat om het af te zeggen.... Ik had de KNHS al gebeld, zij raden het in wezen wel af.

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 06:57

Ik zou het overslaan, na de theorie lesen sta je 3 uur achter elkaar in een bak om les te geven/te kijken naar anderen.
Daarbij iss het ook nog eens koud (duhhh winter :+ ) dus ik denk dat het voor je rug beter is het een jaartje over te slaan.

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 09:52

Hmm.. Ik ben hypermobiel en heb daardoor veel rugpijn. Daarnaast heb ik Posttraumatische Dystrofie (wat bij kou dubbel zo erg is). Ik vond het goed te doen. Heb ook de cursus zonder eigen rijden gedaan. Ik had meer moeite met het theorie-deel (lang zitten), dan met het lesgeven. Tijdens het lesgeven sta je een half uur zelf in de baan en verder kijk je naar anderen. Wij hadden zitplaatsen voor het kijken. Ik wisselde zitten en staan veel af. Verder had ik heel veel warme kleding aan en mee. Ik vond het goed te doen. Ik raad je aan te informeren of er een mogelijkheid is om te zitten als anderen les geven.

Succes!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 10:01

Weet je wel de locatie waar het gaat zijn? De ene binnenhal en kantine is de andere niet. Je moet qua lichamelijke belasting uit gaan van lang zitten, en lang in een (koude) binnenhal staan met lesgeven. Maar je kunt misschien zelf een stoel meenemen die goed zit. Wij stonden altijd tijdens de uitleg en tijdens het kijken, maar dat zou ook prima vanaf een stoel kunnen. Begrip van de cursusleider is denk ik erg belangrijk. Jammer dat ze dat nog niet weten, ik zou daar toch nog eens naar informeren, misschien dat iemand anders die je aan de telefoon hebt je wel meer kan zeggen. Ik heb de indruk dat het vaak ieder jaar dezelfde cursusleider is. En zo moeilijk zou het voor de KNHS ook niet moeten zijn om in maart nog een afmelding te verwerken voor de start in september.
Vond ik het bij ons toen (ik deed met rijden) ook schandalig dat de cursusleider bij een paard zei dat het niet goed genoeg was en het meisje de cursus niet mee mocht doen met dit paard (het was wel 1,60 en L1 maar een kruising koudbloed). Meisje werd gewoon uit de cursus geknikkerd en kreeg geen geld terug. Ik zou dus wel vooraf zorgen dat je contact hebt met de cursusleider, je kunt ook een botte hark treffen die er totaal geen begrip voor heeft, en dat lijken die 20 avonden me geen pretje.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 11:06

Ik heb afgelopen jaar de cursus gedaan, en brak na enkele weken mijn rug op twee plekken. Toch ben ik evengoed doorgegaan ( en geslaagd!!) en ik vond het prima te doen hoor. :)