ervaringen sauna Zwaluwhoeve ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LiesxAnne

ervaringen sauna Zwaluwhoeve ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 19:26

Iemand ervaringen met de sauna Zwaluwhoeven?
Ik ben tot nu toe alleen nog maar naar dezelfde suana geweest en wil dus binnenkort een keer naar de Zwaluwhoeven.

Weet iemand hoe het daar werkt met het betalen in het restaurant? ik ben namelijk gewend om je naam dan alleen door te geven, als je wat besteld, en dit word dan op je naam gezet wat je betaald aan de balie als je weer weg gaat.
Zo makkelijk!

annastasia

Re: ervaringen sauna Zwaluwhoeve ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:31

Je krijgt een bandje om waarmee je een kluisje kunt krijgen, en daarop kun je ook je eten/drinken laten zetten.
Als je weggaat lever je dit in en moet je betalen.

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:06

Inderdaad wat annastasia zegt, je krijgt een bandje om waar alles mee word geregistreerd.
Verder is het wel een mooie sauna, maar ik vind het zelf te commercieel worden. Het is best wel druk. Je hebt bij de zwaluwhoeve hele kleine omkleedhokken (tenminste 1 jaar geleden) en je moet eerst even goed zoeken waar alles is.

Zelf ga ik liever na de veluwse bron in Emst. De plek vind ik beter, en de omkleedhokken zijn groter en alles is wat duidelijker aan gegeven.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:08

Ik ga best graag naar de Zwaluwhoeve. Probeer "Dr. Fish"!!

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 22:12

Oke, handig dat bandje, zoiets bedoelde ik dus ook!
Ik heb toen ik in Thailand was al in zo bad gezeten met mijn voetjes, vond het niks die visjes, kriebelde te erg ;) haha...

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:15

Vond het een mooie sauna maar wel heel erg massaal!Ben er 1 keer geweest maar ga niet meer terug.Heb een hele leuke, kleinere sauna hier in de buurt gevonden.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:22

Ik was altijd erg te spreken over de zwaluwhoeve. Totdat ze te veel reclame gingen maken en inderdaad te commercieel werden. Eerder werd je gewoon niet meer binnen gelaten (of kon je al niet eens meer reserveren) na een x aantal mensen. Maar t lijkt nu wel of ze iedereen binnen laten.

Ik heb me daar de laatste keer echt aan geërgerd. Steeds weer de sauna's vol waardoor je gedwongen werd naar andere minder populaire uit te wijken. Heel erg jammer want ik vond t er echt geweldig.

Ik wijk nu ook uit naar de Veluwse bron in Emst :j
Veeel groter. Maar nog minder mensen.

mimamurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:22

Ben er pas geleden geweest voor de eerste keer.
Vond er niet veel aan, veel te druk, er waren veel sauna's waar we niet in konden omdat die vol was.
Daarbij moesten we ruim een uur wachten op 2 broodjes.
Ik zal er niet weer naar toe gaan en ook zeker niemand aanraden.
Wij gaan liever naar de holterhof in enschede.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:32

Als je graag naar zo'n soort sauna's gaat ga dan echt naar de Veluwse bron (hebben vaak ook erge leuke acties in combinatie met een massage bijvoorbeeld). De Veluwse bron is rustiger, schoner, overzichtelijker en het personeel vriendelijker.
Ik ben in beide sauna's geweest en deze is super!! Wat je ook echt mee moet maken zijn de opgietingen. Wil je liever een wat kleinere sauna ga dan een naar deverana in Den Bosch, zeker een aanrader!

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 12:07

Ik vind de zwaluwhoeve ook veeel te druk. Je kan inderdaad beter naar de veluwse bron. Thermen bussloo schijnt het allermooist te zijn. Heb ik van velen gehoord. Wil er zelf binnenkort ook graag eens heen!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 13:06

Ik kan niet anders dan meegaan met bovenstaande reacties : ik vind het niks waard :n druk, massaal en commercieel zijn de woorden die deze wellness typeren..zo geven ze bijvoorbeeld ook allerlei "yoga achtige" lessen die niks met yoga te maken en daar krijg ik persoonlijk al de kriebels van..vind ze niet authentiek, maar commercieel..

Ik kan je de veluwse bron aanraden en inderdaad thermen bussloo, daar ben ik zelf vaste klant :j mooi, hygienisch, ruim opgezet, gewoon top! Vind ook dat je in deze 2 sauna's de echte sauna mensen tegen komt en in de zwaluwhoeve is het meer "dagjespubliek" dat ook eens naar de sauna wil.. Mijn ervaring is dat dit soort mensen minder van de "sauna etiquette" weet en dus meer naar je kijkt en bijv. Niet stil is in de sauna

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 13:09

Mijn zus vond het: 1 keer maar nooooooooooooit meer := Veel te druk, hoezo lekker ontspannen als je moet wachten voor de sauna en iedereen bept lekker door in de sauna :+
Veel te commercieel...

Nee, ik ben er bewust niet heen gegaan. Maar pak liever de betere sauna's waarbij etiquette nog gebruikelijk is. Waar men nog écht stil is in de stilte saune :P

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:40

Corelli schreef:
Ik kan niet anders dan meegaan met bovenstaande reacties : ik vind het niks waard :n druk, massaal en commercieel zijn de woorden die deze wellness typeren..zo geven ze bijvoorbeeld ook allerlei "yoga achtige" lessen die niks met yoga te maken en daar krijg ik persoonlijk al de kriebels van..vind ze niet authentiek, maar commercieel..

Ik kan je de veluwse bron aanraden en inderdaad thermen bussloo, daar ben ik zelf vaste klant :j mooi, hygienisch, ruim opgezet, gewoon top! Vind ook dat je in deze 2 sauna's de echte sauna mensen tegen komt en in de zwaluwhoeve is het meer "dagjespubliek" dat ook eens naar de sauna wil.. Mijn ervaring is dat dit soort mensen minder van de "sauna etiquette" weet en dus meer naar je kijkt en bijv. Niet stil is in de sauna

Is het dikgedrukte standaard of word hiermee de sauna bedoeld waar stilte op de deur staat aangegeven?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:43

Sauna is over het algemeen altijd stil.
Je komt er om tot rust te komen, en dat doe je minder als er ''gekeuveld'' wordt.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:00

stilte in de sauna is standaard :j soms staat het expliciet in de regels omschreven, soms (zoals bij thermen bussloo) staat er bijv. bij de sauna "alleen stilte geeft rust"
bij de meeste resorts is er soms ook 1 speciale sauna waarin wel gepraat mag worden