Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maar goed, op zich is dat niet zo erg, dat heb ik er wel voor over om mijn medemens een beetje te kunnen helpen. Ik vind ze bij Sanquin altijd er aardig en ze nemen alle tijd voor je. Zolang ze een geschikte ader kunnen vinden, blijf ik zeker gaan.

lucifertje schreef:Ik ben ook al vanaf mijn 18de bloeddonor. Al heb ik al heel lang geen oproep meer gehad. Weten jullie of je dat ergens kan aangeven?
RicardoOpa schreef:Je krijgt ongeveer 3/4 x per jaar een oproep
Ben ook bloeddonor! Nu ook al weer iets van 2 jaar.
Voor de mensen die het niet doen vanwege de hoge salarissen van de top, denk ik altijd maar:
Wat is belangrijker? Die salarissen verlagen of het bloed doneren voor de mensen die dat nodig hebben?
Tuurlijk, die salarissen moeten lager, maar ik ga dat niet bijstaan door niet meer mijn bloed te geven..
XmissdaphX schreef:Ik zou heel graag willen alleen ben ik niet geschikt..
Heb allemaal te korten en veelste weinig rode bloedcellen...
Dus word hem niet helaas.
) sommige mensen kunnen zich bij 't bloed geven nogal slapjes voelen daarna en flauwvallen kan ook gebeuren, hier schijn je bij plasma minder last van te hebben want alle bloedplaatjes etc. krijg je weer terug en plasma houden ze. Duurt wel een stuk langer (om en nabij 3 kwartier geloof ik?) Daarnaast kun je trouwens een stuk vaker gaan en heb je ook 'voorrang' op de rest, mochten er nu veel wachtende zijn, jij gaat voor de bloeddonoren omdat het dus zoveel langer duurt. doriss schreef:Ik wil zeker bloeddonor worden zodra ik 18 ben! Ik heb mijn leven te danken aan bloeddonoren, en dit is wel het minste dat ik terug kan doen
Ffortuna schreef:Pentax schreef:Verdiend de top van sanquin nog steeds zo achterlijk veel?
Kort geleden nog in het nieuws geweest dat je ze beter kon boycotten.
Klopt.

. Iedere keer weer, zelfs als ik gewoon vlug iets pak om het te bedekken en door probeer te doen met de orde van de dag alsof er niets aan de hand is...om die reden hou ik mezelf altijd tegen om te gaan doen...als ik al zo reageer op de weet van verlies van en paar druppels bloed, ik voel me al helemaal slap en doodbang worden bij het idee van een paar liter... Maartje1990 schreef:@ mas: val je dan flauw door de naald oid of doordat er dus bloed is weggenomen en je je dus wat 'slapjes' voelt?