4 kilo afvallen, maar het lukt niet!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

4 kilo afvallen, maar het lukt niet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 07:45

Ik zit sinds februari dit jaar weer op school, en ik ben in de tijd 4 kilo aangekomen! :oo
Nu weet ik wel hoe het komt, want hiervoor werkte ik fulltime waarbij ik de hele dag liep, dus dat scheelt al enorm.. En we hebben een kantine op school met heleeee lekkere dingen :+

Maar toen ik er achter kwam dat ik 4 kilo was aangekomen, ben ik gelijk gestopt met die lekkere dingen.. En op de gezonde toer gegaan..
Maar het wil maar niet lukken.. En ik ben het toch al sinds juni aan het proberen.. Ik kom eerder aan dan dat ik afval.. :roll:

Nu heb ik toch echt niet een extreem eet patroon volgens mij..

Ik begin de dag met iets van Kellogs K met magere joghurt, of babypapje :o (Maar niet vaak ivm callorien)
tussen de middag zit ik de laatste tijd toch best vaak achter het fruit met een bakje magere vruchtenjoghurt o.i.d
tussendoor iets van sultana of liga
avondeten ook meestal gezond

alleen in de avond wil ik nog wel eens wat eten.. en dat vind ik zo moeilijk te laten staan.. maar miss moet ik dit toch maar doen dan.. (chocola, snoep)

bewegen zit er verder niet echt in.. ik heb echt een super druk en hectische week elke keer.. ga tussen 8 en 9 in de ochtend weg en ben er niet eerder weer dan 7 uur in de avond.. en dan kan ik gelijk achter mn huiswerk aan of mn eigen huisje/katten en tegen de tijd dat ik daarmee klaar ben is het tijd voor bed }:0

dus heeft iemand tips voor mij? om toch wat af te vallen.. mijn bmi is toch echt wel iets te hoog nu.. en wil gewoon die 4 kilo eraf.. als het kan voor de kerst?

trouwens ik drink bijna nooit cola o.i.d. meestal iets van wicki of vruchtensapje. (water krijg ik echt niet weg overdag...)

Corelli

Re: 4 kilo afvallen, maar het lukt niet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 07:49

kun je eens een preciezer lijstje plaatsen van wat je op een dag eet? :) dan is het makkelijker tips geven

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 07:49

Als ik het zo lees kom je eerder voeding te kort ... mag ik vragen hoe oud je bent , hoe lang en hoe zwaar? mag ook per pb..

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 07:52

Ik ben ook wel benieuwd wat je bmi dan is. Want op het snacken in de avond na lijkt het me erg weinig en ik zi overdag al weinig vezels.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 07:53

je hebt pb :)

voeding kom ik echt niet te kort trouwens.. ik zit hele dagen op school he... geen actieve arbeid ofzo.. dus zoveel verbruik ik ook niet...

ik zal vandaag eens bijhouden wat ik allemaal eet :)

ben net begonnen met magere joghurt en kellogs k met een glas milk & fruit :)
heb in mn tas voor op school: liga, sultana en 1 zakje smoeltjes.
ik moet vandaag tot 7 uur in de avond.. dus avondeten wordt vandaag waars niet heel gezond, en middag eten weet ik nu nog niet :)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 07:55

ik ben 1.78 lang ongeveer en ik weeg nu 87 kilo...
dus ik ben echt wel te zwaar..
nu weet ik van mezelf dat ik nooit helemaal het ideale gewicht zal krijgen.. ik weeg altijd zo rond de 83.. soms iets eronder... maar daar ben ik wel tevreden mee :) maar 87 vind ik te gek worden..

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 07:57

je hebt PB terug :) anders neem eens contact op met de dietist, die zal je ws hetzelfde vertellen

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 07:58

Kellogs -> suiker
Milk & fruit -> suiker
Liga -> suiker
Sultana -> suiker
Smoeltjes -> suiker

Ik zou dus echt meer groente en fruit gaan eten en bv nootjes nemen als tussendoortje. Je krijgt op deze manier namelijk heel veel "lege" voeding binnen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 08:01

Afvallen lijkt me wat anders dan de hele dag weinig eten (dan krijg je savonds alsnog snackhonger idd) ;) En je middageten vervangen voor een liga, sultana en zakje smoeltjes? Allemaal suiker idd, kun je misschien zelfs nog beter 4 boterhammen als lunch eten. Zorg gewoon dat je goed eet, te weinig op een dag is ook niet nodig. Liever gewoon andere dingen dan tussendoortjes kiezen.

Succes in ieder geval :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 08:02

_Tara_ schreef:
Kellogs -> suiker
Milk & fruit -> suiker
Liga -> suiker
Sultana -> suiker
Smoeltjes -> suiker

Ik zou dus echt meer groente en fruit gaan eten en bv nootjes nemen als tussendoortje. Je krijgt op deze manier namelijk heel veel "lege" voeding binnen.

Hahaha ja ik wil het net zeggen: suikers suikers en nog eens suikers :P

Tip om snel die 4 kilo kwijt te zijn in 1 week: het eierdieet :j 1 week koolhydraat-en vetvrij eten verricht wonderen ;)

Tip om het blijvend eraf te houden: koolhydraatarm eten (dus ook suikers weglaten!) en beweging :Y)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 08:03

Bienotje schreef:
Afvallen lijkt me wat anders dan de hele dag weinig eten (dan krijg je savonds alsnog snackhonger idd) ;) En je middageten vervangen voor een liga, sultana en zakje smoeltjes? Allemaal suiker idd, kun je misschien zelfs nog beter 4 boterhammen als lunch eten. Zorg gewoon dat je goed eet, te weinig op een dag is ook niet nodig. Liever gewoon andere dingen dan tussendoortjes kiezen.

ik denk dat je het niet goed gelezen hebt.. dat eet ik als tussendoortje..
als lunch eet ik iets van fruit met magere joghurt of een bruin broodje o.i.d. :)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 08:04

listiglistje schreef:
_Tara_ schreef:
Kellogs -> suiker
Milk & fruit -> suiker
Liga -> suiker
Sultana -> suiker
Smoeltjes -> suiker

Hahaha ja ik wil het net zeggen: suikers suikers en nog eens suikers :P

Tip om snel die 4 kilo kwijt te zijn in 1 week: het eierdieet :j 1 week koolhydraat-en vetvrij eten verricht wonderen ;)

Tip om het blijvend eraf te houden: koolhydraatarm eten (dus ook suikers weglaten!) en beweging :Y)

Ik loop bij een dietiste en die raadt me dit juist AF... koolhydraatarm/vrij eten is erg ongezond, je lichaam heeft die brandstof juist nodig!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 08:05

miss moet ik maar weer eens sonja bakker gaan doen....

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 08:06

Dan moet je dat volhouden, dan werkt t

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 08:08

Waarom neem je geen gewoon eten mee naar school? Bijvoorbeeld 2 volkoren boterhammen met gezon beleg? Nu nerm je alleen tussendoortjes mee. En dan nog te veel. Een tussendoortje is eigenlijk 1 ligakoekje, dus geen pakje, maar echt 1 koekje. Nu neem je al 2 liga's, 2 of 3 sultana's (afhankelijk van je verpakking) en dan ook nog een zakje koekjes. Dat is voor 3 dagen aan tussendoortjes.

Ook neem je als ontbijt een dubbele inname van mellproducten. Het is eigenlijk of yoghurt, of melk. Niet beide in 1 maaltijd. Als je ontbijt met yoghurt, kan je er beter thee of water bij drinken.

Hopelijk kan je hier iets mee.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 08:10

Nog een extra tip: zelf lunch meenemen en zeker niet uit de kantine eten. Als je al honger hebt als je je eten moey gaan kiezen, maak je vaak een slechtere keuze.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 08:11

Verkeerd begrepen dan idd, maar juist als extra zijn die tussendoortjes ook niet zo onschuldig helaas ;)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 08:12

iti schreef:
Ik loop bij een dietiste en die raadt me dit juist AF... koolhydraatarm/vrij eten is erg ongezond, je lichaam heeft die brandstof juist nodig!

Daar zijn de meningen tegenwoordig sterk over verdeeld!

Mijn mening: Iemand die veel beweegt of een lichamelijk (zwaar) beroep heeft zeg ik: eet juist veel koolhydraten,
maar iemand die weinig beweegt en bv een kantoorbaan heeft of een ander beroep met weinig fysieke arbeid/beweging zeg ik: weglaten die koolhydraten.

Mensen krijgen tegenwoordig teveel koolhydraten binnen en staat niet in verhouding tot de beweging per dag.....kijk koolhydraten zijn leuk, maar je moet ze wel verbranden ;)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 08:16

Naamloos1 schreef:
Bienotje schreef:

ik denk dat je het niet goed gelezen hebt.. dat eet ik als tussendoortje..
als lunch eet ik iets van fruit met magere joghurt of een bruin broodje o.i.d. :)

Als je nu bijvoorbeeld alleen 1 liga eet en 2 of 3 bruine boterhammen? Ik vind dit een beetje weinig en ongezond. Als je te weinig eet dan val je ook niet snel af want je lichaam slaat alles op wat je binnen krijgt... Ik eet bijvoorbeeld 2 boterhammen als ontbijt 1 liga rond 10 uur en tussen de middag 2 boterhammen en smiddags nog een stuk fruit. Avond eten is heel verschillend ene keer veel sla en andere keer stuk vlees met aardappeltjes en groenten. Ik blijf hiermee op gewicht en kan zo nu en dan ook nog een keer wat lekkers eten :) (en ik moet heel goed op mn gewicht letten door een afwijking aan mn benen)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 08:18

Ik denk dat je te weinig eet. Als ik lees wat je ongeveer eet, kom je amper boven de 1000/1100 kcal. Probeer sowieso 1500 kcal te eten per dag. En dat je geen actieve arbeid verricht, maakt niet uit. Zolang je maar gezonde dingen kiest. Nu eet je veel suikers, zoals liga, keloggs e.d.

Sonja bakker zou kunnen, ik ben met haar methode ook zo'n 20 kg afgevallen. MAAR let op, je moet daarna haar stijl aanhouden, om te zorgen dat je niet aankomt. Je kan misschien het boek voor de kinderen proberen. Is wel gezond, maar iets meer kcal dan de 'volwassen' boeken.

Begin trouwens NOOIT aan 4/10/15 dagen dieeten, waar je alleen een ei, yoghurt en zo mag eten. Super slecht voor je, en het zorgt ervoor dat je lichaam in spaarstand gaat.

Wat drink je zoal? Ik zou als ik jou was alleen nog maar thee/water/crystal clear o.i.d. nemen. Koffie ook beperken tot 3 kopjes per dag. Krijg je genoeg slaap? Van weinig slaap kan je ook aankomen..

Als je meer wilt weten, mag je gerust PB'en. Ik ben twee jaar geleden ruim 30 kg afgevallen, daarna in een ES terecht gekomen en nu zit ik weer op een gezond gewicht, maar ik heb wel levenslang. Ik weet dus heel veel van dieeten en dingen die je sowieso niet moet doen.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 08:22

listiglistje schreef:
iti schreef:

Daar zijn de meningen tegenwoordig sterk over verdeeld!

Mijn mening: Iemand die veel beweegt of een lichamelijk (zwaar) beroep heeft zeg ik: eet juist veel koolhydraten,
maar iemand die weinig beweegt en bv een kantoorbaan heeft of een ander beroep met weinig fysieke arbeid/beweging zeg ik: weglaten die koolhydraten.

Mensen krijgen tegenwoordig teveel koolhydraten binnen en staat niet in verhouding tot de beweging per dag.....kijk koolhydraten zijn leuk, maar je moet ze wel verbranden ;)

ik zei ook niet een teveel aan koolhydraten, maar je moet wel gezond eten. Voldoende koolhydraten bedoel ik brood mee ( waar overigens ook nog veel andere voedingsstoffen in zitten die je lichaam nodig heeft) en in de avondmaaltijd pasta, rijst of aardappelen :) tuurlijk moet je niet meer koolhydraten binnenkrijgen die je niet verbrandt, maar er zit wel verschil in de soorten koolhydraten.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 08:24

Pas je voedingpatroon nog beter aan.

Bv:
's morgens bakje yoghurt met 2 schepjes volkoren cornflakes of een bruine boterham met mager vlees. Drink iets van thee of een vers vruchtensapje (niet teveel hier zitten toch ook behoorlijk wat suikers in.
10uur: Stuk fruit of een bruine boterham
12uur: Afhankelijk van je lengte en gewicht en de grote van de boterham 2 a 3 bruine boterhammen met beleg. Doe er ook iets van komkommer en tomaat op. Heb je een hele gezonde boterham en nog extra groente/fruit. Drink hierbij bv een beker melk of water.
14uur: fruit
16uur: Als je honger hebt een kopje soep of een droog toastje of een stuk tomaat of komkommer.
18-19uur: Avondeten, let op met sauzen, laat de mayo staan. Je kan dan beter een beetje ketchup pakken als je echt wat wilt.
Na je eten helemaal niks meer eten. Wees streng voor jezelf. Als je echt die 4 kilo kwijt wilt lukt dat met gemak.
Ik heb het drinken er even uitgelaten want ik weet niet wat je lekker vind. Pas alleen op met de wicki en vruchtensapjes hier zit erg veel suiker in!
Ik ben van mening dat je beter je voedingspatroon op een gezonde wijze kan aanpassen ipv 1 ding weg te laten en na dat je bent afgevallen weer dat gaat eten en toch weer aankomt.
Ik weet niet of je alcohol drinkt, maar dat is een NO GO in het weekend! Hoe saai het ook is, dan drink je maar water ;)

Als je het echt wilt dan val je af. Je moet alleen wel doorzetten. Het duurt even voordat je lichaam gewend is aan je nieuwe voedingspatroon.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 08:39

Even ter vergelijking:

Liga melk 100 gram
Cal: 445
Kcal: 1,8
eiwit: 9,5
Koolhydraten: 61
Vet: 18
Voedingvezel: -
Natrium: -

1 volkoren Bruine boterham met bv gerookte zalm
Brood:
Cal: 76
Kcal: 318
Eiwit: 2,9
Koolhydraten: 13,8
Vet: 1,3
Voedingsvezel: -
Zalm voor 100 gram (hou ong 50 gram aan voor broodbeleg).
Cal: 200
Kcal: 838
Eiwit: 25
Koolhydraten: -
Vet: 11,2

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 08:42

lucifertje schreef:
Even ter vergelijking:

Liga melk 100 gram
Cal: 445
Kcal: 1,8
eiwit: 9,5
Koolhydraten: 61
Vet: 18
Voedingvezel: -

1 volkoren Bruine boterham met bv gerookte zalm
Brood:
Cal: 76
Kcal: 318
Eiwit: 2,9
Koolhydraten: 13,8
Vet: 1,3
Zalm voor 100 gram (hou ong 50 gram aan voor broodbeleg).
Cal: 200
Kcal: 838
Eiwit: 25
Koolhydraten: -
Vet: 11,2

Klopt dit wel?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?