Knie niet meer kunnen strekken na val met scooter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Otjuh

Knie niet meer kunnen strekken na val met scooter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 08:51

Hoi iedereen,
Ik ben een uurtje geleden heel hard met m'n scooter gevallen! Ik weet niet precies meer wat er gebeurde, ik remde maar helemaal niet hard en opeens lag ik en ik schoof wel 4 meter door (je zag een hele streep waar ik was gevallen! ;(

Mijn hele broek was gescheurd en ik zag een schaafwond. Ik ben niet bang voor bloed hoor, maar ik was nogal in paniek, dus ik belde mn vader en die zei kom maar even naar huis dan kom ik straks ook. Dus ik heel bang naar huis gereden, maar ik ben er. Thuis zag ik dat er een grotere schaafwond onder zat, maar het ergste is dat ik mijn knie niet volledig kan strekken! buigen gaat wel, het is wel pijnlijk maar het is niet extreem, maar zodra ik mijn knie ook maar een beetje probeer te strekken, springen de tranen in mijn ogen en wordt ik helemaal misselijk van de pijn!! Ik heb al op internet gekeken maar daar vond ik enge verhalen als een gescheurde meniscus enzo :oo

Wat denken jullie dat het is????

Liefs Sanne

jesito

Re: Knie niet meer kunnen strekken na val met scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 08:53

Even naar de dokter nu meteen!!!

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 08:54

Ik zou gewoon even langs de dokter gaan :)
Want bokt is ook internet, kan je alleen maar nog meer enge verhalen horen ;)
En niemand hier kan weten wat de status van je knie nu is.

Otjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 08:59

Okee, ik ga zo even mijn vader bellen of hij met me meegaat.
Ik dacht ik vraag het even hier, misschien heeft iemand hier hetzelfde gehad ofzo?

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 08:59

Ook vanaf hier het advies, ga langs de dokter en sterkte ermee.

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:03

Ik zeg ook even langs de dokter die kan je meer vertellen. Het kan natuurlijk gewoon een kneuzing zijn, maar ook iets anders. Je been zal wel een rare beweging gemaakt hebben

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:03

Even naar de dokter is het meest handige denk ik nu. Enige nadeel is dat je vaak flink wat zwelling hebt waardoor je knie niet echt te onderzoeken valt. Het is niet heel raar dat als je zo'n klap hebt gehad je de knie niet meer kan buigen/strekken ivm de zwelling. Je lichaam brengt meteen een ontstekingsreactie op gang gepaard gaande met pijn. Meestal slinkt dat wat na een weekje en kan je ook beter onderzocht worden. Bel ze anders eerst eens op met je verhaal en vraag of het zinvol is om nu al langs te komen...

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:14

Hmm dit soort gevallen laten wij toch altijd langskomen hoor, ook al weet je dat de kans aanwezig is dat je door de zwelling misschien niet het onderzoek 100% kunt doen.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:47

Jasmijn_ schreef:
Even naar de dokter is het meest handige denk ik nu. Enige nadeel is dat je vaak flink wat zwelling hebt waardoor je knie niet echt te onderzoeken valt. Het is niet heel raar dat als je zo'n klap hebt gehad je de knie niet meer kan buigen/strekken ivm de zwelling. Je lichaam brengt meteen een ontstekingsreactie op gang gepaard gaande met pijn. Meestal slinkt dat wat na een weekje en kan je ook beter onderzocht worden. Bel ze anders eerst eens op met je verhaal en vraag of het zinvol is om nu al langs te komen...

Dat is nog het meest zinvolle antwoord hier. Het is niet raar dat je je knie even niet meer kunt strekken en dat hoeft niets te betekenen. Dus geen reden voor dikke paniek.
Het is wel zinvol om er even naar te laten kijken, de huisarts kan dan beoordelen of hij aanvullend onderzoek nodig vindt.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:57

Heb dit ook wel eens gehad, nadat ik van het paard was gevallen, kon ik m'n knie ook niet meer strekken.
Ik heb toen op aanraden van m'n moeder (zij is ehbo'er) gelijk op stal een ice-pack op m'n knie gelegd, en 'm de rest van de avond gekoeld. Ook telkens bij het wisselen van ice-pack voorzichtig bewegen (buigen en strekken).
Huisartsenpost was namelijk alweer dicht, en de eerste hulp in het ziekenhuis leek mij een beetje overdreven. En inderdaad, door de zwelling kunnen ze er op dit moment niet echt veel mee.
Het heeft ongeveer anderhalve dag geduurd, en toen was het al over, en kon ik weer pijnloos en zonder problemen m'n knie strekken.
Sterkte ermee!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:59

Zeker naar de huisarts hiermee. Een meniscus zou zomaar kunnen, maar er zijn legio mogelijkheden.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:26

Equimotion schreef:
Jasmijn_ schreef:

Dat is nog het meest zinvolle antwoord hier. Het is niet raar dat je je knie even niet meer kunt strekken en dat hoeft niets te betekenen. Dus geen reden voor dikke paniek.
Het is wel zinvol om er even naar te laten kijken, de huisarts kan dan beoordelen of hij aanvullend onderzoek nodig vindt.

Ik geloof dat dit ook wel door de meesten gezegd, gewoon even laten kijken. _/-\o_

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:27

Ik hoop voor de ts dat ze nu in het ziekenhuis zit voor foto's.
Sterkte!

Otjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 13:33

Update, ik heb de dokter gebeld en die zei dat ik moest komen. Hij heeft gevoeld en me toch doorgestuurd naar het ziekenhuis. Heb daar fotos laten maken en het is 'gelukkig' alleen maar gekneusd en niet gebroken :D

bedankt iedereen voor de reacties!

Petra83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 13:35

Gelukkig, beterschap!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 13:54

Met een flinke kneuzing kun je alsnog een hele tijd bezig zijn, maar een breuk in een knie of andere problemen zijn helemaal niet grappig.
Beterschap! Kun je je been wel belasten?

Otjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 16:03

Bedankt!! :D

@Cassidy, nee ik ben echt blij dat het niet gebroken is. Ik kan een klein beetje op mijn been hinken :P er zit nu een drukverband omheen dus ik zit aardig ingepakt !