Verstandskiezen eruit brr

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PINK

Verstandskiezen eruit brr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 15:28

Heb een tijdje geleden al gehoord dat ze eruit moeten, omdat ik er geen plek voor heb in mijn mond. *kleine mond*
Nou is het dus zo dat ik naar de kaakchirurg moet en ze er uit laten halen. Ze vertelde dus dat ze je tandvlees opsnijden om ze eruit te trekken. Vind het allemaal maar eng hoor, moet nog steeds bellen voor een afspraak maar als er iets is waar ik bang voor ben zijn het wel tandartsen..

Mensen hier ervaring mee?

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:37

Bij mij zijn ze er alle vier uit en het viel echt 100% mee! Al was ik van te voren al niet heel zenuwachtig, maar het stelde nog minder voor dan ik me al had voorgesteld.

Bij mij zaten ze netjes en niet op het bot oid, dus konden ze er zo gemakkelijk uit trekken. NIETS gevoeld, waren er zo uit. Niks snijden, alleen beetje wrikken. Alleen daarna heb je nog een lamme bek, dat is niet heel fijn. En zodra de verdoving is uitgewerkt doet het nog wat pijn, maar is prima op te vangen met pijnstiller.

Maar het verschilt natuurlijk per persoon. Als ze heel scheef gegroeid zijn of op het bot zitten oid, kan het lastiger zijn.

PINK

Re: Verstandskiezen eruit brr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 15:39

Nou 1 schijnt dus vlak tegen een zenuw aan te liggen?! En dat vind ik een beetje eng zelf. Nou ben ik wel zenuwachtig en lig ik altijd als een plank in de stoel. Kan niet ontspannen..

Nou sommige zitten bij mij nog onder het tandvlees die er waarschijnlijk ook uit moeten en dan zouden ze eerst het tandvlees een beetje open snijden.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:46

Ah, ja dan zullen ze een beetje moeten snijden idd. Bij mij waren ze door. Ik denk dat dat snijden best meevalt, je voelt het sowieso niet door de verdoving en een wond komt er toch.

Tegen een zenuw is idd wel wat minder, als die bloot komt te liggen is het namelijk niet fijn (geen ervaring mee). Maar mss valt het mee en komt het net goed uit.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:46

Is niet eng, bij mij zijn ze er alle 4 uit, 2 bij de kaakchirurg en 2 bij de tandarts.
Achteraf viel het allemaal reuze mee..
Bij mij is ook mijn tandvlees open gesneden en later weer netjes gehecht :j . Dus je zenuw komt dan ook niet bloot te liggen, omdat ze je flapje tandvlees wat over de kies heen lag weer netjes dichtmaken.
De pijn achteraf viel me alles mee :j .

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:49

dat probleem had ik ook een te kleine mond door mijn verstandskiezen ging mijn hele gebit naar zijn grootje
omdat ik heel bang ben voor de tandarts heb ik het geluk gehad dat ze alle 4 onder gehele narcose zijn verwijderd was hier dus heel blij mee dus kan je ook helaas niet laten weten hoe het was veel succes

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:50

ssssst ik moet de 26e en ben als de dood, dus liever geen horror verhalen :=

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 15:50

@ Knoffer,
Ja brrr. Ojha oke bij mij beginnen 2 een beetje door te komen en 2 nog niet. Merk wel dat ze door beginnen te komen. Ja verdoving die moet wel anders zou ik het echt niet durven.

Naja ze zei dat ze gingen kijken of er 1 wel uit kon omdat die scheef lag tegen een zenuw aan en als die geraakt word ik nog verder van huis ben..

@ Destino,
Brr klinkt niet echt lekker haha.

beaniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:51

Ik ben er net van terug, zit nu met een verlamde bek. Heb trillend in de stoel gelegen omdat ik het zo eng vond. Ik zou als ik jou was juist geen ervaringen van andere zoeken, het is voor ieder anders.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 15:52

Nagano schreef:
dat probleem had ik ook een te kleine mond door mijn verstandskiezen ging mijn hele gebit naar zijn grootje
omdat ik heel bang ben voor de tandarts heb ik het geluk gehad dat ze alle 4 onder gehele narcose zijn verwijderd was hier dus heel blij mee dus kan je ook helaas niet laten weten hoe het was veel succes

Ja daar wil ik het dus ook even over hebben want ik viel tijdje geleden bij de mondhygieniste al flauw. :o
Maar dat kan je dus aanvragen? Dat heb ik echt veel liever..

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 15:52

beaniej schreef:
Ik ben er net van terug, zit nu met een verlamde bek. Heb trillend in de stoel gelegen omdat ik het zo eng vond. Ik zou als ik jou was juist geen ervaringen van andere zoeken, het is voor ieder anders.

Voor mij helpt ervaring zoeken juist wel. :) Dan kan ik een beetje horen wat ik kan verwachten en vaak word ik daardoor minder gestrest.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 15:53

Barbabientje schreef:
ssssst ik moet de 26e en ben als de dood, dus liever geen horror verhalen :=

Niet lezen dan jij! :P haha.
Succes iig!

Kitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:53

het trekken zelf is mij meegevallen en ik heb echt liggen huilen van angst :j alleen ik had er een onsteking inzitten en toen ik terug ging naar een andere kaakchirurg moest ik niet zo piepen.. na 8 weken toch maar naar mijn eigen tandarts en kaakchirurg, kuurtje antibiotica en klaar. Ik moet over 2 weken mijn andere 2 kiezen laten trekken en ik ben lang zo bang niet meer voor de ingreep zelf, als je zegt dat je bang bent word alles heel rustig uitgelegt is mijn ervaring :j ik had ze ook liever onder nacose weg willen laten halen, maar toen de beste man erover begon was ik toch liever bij :j

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 15:54

@ Daphne_horse, Oke ben benieuwd hoe dat bij mij is. :)

Voel me echt een schijterd maar vind het echt dood eng, ben zo bang voor alles wat met tandartsen te maken heeft. Val zo flauw..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:57

Hier een peptalk: bij mij zijn ze er ook allemaal uitgehaald, waarvan 1 uit mijn mond is gesneden. Ik vond het idee best heftig maar achteraf bekeken ging het herstel veel fijner en sneller dan na een extractie (dus dat 'ie wordt getrokken). Bij mij lag de kies tegen het bot aan en bij een zenuw, dat vond ik wel spannend, dus ik vroeg ook aan de arts die ik kreeg wat de consequenties waren, die legde heel duidelijk en rustig uit hoe die te werk zou gaan en hij en de andere arts vroegen ook regelmatig hoe het ging.

Ik heb wel 1 tip: ga naar een ziekenhuis waar ze regelmatig dit soort dingen doen, want met een ervaren chirurg gaat het veel sneller. Zo heb ik 2 kiezen in het VU in A'dam laten trekken en 2 in een ziekenhuis in mijn nieuwe woonplaats. In het eerste ziekenhuis kreeg ik artsen in opleiding en dan duurt het veel langer -niet leuk als je het al een beetje eng vindt. In een gewoon ziekenhuis kreeg ik dus die hele prettige kaakchirurg, die werkte sneller en kon me beter geruststellen. En daarbij doet je mond dan ook minder pijn omdat je 'm minder lang open hoeft te houden.
Niks tegen artsen in opleiding hoor! Maar als je het al spannend vindt is het wellicht geen goed idee om naar een academisch ziekenhuis te gaan.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 15:58

Dankje voor je peptalk! :) Dat lucht al op haha.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 16:02

Ahh ik moet ook. Tandarts zegt ivm ongunstige ligging moeten ze er voor het eind van dit jaar eruit.
Maar ik wil niet. Ben ook bang denk ik voor de pijn en last die je ervan hebt. Ik heb er helemaal geen last van dat ze er nu zitten. Jullie wel?

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 16:04

Ja die van mij moeten er binnen gister en een halfjaar uit.. Ja heb er soms wel last van ja, merk ook dat ze door komen. Maar zie inderdaad ook op tegen de pijn en de last die je ervan hebt.

Wel fijn dat je er geen last van hebt. :)

beaniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 16:04

Bij mij werd er eerst een foto gemaakt waar gelukkig 1 kant fout was en 1 kant goed dus als het goed is hoef ik niet meer terug. 1 kies is getrokken omdat daar een gat in zat en die ander was nog niet door maar die zat horizontaal in me kaak ipv verticaal dus die moest eruit gesneden/geboord worden. Toen ze klaar waren moest ik me hand wakker maken want die sliep van het knijpen in me vest. Voor mij was het eens en nooit weer. Ik hoop voor jou dat het alleen getrokken moet worden want daar voel je in principe niks van.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 16:05

Nee er moet wel degelijk in gesneden/geboord worden helaas. Omdat ze allemaal nog niet door zijn. @ alleen de boven puntjes en 2 niet. :n

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 16:06

Om nog even de peptalk van Ffortuna aan te sterken. Ik ben bij het OLVG op de Prinsengracht (Amsterdam) geweest, dat is geen academisch ziekenhuis, maar ik had wel een hele fijne rustige kaakchirurg die ervaring had.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 16:07

Okee. :) Is wel fijn ja een rustig iemand met ervaring! Ik ga gewoon hier bij ons in de buurt.

franka75Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 16:08

hoi bij mij is niet gesneden en ze waren beide boven in 1 minuut eruit met verdoving voel je helemaal niets. ze had mij dubbel verdoofd om edatz e er zo makkelijk inzatebn terwijl er bij de tandarts werd gezegd dat ze er niet bij konden. Kaakchirurg is veel beter als de tandarts echt waar....

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 16:09

@ franka75, ben benieuwd. :)

franka75Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 16:09

meid ga gewoon en wie weet valt het mee dan ben je ervan af