Haren wassen zonder shampoo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limitless

Haren wassen zonder shampoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 12:13

Geen idee of dit hier goed staat...

maar na aanleiding van een aantal dingen gelezen te hebben;
http://seersken.blogspot.com/2011/01/no ... ampoo.html en nog diverse andere dingen op het internet, begon ik me eigenlijk af te vragen of er hier ook mensen zijn die ervaring hebben met het haar te wassen zonder shampoo en andere fratsen.

Voor ik echter zelf hier aan wil beginnen, wil ik eerst meer ervaringen van anderen weten.

dus, brand maar los. ^^

Meliaforever

Re: Haren wassen zonder shampoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 12:19

Ben ik ook wel benieuwd naar. :j

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 12:22

Er bestaat droogshampoo, was laatst in de aanbieding bij de Kruidvat. Ik heb het niet gekocht, omdat ik bang ben dat je haar er toch niet heel best schoon van wordt, eerder wat vetter.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 12:23

Ik zou er nooit aan beginnen, na 1 dag niet wassen is mijn haar al zo vet alsof ik het 3 weken niet gewassen heb en met alleen water zit het zo vol met klitten dat ik kaal zou zijn na alles uitkammen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 12:23

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 13:04

Kleinvosje, droogshampoo maakt je haar niet schoon, het laat je haar er alleen schoon uitzien. Ik gebruik het als ik naar festivals ga. ik kan het 2 dagen na elkaar gebruiken maar daarna moet ik toch echt mijn haar wassen met echte shampoo want dan helpt de droogshampoo niet meer.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 13:10

Iehwl.
Dus echt nooit meer wassen? Lekker voor de luizen :9 !

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 13:13

Luizen komen juist op schoon haar af... Daarnaast zijn er best mensen die zichzelf nooit met iets van zeep ofzo wassen en die stinken echt niet.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 13:14

Luizen vinden vaak gewassen haren juist fijner! Hoe meer je wast, hoe leuker ze je schone koppie vinden.

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 13:15

Ik maak zelf ´shampoo´ door wat wasnoten te koken en dit in een flacon te bewaren.
Veel goedkoper dan alle shampoo´s, zeepjes en andere zooi, dus je portomonee wordt er blij van. Maar ook het mileu wordt er blij van. Mijn haar wordt er trouwens ook blij van.

Ik gebruik de noten ook in de wasmachine, en je zou het voor alles kunnen gebruiken waarvoor je normaal zeep gebruikt (bijv. je huisdier, je paard, of je huiskamer).

Ik gebruik ongeveer een kilo (a 14 euro) per 10 maanden voor het hele gezin.

Meer info http://www.wasnoot.nl/homepage.html
Laatst bijgewerkt door Biskwie op 09-10-11 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 13:17

Je kan je haar makkelijk schoonmaken met droogshampoo hoor, maar toch blijft het anders doordat er geen water bij komt. Bij mij heb ik dan echt geen vet haar meer door droogshampoo, want als ik ergens een hekel aan heb is het vet haar...
Maar wassen zonder shampoo? Nee echt niet... Je haar wordt daar alleen maar vetter van, doordat er geen zeep gebruikt wordt. En het gaat onwijs stinken. Ik zou dus ook dat afraden. Gewoon doen met shampoo hoor :j

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 13:20

Ik ben wel benieuwd naar ervaringen!
Helemaal nooit meer wassen zou ik niet snel doen, maar je kan je haar er ook aan laten wennen om het bijv maar 1x per week te wassen?
Ik was het nu om de dag, en dan is het echt vet, en nodig! Waste het eerst elke dag, dus het is al iets verbeterd :D

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 13:25

_Tara_ schreef:
Luizen komen juist op schoon haar af... Daarnaast zijn er best mensen die zichzelf nooit met iets van zeep ofzo wassen en die stinken echt niet.

Nou, ik mot het niet :') . Vind het maar een ranzig idee :r !

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 13:29

ShauniBef schreef:
Iehwl.

Haha jij hebt ook de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt :')

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 13:37

Ik was mijn haar ook niet vaak, 1 a 2 keer per week, maar heb er nauwelijks last van dat het vet wordt :) (ja, naar 5/6 dagen)

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 13:39

Focussed schreef:
ShauniBef schreef:
Iehwl.

Haha jij hebt ook de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt :')

Nou schat, zo slim was ik nog wel hoor :))

Maar als je luizen heb, moet je je haar wel wassen..
Ach! Laat maar. Zal geen uitleg geven ;) .

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 13:55

Nee hoor dat hoeft tegenwoordig niet eens meer.
Er is een behandeling beschikbaar waarbij er zeer droge en warme lucht door het haar wordt geblazen. Hierdoor drogen alle luizen en neten uit. Kost ca 60 euro en is zeer handig voor lang haar (want bij lang haar komt de shampoo vaak niet overal).

Maar ik denk niet dat de meiden die "no poo" toepassen uit principe hun haar ook niet wassen wanneer zij luizen hebben hoor. Of denk jij van wel ;)

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 15:26

Ik heb mijn co-schappen overleefd dankzij droogshampoo!! :D Het is echt ideaal als je geen tijd hebt om je haar te wassen, maar het wel te vet is om zo rond te lopen. Daar had ik nogal vaak last van ;) Ik kan mijn haar maar 1-2 keer per week wassen, omdat fohnen al snel een half uur kost (lang, dik en veel haar), maar als je elke dag met cap rijdt is het na 2 dagen toch niet meer mooi.. Ik was dus wel alsnog mijn haar met shampoo, maar gebruik het meer voor die ochtenden dat je te laat opstaat en denkt dat het eigenlijk echt niet meer kan om zo over straat te lopen..

Ik vind zelf die van Lee Stafford (felroze, oa bij de Douglas) en die van Toni Guy (oa Bijenkorf) erg fijn. Ze hebben hem ook in goedkopere varianten, bv van Schwarzkopf, maar die heeft bij mij een minder goed resultaat. Erna wel even kort fohnen!

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:41

ShauniBef schreef:
Iehwl.

Wel wassen, of eigenlijk schoonmaken, maar niet met shampoo. ;)

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:07

Ik ken een jongen die dat deed en hij had best mooi glanzend haar. Wel ietwat vet, maar daar kan je dan evt doorgshampoo voor gebruiken.

Wat ook een optie is en wat ik doe; ik was mijn haren 'maar' 2/3 keer per week (afhankelijk van sporten ed) en daardoor blijven mijn haren erg mooi! Sterker nog; als ik ze een paar dagen niet gewassen heb zitten ze het mooist. Het wassen en fohnen en alles is best een aanslag op je haar, dus gewoon wat minderen is ook een optie

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:07

LZP -> MW

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:09

ShauniBef schreef:
Maar als je luizen heb, moet je je haar wel wassen..
Ach! Laat maar. Zal geen uitleg geven ;) .

Je weet dat luizen juist op schoongewassen haar afkomen? :+

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:19

Van nature is het zo dat je lichaam zichzelf wel schoon kan houden. Door alle middeltjes die wij gebruiken breng je dat juist uit balans ;)
Iemand die van jongs af aan dagelijks deodorant gebruikt transpireert veel meer en stinkt ontzettend als dat 2 dagen niet gebeurt...terwijl er zat mensen zijn die nooit deo gebruiken en nergens last van hebben.

Net zo met shampoo. Al die middelen verstoren het evenwicht in je haar :)
Als jij dagelijks je haar wast en dan opeens stopt zal je haar inderdaad een complete wanhoop worden.
Dit omdat je haar gewoon moet herstellen. Maar, als je het volhoudt zal je merken dat na een paar weken je haar opeens veel gezonder wordt.
Punt is dat men in de huidige maatschappij geen geduld heeft hiervoor ;)
Een dag met vet haar naar je werk kan namelijk niet.
Mijn moeder zegt wel: ik zou het best willen proberen maar dan ga ik een maand op een onbewoond eiland wonen :+

Mijn vader heeft denk ik 3-4 jaar geleden voor het laatste zijn haar met shampoo gewassen. Voorheen had hij veel last van roos en haaruitval en daar is nu weinig meer van te merken. Ja, het was even doorbijten maar hij is er nu lyrisch over :)

Zelf was ik m'n haar hooguit 2/3 keer per week afhankelijk van sporten en uitgaan (ik háát rooklucht) en nee, mijn haar is nooit vet of stinkt :n Juist zoals hierboven glanzender en voller na een paar dagen niet wassen :)
Als ik niet was dan spoel ik het wel heel goed uit en ik kam het door als het nat is met een klein beetje goede anti-klit.
Ik merk ook wel direct verschil als ik een paar dagen achter elkaar was en dan weer niet. Ja, dan is m'n haar weer van slag :+

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 08:52

Een stalgenootje wast haar haren regelmatig met droogshampoo en haar haar ziet er super uit.
Ikzelf vind het een beetje een vreemd idee...maar misschien ga ik het binnenkort toch eens proberen. Ik was mijn haar bijna elke dag (na het rijden vind ik het toch een beetje vies) en daar wordt het echt niet mooier van....

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 18:49

Wellicht ga ik het toch proberen om mijn haren inderdaad alleen nog maar met water te wassen, en als het echt niet meer gaat 1 keer per week shampoo. Ben zeer benieuwd naar wat het resultaat hier van gaat worden en wil eventueel wel hier bijhouden voor de geïnteresseerden hoe het gaat (: