Benen harsen: tips en tricks

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Benen harsen: tips en tricks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 18:33

Ik heb harige benen (te lui om te scheren :+), een zonvakantie in het vooruitzicht en een ongeopend pakje harsstrips in de la liggen. Conclusie is dus snel gemaakt: harsen die boel!

Maar, hoe pak je dat aan? Wat moet ik doen behalve dan die strip erop plakken en eraf ratsen, en wat moet ik vooral niet doen? Douchen? Scrubben? Erna insmeren met parfumvrije bodylotion? Of juist niet?

Ik ben erg benieuwd naar de beste tips voor perfect gladde benen! :)

dressagelady

Re: Benen harsen: tips en tricks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:58

Inderdaad een dag van tevoren goed scrubben! Zijn je haartjes al lekker lang? :P

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 19:00

Ja, ik denk dat ik ze op z'n minst 6-8 weken geleden voor het laatst heb geschoren. :o
Hoe zit het met ontharen en zonnebank? Ik zit te twijfelen of ik nog één keer zonnebank ga doen om mijn huid wat sterker te maken tegen de zon, maar vraag me af of het samen kan met harsen.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:19

Oh dat moet goed komen! Ik weet alleen dat je tot 24 uur na het harsen niet onder de zonnebank moet gaan ivm een overgevoeligheidsreactie. Ik heb het zelf wel een keer gedaan (een dag later) omdat het anders niet uit kwam en heb nergens last van gehad :) maar je weet maar nooit

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 08:17

Probeer om niet van je been af te trekken (dus omhoog) als je de strips eraf trekt. Ik heb dat wel eens gedaan en een week rondgelopen met een gigantische bloeduitstorting..... Verder zou ik, als je geharst hebt, een dag wachten met zonnebank of zon, anders heb je kans op rode vlekken. Douchen en bodylotion is bij mij nooit een probleem geweest.

skara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 20:25

Zeker geen crèmes, bodylotions etc smeren voordat je gaat harsen. Zorg dat je huid droog is.

Harsstrips even opwarmen in je hand. Ik leg ze ook wel even op de chauffage.
Harsstrips op je benen doen met de richting van de haren mee. Harsstrips goed aanwrijven (nog altijd met de richting van de haren mee). Als je de harsstrips er af trekt, tegen de haarrichting er af trekken.

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:25

Niet tijdens de menstruatie harsen.. Dat doet namelijk meer pijn..
En niet twijfelend de harsstrip eraf trekken, in 1 beweging doorgaan.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 00:01

Ik kan je adviseren om back up voor eventuele kids te regelen. :')
Ik ben een keer dapper gaan harsen, viel er een kind, daarna was de strip eraf halen geen feestje...:+

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 00:10

Pauline schreef:
Ik kan je adviseren om back up voor eventuele kids te regelen. :')
Ik ben een keer dapper gaan harsen, viel er een kind, daarna was de strip eraf halen geen feestje...:+

Omg hahaahh