Na gedacht te hebben alles op de rit te hebben ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karlijnxxx

Na gedacht te hebben alles op de rit te hebben ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 18:59

Hallo iedereen,

Ik zoek tips naar aanleiding van mijn verhaal. Ik zal het zo kort en duidelijk proberen te vertellen.

Na jaren ruzie bij mijn ouders tot het een onthoudbare situatie werd ben ik voor een half jaar op mezelf gaan wonen aangezien ik een stageplaats ver van mijn ouderlijk huis heb. Dit kan ik voor ongeveer een half jaar, iets langer, wel bekostigen, echter kan ik dit niet aanhouden.
Ik ben al 2 jaar samen met een jongen met behoorlijk wat problemen. Hij is psychisch niet in orde, waarschijnlijk borderline oid, best getraumatiseerd, maar ik hou van hem en heb voor hem gekozen.

Nu ik straks het financieel op mezelf wonen niet meer uithoudt hadden we besproken dat ik bij hem ging wonen. Hij heeft het zelfs zelf voorgesteld!! Dus na 2 maanden op de roze wolk te hebben gezwoven ben ik daar gisteren gigantisch hard vanaf gerukt. Hij zegt dat door trauma's uit het verleden hij niet met me kan samenwonen. Dit komt keihard aan. Ik kan nergens heen straks, niet naar huis, niet naar m'n vriend en zit straks met enorme studieschulden opgescheept! Ik ben behoorlijk gebroken nu! Wat moet ik nu doen? Ik moet nog 24 studiepunten en afstuderen, dit duurt bij elkaar al snel een jaar. Ik ben dus behoorlijk gebroken! Wat moet ik verder doen? Hoelang moet ik wachten tot hij wel een keer een volgende stap wil gaan maken, ipv alleen mij willen wanneer het hem uitkomt! Wat zouden jullie doen?
Laatst bijgewerkt door Karlijnxxx op 11-10-11 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

mrjlnx

Re: Na gedacht te hebben alles op de rit te hebben ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:03

Ik denk dat het wel verstandig is dat je vriend er nu al mee komt aanzetten dat het voor hem niet gaat werken. Anders woon je daar straks, en blijkt het dan niet te werken. Ik snap alleen dat het vervelend is dat je niet terug kan naar je ouders. Ik vraag me af hoe andere studenten dit doen, zij lenen misschien ook om op kamers te gaan wonen, en kosten houd je bij je vriend ook wel lijkt mij?

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 19:10

mrjlnx schreef:
Ik denk dat het wel verstandig is dat je vriend er nu al mee komt aanzetten dat het voor hem niet gaat werken. Anders woon je daar straks, en blijkt het dan niet te werken. Ik snap alleen dat het vervelend is dat je niet terug kan naar je ouders. Ik vraag me af hoe andere studenten dit doen, zij lenen misschien ook om op kamers te gaan wonen, en kosten houd je bij je vriend ook wel lijkt mij?

Ik zou met mijn stufi zonder lenen inclusief mijn bijbaan mijn leven bij hem kunnen bekostigen (half/half boodschappen, vaste lasten etc) en hem ook nog een deel van de huur kunnen betalen. Echter is vooral de huur het probleem, deze kan ik nooit in m'n eentje bekostigen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:17

Kunnen je ouders niet een jaar meebetalen?
Kun je het laatste jaar niet deeltijd doen zodat je ernaast meer kunt werken?

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:48

Karlijn wat is het bezwaar om tijdelijk voor dat laatste half jaar bij te lenen bij de ib-groep? Dan loop je geen studievertraging op doordat je ernaast veel moet werken en heb je de motivatie om je in dat ene half jaar keihard in te zetten voor de studie.
De studieschuld die je opbouwt valt altijd best wel mee, je kan op de site van de ib-groep zien wat je voorlopige lening is en wat je definitieve lening is. Je voorlopige lening wordt kwijtgescholden als je binnen 10 jaar afstudeerd, alleen de definitieve lening blijft over.