kabwan schreef:Je krijgt toch sowieso de 'griep variant' of hoe bedoel je? Ik heb nog nooit een oproep gehad. Ik zou het wel doen, ik heb er een hekel aan om extra en zwaarder ziek te worden als ik het niet zou doen.
Dan moeten andere mensen je werk over nemen en een bedrijf loopt 24u per dag door, dus dat liever niet.
Je wordt ingeënt tegen een bepaald soort griep, daar krijg je anti-stoffen voor ingespoten.
http://www.zwitserseapotheek.be/griepspuit.html schreef:Sommige mensen lopen meer kans op complicaties als ze griep krijgen. Ze kunnen een longontsteking of ernstige bronchitis oplopen. In zeldzame gevallen komen als complicatie van griep ook hersenontsteking, hartontsteking en spierontsteking voor. Mensen die tot een risicogroep behoren, doen er daarom goed aan zich elk jaar tegen griep te laten vaccineren. De griepprik maakt dat uw lichaam antistoffen aanmaakt, zodat het een besmetting met het griepvirus makkelijker kan afslaan.
In mijn quote bedoelde ik dat ik, als ik de griepspuit niet haal, het risico maar loop om juist die variant te pakken te krijgen.