'Natuurlijk' topic :-)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

'Natuurlijk' topic :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 13:37

Naar aanleiding van een ander topic over shampoo, waarin ook gesproken/gediscussieerd werd over natuurlijke producten, leek het mij wel leuk om er een topic over te maken.

Om hier ervaringen uit te wisselen, tips te geven, producten aan te raden of juist af te raden etc. :)

Ben zelf heel erg te spreken over producten van De Harmonie, goede shampoo van PureNuffStuff is me al aangeraden door een andere bokker, dus die ga ik binnenkort even halen.
En Dr. Hauschka en Weleda blijf ik ook erg fijn vinden :j

Maar ook producten voor in en om het huis kunnen hier besproken worden.
Ik heb bijv. een septic tank (geen riolering hier) en mag geen agressieve middelen gebruiken, omdat anders de bacterieflora in de tank 'dood' gaat.
Dus veel Ecover producten etc.

Lijkt me leuk als dit een breed topic wordt waarin van alles wat hier mee te maken heeft besproken wordt :j

NB 'zelf maak' maskertjes etc. mogen er ook gerust bij, maar dat is niet m'n hoofddoel zeg maar.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-10-11 13:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Justy

Re: 'Natuurlijk' topic :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 13:41

Leuk!

Wat schoonmaakproducten betreft, heb je wel eens wasnoten geprobeerd? Ik heb er ooit eens een topic over geopend: [LZP] Wasnoten Werkt prima in combinatie met het vlekkenmiddel van Ecover :j

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 13:42

Ik gebruik sinds een jaar Aleppo Olijfoliezeep voor mijn haar en huid. Heb eczeem en kan niet tegen shampoo's of allerlei zeepjes etc. Dan krijg ik alleen nog meer jeuk.

Heb het laatst ook aangeraden aan een vader van een collega, man is helemaal blij met me hoorde ik vorige week. Ook hij had veel last van roos en jeukerige hoofdhuid door de shampoo

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 13:45

Ik zie net ook een topic over je haren wassen zonder shampoo: [MW] No poo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 13:50

Ja de wasnoten wil ik zeker gaan proberen :j
Wasmiddel kan ik binnenkort hopelijk weer voordelig op m'n werk aanschaffen (ecover of sonett) :)

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 13:55

Ik gebruik shampoo en conditioner van Forever living products (FLP), dierproef vrij en op basis van jojoba-olie. Zitten geen silleconen in en dat is duidelijk merkbaar.
Verder gebruik ik huidverzorging van A Natural Difference, dierproefvrij en ook natuurlijk en verder haal ik mijn eten bij de natuur winkel om zo E nummer vrij mogelijk te eten.
Ik gebruik trouwens ook een deo-roller van FLP, dierproefvrij en op basis van Aloe Vera. Daarnaast drink ik iedere ochtend 97% pure Aloe Vera gel en slik ik 1 visolie pil in de ochtend, ook van FLP, die zijn namelijk puurder dan van de supermarkt. Ik eet geen vis daarom de capsule.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 13:56

Oh, een goede natuurlijke deo zoek ik ook nog. Heb er al verschillende uitgeprobeerd, waaronder die van Weleda, maar die werkten allemaal nogal averechts zelfs := Bevalt die van FLP goed, xmarliez?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 13:58

Ja goede deo is idd lastig := :D

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:02

Ik heb last van hyper hydrosis, overmatig zweten en in het begin merkte ik alleen dat ik heel fris bleef ruiken de hele dag. Eerst moest ik 100 keer deo spuiten (vind stinken echt te ranzig namelijk) en sinds ik deze gebruik zegt iedereen altijd dat ik lekker ruik terwijl ik niet eens parfum gebruik := Hij ruikt heel neutraal, fris.
Ik weet niet waar het door komt maar de laatste maand zweet ik aanzienlijk minder.. eigenlijk heb ik vrijwel geen zweetplekken meer. Ik draag nu zelfs spijkerblousjes, daar had ik 1 jaar geleden niet eens van durven dromen. Ik ga er vanuit dat het door mijn gezonde leefstijl komt in combinatie met deze deo.
Ik ben in iedergeval tevreden, al is het alleen al om de frisheid. Hij is ook heel fijn in gebruik. Ik gebruik deze nu een half jaar denk ik. De eerste maanden merkte ik niet dat ik minder ging zweten, dat is pas de laatste 1/2 maanden het geval.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:10

@Justy: Die wasnoten klinken best wel goed!

Bevallen ze voor jouw nog even goed na langere tijd gebruik? Doe je er ook effectief een jaar mee?

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:13

Dat klinkt wel goed... Bestel jij online bij Forever Living Products? Ik krijg een beetje jeuk van de website (piramide business opportunity a la Herbalife?) :=

@BraveSpots: ze bevallen mij nog steeds goed. Ik gebruik er in de winter wel een beetje wasverzachter bij voor de geur, omdat ik geen droger heb en mijn was wat muf gaat ruiken als hij twee dagen in huis hangt. Bij de witte was gooi ik een schepje Ecover bleekpoeder, en ik gebruik Ecover vlekkenmiddel voor erge vlekken. Bloed en chocoladevlekken heb ik er zo al mee uitgekregen :j

Ik doe wel effectief een jaar met zo'n doos :j

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:15

Goed topic!! Ik lees even mee..
Ben ook opzoek naar 'natuurlijke(re)' producten :)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:18

Waar heb je ze gehaald, die noten? Zou het best wel eens willen uitproberen als ze niet teveel kosten :j.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:21

Ik heb ze online besteld bij een site die ze nu niet meer verkoopt, maar er zijn meerdere sites waar ze te bestellen zijn en in natuurwinkels worden ze ook wel verkocht :j

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:35

Wasnoten wil ik ook gaan proberen, lijkt me ook erg fijn!

Flp deo moet ik dus ook is gaan proberen, heb ook hyperhidrosis en wil er ook wel vanaf. Gebruik ook vanaf vandaag saliedruppeltjes van dr vogel hiervoor.

Gebruik zelf qua gezichtsverzorging purenuffstuff in combi met madara, erg fijn merk!

En ook heb ik mijn hele levensstijl veranderd nadat ik te horen kreeg dat ik een koemelk allergie heb, zit sindsdien veel beter in mn vel en ben veel minder moe.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:56

Ik ben direct maar wasnoten gaan afkoken om schoonmaakmiddel te maken :Y)

Taartje, ik kan ook niet tegen koemelk en ik voel me ook veel beter als ik geen lactose binnenkrijg :j

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:38

He wat een leuk topic! Ik lees graag mee!

Ik gebruik graag de producten van Lush, ik ben vooral fan van de shampooblokken en het anti-pluis spulletje voor m'n haar...

Mijn moeder maakt haar eigen wasmiddel. Heel simpel marseillezeep (heb je vooral in het buitenland heel goedkoop) raspen, warm water erbij, goed laten oplossen en dan in flessen doen. Desnoods nog een geurtje erbij, maar dat is niet perse nodig!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:56

In Lush zitten vaak helaas alsnog parabenen enzo.

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:57

Hmhm, klopt, maar het is iig al een stuk beter dan de standaard shampoo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:27

jaaaa leuk topic!!
ben een weleda en hauschka fan,voor douche en body-olie gebruik ik het momenteel.
Maar eigenlijk wil ik van alle 'chemische' middeltjes af.
Als mijn reiniger en creme(nu dr van der Hoog)opzijn stap ik weer over naar iets natuurlijkers.
Vind sowieso veel producten vies en chemisch ruiken...

Iemand nog fijne tips voor haarlak die niet zo onwijs stinkt?
en fijne deo??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:49

En is Neutral nou écht natuurlijk?!
Ik geloof het allemaal wel hoor, maar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:51

Nee joh, neutral is alleen vrij van parfum en voor de rest puur chemisch ;)

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:04

Interessant, ik blijf dit volgen. Die noten wil ik ook wel eens proberen.

Ik heb een deodorant die bestaat uit een kristal (soort zoutblok) die je eerst onder de kraan moet houden en dan opsmeren. Hij schijnt ook voor voeten te werken. Ik heb hem in Azie gekocht en kan bijna niets van de tekst lezen, maar in het Engels noemen ze het Grace Deodorant.
Verder heb ik ook een groene Sanex-roller wat een meer natuurlijk product zou zijn, maar vooral de Sanex vind ik niet goed werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:39

sanex en neutral vind ik rommel....
heb ook wel producten van Zarqa(?),met dode zeezout. Fijne douchegel en shampoo.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:45

Justy schreef:
Leuk!

Wat schoonmaakproducten betreft, heb je wel eens wasnoten geprobeerd? Ik heb er ooit eens een topic over geopend: [LZP] Wasnoten Werkt prima in combinatie met het vlekkenmiddel van Ecover :j

Justy, hoe combineer je die spullen?

Ik denk al jaren aan wasnoten maar voorzie problemen omdat ik veel vieze was heb, 24/7-buiten-paardenhouden en werken in de horeca (keuken/frituur-lucht), sportspullen...
Hoe denk jij daarover?"

Qua deo schijnt er inderdaad zo een 'kristaldeo' te zijn, is nog niet geheel onomstreden, omdat er weinig bekend is over dat product. Zoiets, ieg, ik zou het moeten opzoeken want exact weet ik het niet meer. :)