trap van paard tegen bovenbeen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sanne31

trap van paard tegen bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 21:44

goedendag bokkers,

ik zit met het volgende probleem. Begin juli heb ik na een wedstrijd een trap gekregen van mijn paard (stond net effe verkeerd) tegen mijn dijbeen. Wat een pijn deed dat zeg! Niet te filmen. De dag erop heb ik de huisarts maar een bezoekje gebracht. Mijn dijbeen was inmiddels behoorlijk blauw geworden. De huisarts grapte dat hij nog nooit zo'n grote blauwe plek had gezien en dat de plek wel zou verdwijnen en dat de klachten ongeveer 2 tot 4 maanden zouden aanhouden. Tja het menselijk lichaam is bijzonder! Nu na zo'n 4 maanden heb ik nog steeds enorme pijnscheuten in mijn been. Inmiddels ben ik onder behandeling bij een fysio. Weet iemand wat er eventueel nog mogelijk is qua behandelingen? Ik voel mij door de huisarts niet serieus genomen, volgens hem gaat het wel weer over en is er niks aan de hand. De fysio voelt echter wel een duidelijke verdikking (ik denk zelf littekenweefsel).

Wie o wie heeft helaas dezelfde ervaring en heeft tips voor mij!!!
Alvast bedankt

groetjes

Odysseus

Re: trap van paard tegen bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:45

Is er destijds geen röntgenfoto genomen?

Sanne31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 21:48

nee, volgens de huisarts niet nodig.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:48

Heb ik ook gehad, een ongeluk in sept 2005. Er zijn toen wel foto's gemaakt (2 uur na het ongeluk) maar daar hebben ze niets op gevonden. Ben toen eigenwijs geweest en niet meer bij de dokter geweest, maar heb de eerste maanden niet normaal kunnen lopen en zeker 2 maanden mijn been niet kunnen buigen. Er zit nog een beetje een 'deuk'. En heel gek, maar tijdens de menstruatieweek heb ik er nog best wel last van. En vooral het eerste jaar nog vaak pijnscheuten gehad en met autorijden (+ vooral de autorijlessen waarbij ik al verkrampt zat)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:50

Sanne31 schreef:
nee, volgens de huisarts niet nodig.

Wie weet zat er wel een breuk die nu slecht genezen is waardoor je nog pijn houdt.. Raar dat ze dat niet eerst uitsluiten!

beaniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:52

Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik ben zo'n 2 jaar geleden van mijn pony gevallen waarbij de op mijn onderbeen heeft gestaan. Was flink blauw toen en omdat ik in eerste instantie met me rug op de bakrand gevallen was toch maar naar het ziekenhuis om foto's te laten maken van me rug. Me been hebben ze nagekeken en het was niet nodig om foto's van me been te laten maken. Maar die plek op me been is nog steeds te zien als ik het bijvoorbeeld koud heb en het is een soort van gevoelloos. Als ik er hard op druk doet het ook nog steeds pijn.

Ik zou als ik jou was toch verder ernaar laten kijken of er echt niet iets mis is. Bij mij duurt het nu al 2 jaar.

Sanne31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 21:54

mee eens. ik twijfel of het nu nog wel zin heeft een breuk is misschien nog wel zichtbaar maar uiteraard al aan het genezen. Goh een jaar last. En? Hoe is het nu ? Na dat jaar is de pijn afgenomen / verdwenen?

Sanne31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 21:56

jeetje 2 jaar last. Word je nog behandeld? of zijn de klachten eventuel blijvend

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:58

Ik heb ook zo'n trap gehad eens op mijn dijbeen. Niet eens bij de dokter geweest. Blauw was in mijn ogen gewoon blauw. Bij regen gaat hij nog jeuken. Bij mij is het inmiddels al een dikke 10 jaar geleden. Het blijft een zwakke plek. Als je goed kijkt, zie je de hoef nog staan. Bij mij was het nog wel een manegepaard. De ruiter wist dat zijn paard sloeg, maar het was zo'n oelewapper die niet even kon wachten op zijn beurt en te dicht langs mij en mijn paard liep. Mijn paard was vlugger dan ik en kon nog wegspringen. Ik niet...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:59

Sanne31 schreef:
mee eens. ik twijfel of het nu nog wel zin heeft een breuk is misschien nog wel zichtbaar maar uiteraard al aan het genezen. Goh een jaar last. En? Hoe is het nu ? Na dat jaar is de pijn afgenomen / verdwenen?

Ja maar als je een foto hebt weet je wel of er wat in het bot zit! Stel dat het daarvandaan komt dan kun je qua behandeling veel gerichter werken dan lukraak maar wat doen omdat je de oorzaak niet weet (even gesteld dat de oorzaak in het bot zit).,

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:59

Waarschijnlijk grote tik op spieren gehad. Je zult ook wel harde delen voelen mss zelfs deuk en bult in hoefvorm? Had ik tenminste altijd. Vaak gaat het door veel bewegen weg (diorbloeding moet weer goed worden). Ik heb momenteel ook aanhechting v spieren gekneusd/uitgerekt door val is ook hard en dik en erg pijnlijk. Word 2x per week hiervoor gemasseerd en merk nu (2x gedaan) al verschil nog lang niet over maar wel wat beter.
Heb nog hoop oude verdikkingen door paardenongelukjes ;) sommige doen soms zelfs nog pijn (8jaar geleden).
Kortom fysio icm beweging ;)

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:00

Hetzelfde gehad! Ik heb wel foto's laten maken, 3 uur na de trap. Er kwam niks uit, alleen zwaar gekneusd. Heb er een week niet op kunnen staan/lopen. Nu 5 maanden verder is het nog gevoelig, er zit een grote put en het is nog steeds blauw!! Met hardlopen doet het wel nog pijn.. Vind het ook maar een rare plek. Heb het idee dat er wel iets gescheurd is geweest

beaniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:03

Sanne31 schreef:
jeetje 2 jaar last. Word je nog behandeld? of zijn de klachten eventuel blijvend

Ik word hier niet voor behandeld, er zijn toen foto's van me rug gemaakt en die waren godzijdank in orde. Verder heb ik er niet echt last van met lopen ofzo, het is alleen gevoelig als je eraan zit.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:06

Ik heb hem op de binnenkant van mij bovenbeen gehad :

http://www.mijnalbum.nl/Foto-FWVNL3QW.jpg

Ik heb 5 weken op krukken gelopen en het niet kunnen belasten, 1 week op 1 kruk en ik kan inmiddels weer lopen. Ook bij mij kwam er uit de rontgen niets uit en heb uiteindelijk zelf aangedrongen in week 2 op een echo.Deze heeft in week 4 plaats gevonden en ik bleek een hele flinke zichtbare scheur te hebben in de spier die je bovenbeen recht houdt.

Ondanks dat ik rustig aan doe, schiet ik met regelmaat door de spier heen over m'n knie. Ongeluk is aankomende zaterdag 10 weken geleden, maar de prognose is dat ik voorlopig rustig aan zal moeten doen om geen blijvende spierschade te houden.

Ik zou in jou geval aandringen op een echo, verder draag ik tijdens mijn werk een sportbandage om mijn bovenbeen, kun je gewoon halen bij de sportwinkel

@espoir Heb jij er ook een deuk aan overgehouden? Die heb ik namelijk en dat schijnt idd altijd zo te blijven omdat beschadigd vetweefsel zich niet zou herstellen. :(

linda_arnold

Re: trap van paard tegen bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:11

@TS...die verdikking is een bloedprop naar allewaarschijnlijkheid.

Zie je been als een biefstuk waar je keihard met een ijzeren hamer op slaat. Op de plek waar je het vlees raakt wordt het 'plat' de doorbloeding is hierdoor niet meer optimaal en door de kracht zijn er adertjes kapot gesprongen die inwendig bloeden. Deze bloeding stolt en veroorzaakt een prop. Door een slechte doorbloeding door kneuzingen duurt het heel lang voordat deze verdikking weg is.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:12

hier het zelfde.
een flinke trap tegen mijn bovenbeen en heb 2 weken niet echt het been kunnen gebruiken laat staan buigen.
er zijn toen wel fotos gemaakt omdat er bij mij gedacht werd dat hij gebroken of gescheurd zou zijn.
dat was gelukkig niet zo.
nu een paar jaar later voel ik het nog,een deuk met spier verdikkingen [litteken weefsel].
spier is achteraf gezien gedeeltelijk af geweest en door de klap zijn de achterste banden van mijn knie volledig verwoest.

oplossing; oppassen met kou,blijven bewegen[soepel houden] en er verder maar niet op letten.

andere been is een aantal jaar daarvoor wel in stukken gegaan. :o