Nee toch.... Gordelroos

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Melvern

Nee toch.... Gordelroos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 20:26

Hoera,

Van mijn lieve peuterspeelzaalkindjes heb ik het kadootje gordelroos gekregen. Er heerst waterpokken en omdat mijn immuunsysteem heel slecht is ( door eetstoornis ) sloeg het meteen aan. Wel heb ik als kind al heel erg waterpokken gehad maar nu heb ik dus gordelroos. En niet op de leukste plekken... Op mijn neusbrug heb ik een plekje, op mijn haargrens heb ik 2 plekjes en in mijn ooghoek. Man wat een verschikkelijke pijn doet dat. Die steken zijn niet uit te houden. Knipperen doet pijn en ik zie ontzettend wazig. Ook zijn al mijn klieren opgezet in mijn keel en bij mijn oren. Kan niet op mijn oren liggen want die bulten doen ontzettend pijn.

Ben vandaag al bij de huisartsenpost geweest. Donderdagavond had ik al gebeld voor de zekerheid. Toen zeiden ze dat ik een allergische reactie had en moest koelen. Maar het werd erger en deed meer pijn. Vandaag teruggegaan en mocht het aankijken tenzij ik echt last had.

Toch maar even die kant op en het was een heftige gordelroos infectie. Ik heb nu 3 keer daags 2 tabletten om het tegen te gaan en moet met sudocrem smeren omdat dat helpt uit drogen.

Nu zit ik ook nog dat ik eigenlijk maandag wel naar de peuterspeelzaal moet. Maar of dat verstandig is weet ik niet. Ik zal dus maandag eerst maar bellen en even info vragen...

Zijn er nog mensen die er ervaring mee hebben en die misschien weten hoelang dit gaat aanhouden? Is dit gordelroos trouwens ook besmettelijk voor dieren?

Groetjes

Eva_vanO

Re: Nee toch.... Gordelroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 21:38

Ik heb ook gordelroos gehad, ik had het op mijn been. Omdat ik werk met meervoudig gehandicapte mensen heb ik nagevraagd of ik wel mocht werken. Dit kon wel omdat ik niet met mijn been in aanraking kom met de bewoners. Nu is dat met je gezicht natuurlijk wel anders. Zou gewoon even bellen hoe of wat.

Doet zeer he? Ik kon geen normale broeken aan dus heb 2 weken met jogingbroeken gelopen. Je kan paracetemol slikken voor de pijn, hielp bij mij wel redelijk. Verder kreeg ik niets van de huisarts en heb ik zelf gesmeerd met zinkzalf waardoor het wel vrij snel uitgedroogd was.

Veel beterschap!

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 21:50

Goed mee uitkijken, want het is behoorlijk besmettelijk, dus als je gesmeerd hebt, gelijk je handen goed wassen en verder proberen er zo min mogelijk aan te komen.

De pijn kan je eventueel bij een fysio laten bestrijden met een apparaat dat hele lichte stroomstootjes afgeeft. Heeft een vriend van mij ook laten doen en heel vroeger mijn zus ook. Helpt zowel tegen de jeuk als de pijn en doet verder zelf geen zeer. Ze kunnen beginnen op een heel lage frequentie en dat rustig opvoeren.

Gordelroos wordt veroorzaakt door het herpesvirus en de (zenuw)pijn kan ook nog een tijd aanhouden als de gordelroos zelf al weg is, dus dat is wel iets om rekening mee te houden.

Beterschap en sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 22:34

Volgens mij is het heel besmettelijk ...
Veel beterschap :(:)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 23:09

Je moet niet gaan. Peuters hebben vaak babybroertjes en -zusjes en voor hun is het echt gevaarlijk.
Verder voelt het ook niet zo lekker. Gewoon uitzieken en als de blaasjes ingedroogd zijn kun je aan het werk.
Wat goed helpt is weken met zemelen. In een washandje doen of een oude kussensloop en dat droogt goed in.

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 23:59

Beterschap en hoop voor je dat je er snel vanaf bent.
Ik heb het zelf ooit op mijn boven lijf gehad en zelfs mijn lymfeklieren waren opgezet. Ik moest het talken en idd zoals Pauline zegt in laten drogen.
Hier vindt je nog meer info.. http://www.gordelroos.nl/
Pas je iig goed op, in de buurt van je ogen kan het je gezichtsvermogen aantasten.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 07:36

Bedankt allemaal. Ik ga de tips vandaag gelijk toepassen en over de pijnbestrijding ga ik eens wat opzoeken.
Er zijn inderdaad mensen bij de peuterspeelzaal zwanger en er is ook een jongetje dat net 1,5 week een onwijs klein babyzusje heeft. En die kleintjes rijken vaak met de handjes richting je gezicht.

Ik zie nu wel wazig maar dit zou komen doordat mijn oog wel wat geirriteerd is doordat mijn ooglid dik is. Ik hou het goed in de gaten want ik heb idd ook gelezen dat het wel gevaarlijk kon zijn bij de ogen. Dat is ook de reden waarom ik direct medicijnen heb gekregen. Als het op mijn buik of benen had gezeten dan had ik geen medicatie gekregen zij de arts al.

Bij mij zijn ook al mijn lymfeklieren bij mijn oren en keel opegezet en onwijs pijnlijk. maar nu met de medicatie begint dat iets af te zakken.

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 07:54

heel veel sterkte, ook ik heb gordelroos gehad. De helft van mijn rug zat onder gordelroos, meestal breidt het zich eenzijdig uit... Of als je geluk heb, blijft het maar een paar kleine plekken... Het is in ieder geval erg besmettelijk en pijnlijk, zeker voor kinderen, zwangeren en mensen die de waterpokken niet hebben gehad. Gebruik handschoenen en smeer de plekken goed in... Nogmaals sterkte

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 08:47

Bedankt, ik heb inderdaad nu een paar kleine plekjes en hoop dat het niet verder uitbreid. onder mijn ogen doet mijn huis ook pijn, is gevoelig maar er zitten daar geen plekken...

Ik ga de leiders van de peuterspeelzaal maar bellen want ondanks dat het virus er al wel is, ik wil anderen geen gordelroos geven vooral met de zwangere vrouwen en de kleine baby's.

Ook zit er trouwens een kinderopvang naast ( moet ik dan ook wel doorheen om dingen op te halen en weg te brengen ) met een aantal baby's en heel jonge kinderen.

Ik ga vandaag ook niet naar de kerk waar ik normaal gesproken elke week heen ga. Er zijn daar ook zoveel kleine kinderen en wellicht ook mensen die nog geen waterpokken hebben gehad. Ik heb ook een vriendin van mij gezecht dat ze de komende tijd niet moet komen en alleen maar moet bellen. Zij heeft nooit waterpokken gehad.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 08:48

brandnetel thee schijnt erg goed te helpen

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 08:55

okey, dat is ook het proberen waard...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 09:09

Ik krijg regelmatig Gordelroos op mijn ogen,soms op 1 ooglid,soms op beide oogleden.
Het begint met hele erge jeuk,maar er is nog niets te zien,later komen de bultjes en veel later komen de korstjes erop.Ook heb ik dan altijd een 'dik' oog,maar ik smeer er verder niets op.Het gaat weer vanzelf weg,zoals het gekomen is.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:18

houd er rekening mee dat het virus altijd in je lichaam zal blijven en bij lage weerstand weer op kan komen zetten.
ook kunnen de plekken altijd gevoelig/pijnlijk blijven. ik heb een aantal mensen verzorgd met gordelroos en bij de 1 was het binnen een paar weg, de andere pas na maanden. ik ken ook iemand die bijna een jaar er last van heeft gehad. gruwelijke pijn waardoor ze niet kon werken.

heeft de HA je niet door gestuurd naar de oogarts?? meestal moet dit omdat gordelroos rond je oog gevaarlijk kan zijn. als het over gaat naar de zenuw van je oog dan heb je een probleem.
het hoeft trouwens helemaal niet zo te zijn dat je het van de kindjes hebt gekregen. grote kans van niet. iedereen die ooit waterpokken heeft gehad, heeft het virus in zich. dus iedereen kan dit krijgen wanneer de weerstand laag wordt of als we ouder worden.
en niet alleen de blaasjes zijn besmettelijk, het kan ook via de lucht verspreid worden. dus ik zou mezelf een tijdje ziekmelden.
de kindjes kunnen via jou waterpokken krijgen. dit is op zich niet zo erg. ze moeten het toch een keer doormaken. maar zwangere vrouwen en baby's zijn een groter risico. een zwangere vrouw die nog geen waterpokken heeft gehad en minder dan 20 weken zwanger is, kan d'r kindje besmetten wat voor afwijkingen of doodgeboorte kan zorgen. als ze een paar dagen voor de bevalling besmet worden dan kunnen ze het kindje besmetten met waterpokken en dit kan hieraan overlijden omdat ze hier nog geen antistoffen tegen aan hebben gemaakt.
mensen die vroeger waterpokken hebben gehad, kunnen gewoon bij je op bezoek komen. zijn hebben al antistoffen en zijn dus immuun voor jouw gordelroos. mensen die geen waterpokken hebben gehad kunnen via jou besmet raken en alsnog waterpokken krijgen.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 17:44

De arts die heeft gekeken vond het niet nodig om naar de oogarts te gaan denk ik. Hij zij er niets over alleen dat ik nu wel medicijnen kreeg. Volgens de arts was het wel bijna zeker dat ik het had opgelopen door de kindjes... Maakt eigenlijk ook niet uit.

Ik ga morgen vragen wat ik moet doen van de anderen op de peuterspeelzaal en dan zie ik het wel. Mijn arts zei me wel dat het niet besmettelijk was als ze er niet aanzaten. Maar ik zag inderdaad op internet nog wel andere verhalen. Van hem kon ik wel naar de peuterspeelzaal maar een petje op moest zetten ofzo.... Maar ik bel wel voor de zekerheid...

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:39

Ik zou zeker niet naar de peuterspeelzaal gaan als je nog blaasjes hebt. die blaasjes zijn het besmettelijkst.

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:56

Ik zou wel uitkijken op een peuterspeelzaal want je bent wel veel in contact met die kids.
Ik heb het ook gehad, en het is inderdaad geen pretje.
Er werd bij mij ook gezegd dat ik gelukkig op tijd was, want anders had het mijn gehoorgang kunnen beschadigen..

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 11:05

Ik heb gebeld naar de peuterspeelzaal en deze week ga ik niet. Hoop dat ik volgende week wel weer er heen kan. Het wordt wel iets minder. Mijn oog is minder dik en de huid wordt minder gevoelig...

Mijn oog is wel wat rood met veel gesprongen adertjes, irritatie denk ik....