slap na bloedprikken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CleovG

slap na bloedprikken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 09:47

Hoi Bokkers,

Gisteren heb ik bloed laten prikken bij de bloedbank voor de test (dus 3 buisjes, geen halve liter), 's avonds heb ik nog gewoon getraind (best zwaar) en had ik nergens last van. Vlak voor ik naar bed ging begon mijn arm ineens een beetje tintelend/ slapend te voelen. Vanochtend had ik in beide armen bijna geen kracht (maar dat gebeurt wel vaker) en nu voel ik me nog steeds een beetje slap/ trillerig.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

TeSzZz

Re: slap na bloedprikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 09:49

Heb je wel genoeg gegeten en niet gewoon te zwaar getraind? :) Ik heb zelf wel altijd last met bloedprikken maar dat is meteen en niet de volgende dag, dus ik heb verder geen idee

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 09:57

Ik heb ook vaker bloedgeprikt, al was niet voor bloedafgifte, maar voor onderzoeken.
Ik heb nooit ervaren bij drie buisjes dat ik daar licht van werd/duizelig etc. Dat was pas bij tien buisjes en bloeddrukverlagende medicijnen (ja, goede combi maar niet heus, geen aanrader!).
Ik denk eerder dat je te weinig gegeten in combinatie met de zwaar sporten heb gehad gister. Je spieren hebben te weinig brandstof gekregen waardoor ze nu slap zijn.
Altijd als ik bloed moest laten prikken ging ik daarna naar de slager voor een heerlijk biefstukje :D Voor de ijzer. Een tip voor de volgende keer dus ;)

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 09:58

Ik heb wel normaal gegeten. En ik train regelmatig zo hard. Maar misschien is het nu dat mijn arm een beetje gevoelig was door de prik en dan de training er boven op. Voelt een beetje grieperig zonder koorts of verkoudheid, heel gek...

Edit: Ik heb ook de hele tijd kramp in mijn voet die net niet doorzet.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 10:03

Lijkt mij ook niet dat dit van het bloedprikken is..

Ik heb een keer 7 buisjes bloed laten af tappen (voor onderzoek), en half uur later ben ik tijdens het fietsen in slaap gevallen. :+

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:02

Denk niet dat dat van het bloedprikken komt hoor, dan moet er wel wat meer gebeuren dan 3 buisjes. Misschien heb je een virusje ofzo opgelopen, dr heerst van alles op het moment.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 13:52

Ik heb toevallig in een korte tijd ook 2 keer bloed laten prikken.
Man ik kon niks met mijn rechterarm (1e x prikken) en heb er zeker ruim een week last van gehad.
M'n linkerarm iets minder, maar moet er niet veel kracht mee zetten want dan heb ik er ook last van.

Alleen ben ik dus wel ziek (de reden waarom ik moest prikken), dus daar zal het mee te maken hebben.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 13:54

Ik denk ook dat het iets anders is.
Heb laatst 12 buisjes bloed af laten nemen en had nergens last van.
Beetje rustig aan doen vandaag, hopelijk voel je je morgen weer beter!

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 13:57

Dit jaar zijn er bij mij vele buisjes bloed afgenomen, vaak meerdere keren per dag, maar nooit last gehad van de symptomen die jij noemt....

Chantal22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 13:57

Heb je wel genoeg gedronken? Kan de kramp namelijk vandaan komen. Combinatie van het zwaar trainen en weinig vocht kunnen je spieren slap worden en kun je krachtverlies en kramp krijgen.

Van het bloed prikken lijkt me sterk, ben erg veel geprikt aan beide armen onlangs nog, maar geen klachten gehad zoals jij ze omschrijft. Wel wat gevoelig en bont en blauw :Y)
Kan per persoon uiteraard ook verschillend zijn, maar vervelend is het wel dus ik hoop voor je dat t snel weer beter gaat!!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 14:00

Citaat:
Vanochtend had ik in beide armen bijna geen kracht (maar dat gebeurt wel vaker)

gezien je zegt dat het dus wel vaker gebeud komt het niet van het bloedprikken.
ik zou wel even contact opnemen met je huisarts want het lijkt me niet goed als je na trainen zo'n last hebt

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 14:03

ellepel schreef:
Citaat:
Vanochtend had ik in beide armen bijna geen kracht (maar dat gebeurt wel vaker)

gezien je zegt dat het dus wel vaker gebeud komt het niet van het bloedprikken.
ik zou wel even contact opnemen met je huisarts want het lijkt me niet goed als je na trainen zo'n last hebt

Dat komt niet van het trainen hoor. Heb dat vaker als ik raar lig :+ Gewoon omdat het dan afgekneld geweest is. Alleen in mijn geprikte arm bleef het nogal lang hangen.

Voel me nu al wel beter. Nog een beetje een gek gevoel in mijn geprikte arm bij bepaalde bewegingen, verder nergens last meer van. Denk dat het dan idd gewoon toeval was, en dat ik een beetje een watje ben. haha

ROMANxBEAUTY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 21:09

Heey Cleo!

Kan inderdaad zijn door het prikken.
Vaak is je arm dan nog wat beurs en kan je wel eens krachtverlies hebben..
Vaak moet het toch wel na een dag weer over zijn.

Tot snel!!