Gek van pijn in mond, tandvleesontsteking?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

iefke

Gek van pijn in mond, tandvleesontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 22:04

Ik ben bij de TA geweest, bij de HA geweest. En ik moet maar gewoon ibuprofen blijven slikken, maar ik word echt gek van de pijn. Volgens TA is het geen tandvleesontsteking, maar ik denk toch echt van wel. Morgen heb ik 3 afspraken, maar ik ga er zeker nog een keer mee naar de TA. Wat een hel is dit zeg. Pijn in je mond is echt vreselijk... Ik heb ooit één gaatje gehad, maar dit slaat echt alles.

Ik kan op het moment alleen maar vloeibaar eten omdat gewoon eten pijn doet en mijn maag doet zeer van alle ibu's. Ik heb op inet gekeken, maar hoe voelt een tandvleesontsteking?? Soms hou ik het gewoon echt niet meer. Er is weinig te zien in mijn mond, maar het is al vanaf zaterdag.

Mindfields

Re: Gek van pijn in mond, tandvleesontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:06

Je hebt ook geen zachte heel pijnlijke bult in je tandvlees ergens?

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:06

hebben ze je dan niet kunnen vertellen wat het wel is? kan het geen afte zijn?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:07

Maar is het een specifieke plek dan?
Of in je hele mond?
Kan ook spruw zijn, of een afte die enorm pijnlijk is. Ik heb ooit een afte van 3 cm gehad, daar wordt je niet vrolijk van.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 22:08

Nee. Maar ik heb gisteren de hele tijd op inet gekeken en daar werd Paradontax en zout water spoelen aangeraden, dus dat ben ik gaan doen. En dat verzacht wel even, maar het blijft aan de gang. Pijn neemt ook niet af. Ga morgen weer contact opnemen, maar word er onderhand gillend gek van. Terwijl ik echt niet kleinzerig ben.

Pauline, het is geen afte, daar heb ik ooit Piroflex opgesmeerd, maar dat deed niet eens pijn. Het zit in mijn bovengehemelte en aan de ondervoortanden voor en achter.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:11

En spoelen met Lysterine?(wel even auw maar dat doodt alle bacterien)

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 22:12

Ja, dat ga ik morgen halen, is op. Daar heb ik zoutoplossing voor genomen.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:13

Een paar minuten op een stuk rauw ui kauwen doodt ook de bacterien overigens. Is niet lekker :D

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 22:14

Je zit me niet voor de gek te houden hè >;) Want ik doe op dit moment alles om die pijn niet te hoeven voelen... :))

*gaat keuken in

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:15

Nee echt serieus! Het werkt echt. Ik maak niet altijd alleen maar grapjes hoor! :D

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:16

Op een sluimerende afte helpt het niet, dat is pas later...
Maar klinkt als pijnlijk. Ik begrijp dat je helemaal gek wordt van de pijn :(:)

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 22:18

Brrr. Da's echt vies... Rauwe ui...

Dank Pauline, ja, word er echt gillend gek van. Al vanaf zaterdag. Maandag TA geweest, gister dokter. Maar er is niets te zien.

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:20

klinkt als een ontsteking bij de wortel. En ja gillend gek wordt ik er op het ogenblik ook van. Ben al 2 x geweest om te laten trekken. Door ontstekingen niet te doen, zelfs 1 kuur stevige antibiotica heeft geen verlossing gebracht. Zit nu op toestemming van zorgverzekeraar te wachten om onder narcose de tanden te laten trekken. En ondertussen dus 3 ontstekingen ook bij tanden waar niets aan te zien is.

Neem 1 paracetamol en 1 ibru tegelijk, is bij mij een werkende booster (oke soms maar een half uurtje pijn vrij maar wel 1 uur steeds minder pijn en 1 uur steeds meer pijn) Warmhouden, soms wil tegendruk helpen dus ff zoeken waar drukken tijdelijk verlichting geeft. Drink geen melkproduct vlak voor inname of vlak na inname die verminderd de werking.

Veel s6, bij niet slapen, gaan bokken, spelletje op de comp alles doen om maar niet stil te gaan zitten. En ow niet bukkken :D

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:21

Ja en aandringen op een rontgenfoto zodat ze kunnen zien of en waar er een ontsteking zit. Of eventueel doorverwijzen naar een kaakchirurg oid.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 22:22

Nee, dat bukken ben ik ook al achter :+ :D Blijf zoveel mogelijk verticaal.

Ik heb ooit een wortelkanaalbehandeling gehad, maar dit voelt zo anders...

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:22

Ik nam 2 paracetamols en 1 tramadol(maar die laatste moet je maar net in huis hebben) maar dat werkte aardig(bij ontstoken kies), en verder deed ik indd rauw ui kauwen, stuk knoflook tegen het tandvlees(wordt de pijn eerst wat heviger van maar daarna minder al is het echt ranzig!!)spoelen met Lysterine en vooral niet gaan liggen inderdaad.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 22:23

Tramadol heb ik niet in huis idd, en van de ibu's en de paracetamol ben ik allang de hoeveelheid die ik in mag nemen voorbij dus daar wil ik voorzichtig mee zijn. Ik slik eigenlijk nooit pijnstilling, maar het is gewoon niet te houden. Maandag werkte ibu en para idd nog, maar zelfs dat heeft geen zin meer nu.

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:25

vaak kunnen ze een ontsteking bij de wortel niet zien op een foto.
ik heb ook zoveel pijn aan een kies gehad dat de TA niks kon vinden , kon wel met mijn kop tegen de muur lopen . (dat deed niet zo zeer ) toch een wortelkanaalbehandeling gehad nou dat luchte ernorm op
sterkte ermee

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:26

Hihihi een hoop ervaringsdeskundige hier. Let op met die doorverwijzing naar de kaakchirurg, als de tandarts het had kunnen oplossen wil je zorgverzekeraar het vaak niet vergoeden. Dus echt op doorverwijzing van de TA anders geen vergoeding.

Je kan best tijdelijk wat meer slikken hoor, doe ik ook. Niet gezond nee, maar die pijn ook niet. Beter meer paracetamol dan ibruprofen. Heb trouwens jaren zonder ik het wist 1 strip per dag van beide geslikt zonder nare gevolgen.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:42

mss een ontsteking van een sinusholte? dan zien ze op foto's ook niets en kan heel goed dat je dat eerst in je mond voelt. Dat je meer last hebt als je voorover buigt is volgens mijn tandarts een teken van holteontsteking en zit het niet in je tanden. Bij zo'n ontsteking helpt 1 kuur AB meestal ook niet voldoende, dan heb je 2 zware na elkaar nodig, is mij verteld en was bij mij iig het geval.

Tijdelijk wat meer pijnstilling kan idd geen kwaad als je verder in goede conditie bent...mss een maagbeschermer er ook bij nemen

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 06:10

Heb je al diclofenac geprobeerd als pijnstiller? Dat spul is mijn redding geweest toen ik een ontstoken wortel had.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 06:16

Mocht je tandarts niets vinden, een second opinion vragen bij een andere TA?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 06:22

Ben maandag naar de tandarts geweest en door een foutje van de tandarts kwam mijn zenuw bloot te liggen. Na schoonmaken een noodvulling. Volgende ochtend koorts en verschrikkelijke pijn.Nu bijholte en kaakontsteling . Tandarts zeg dat kan. Nu van de huisarts een ab kuur en brufen 600mg. Nu maar hopen dat ik snel op knap. Ben vertrouwen in de tandarts een beetje kwijt en het erste is dat ik nog terug moet.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 07:13

Diclo moet via de huisarts denk ik? Die zal ik zo eens gaan bellen. Vannacht weer om het uur wakker van de pijn. Toen ik net voor de laatste keer wakker was, was het aan het kriebelen. En nu doet het weer gewoon pijn.
Man zei dat het 1,5 week zou kunnen duren en dat het dan over zou moeten zijn. Lekker dan.

Sani, als het over een paar dagen niet over is dat doe ik dat ook. Ik heb een hele fijne tandarts hoor, maar er klopt gewoon iets niet.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 07:17

Bloed je tandvlees als je erin drukt en is het rood (normaal is het roze) dan heb je een tandvlees ontsteking. Flos je je tanden en kiezen ook? Spoel met lauwwarm water met zout, dat is beter dan Listerine door de alcohol doodt je dan alle bacteriën en is de evenwicht helemaal verstoord.

En is er een plek duidelijk aanwijsbaar of is het je hele mond?