Pijnlijk tandvlees na verwijderen beugel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

XxLaura98

Pijnlijk tandvlees na verwijderen beugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 18:06

hoi,

Gisteren, eindelijk na één jaar en 10 maanden, mocht mijn beugel er uit.
Maar een half uurtje later thuis kreeg ik ineens pijn aan het tandvlees boven mijn rechterhoektand. Ik heb toen gekeken en ik kon daar nergens een gaatje of iets vinden wat die pijn kon veroorzaken. 's Avonds met tandenpoetsen deed het boven mijn tandvlees ongelofelijk pijn. Er was verder niks te zien geen zwelling ofzo. Ik heb wel gewoon doorgepoetst tot ik zeker wist dat het schoon was.
Toen vanochtend wil ik mijn tandenpoetsen en bij dat tandvlees werd het echt even zwart voor mn ogen, het deed zo'n pijn! Weer heb ik gewoon doorgepoetst tot ik weer zeker wist dat het schoon was maar ik wou bijna stoppen het deed zon pijn maar nog steeds was er niks te zien en de tand doet nog steeds nergens pijn alleen het tandvlees.
Toen ik uit school kwam ging ik kijken en is het toch iets roder dan de rest.Als ik er met mijn tong langsga voel ik ook niks en ik heb er verder ook geen last van alleen als ik tanden poets.
Maandag moet ik voor controle naar de tandarts dus een afspraak is er sowieso alleen heeft iemand misschien een idee wat het is, hetzelfde gehad of iets om de pijn te verminderen of de ontsteking (ik denk dat dat het is) tegen te gaan?

groetjes Laura

Anoniem

Re: Pijnlijk tandvlees na verwijderen beugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:08

Eventjes bellen denk ik.... Want dit heb ik echt niet gehad hoor, toen mijn beugel eruit ging! Wel wat gevoelig maar zogauw het werkelijk zo'n pijn doet dat het zwart wordt voor je ogen.... ;)

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:34

Ik had er ook heel veel last van! Hij is er nu een maand uit en nog steeds last. Veel minder, maar wel gewoon gevoelig tandvlees. Ik denk dat het gewoon een kwestie van wennen is.

XxLaura98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 18:38

als het morgen nog erger is geworden ga ik denk ik kijken of ik eerder kan maar ik ben bang dat ik dan reacties ga krijgen dat ik beter moet poetsen want dat is eigenlijk het probleem. want ik had de beugel en ik had nergens last van mn tandvlees echt nergens en hij is er uit en een half uur later krijg ik ineens boven één tand pijn aan het tandvlees. terwijl ik juist zou denken dat daardoor ik er juist beter bij kan.

Misschien is het ook wel een kwestie van wennen als meerdere mensen het hebben maar ik wacht morgen nog even af.

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 16:22

Maar je moet nu ook niet kei hard en kei veel gaan poetsen he want daar wordt het alleen maar gevoeliger van op dit moment. Wel goed schoonhouden natuurlijk, maar het niet erger maken.

XxLaura98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 16:24

ja ik heb gisteren en vanochtend gewoon zachtjes, maar wel zodat het helemaal schoon is anders wordt het alleen maar erger, gepoetst. En het gaat nu al wel iets beter. wat ik wel raar vind is dat het helemaal niet bloed terwijl dat normaal wel is met een onsteking dacht ik.

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 16:28

had ik ook niet, was gewoon opgezet en rood :)

XxLaura98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 18:53

nouja dan zal het wel zijn dat de beugel ineens weg is :)