20+ en een beugel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

20+ en een beugel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 12:30

over 3 weken moet ik er wéér aan geloven... ik krijg wéér een beugel. Al toen ik 14 was zo'n 2 jaar mee rond gelopen braaf die nachtbeugel gedragen, maar doorkomen van verstandskiezen etc. etc. worden m'n voortanden weer naar voren geduwt. Dus over 3 weken heb ik een afspraak om 'm er weer in te zitten. Nou, vooral gezien ik 'm al eens gehad heb, kunnen jullie je wel voorstellen dat ik helemaal zit te springen om 'm weer te krijgen >;) een hele week van de pijn niet kunnen eten, ik kan niet wachten! Ondertussen ben ik trouwens 21.

Gelukkig alleen de bovenkant, onderkant staat nog prima. Kost me nu ook klauwen met geld omdat ik er niet helemaal meer voor verzekerd ben.

Zijn er hier nog meer 'arme zielen' die de 20 voorbij zijn en met een beugel rondlopen of hebben gelopen?

Megamutsj

Re: 20+ en een beugel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 12:31

Ben zelf tandartsassistente en zie geregeld mensen van 20+ met een beugel, zelfs een oudere dame van in de 40, 50. :) Is helemaal niet gek!

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 12:32

Inderdaad, is niks ergs aan! Mijn moeder heeft er ook nog eentje gehad een aantal jaren geleden en is ook 40+ ;)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 12:36

Nouja, 'is helemaal niet gek' ik zeg niet dat 't gek is. Maar ik vind 't wel vervelend, er zijn ook weer niet zóveel mensen die dat hebben, meesten hebben dat toch (alleen maar!) als ze rond de 14 zijn. En doe nu momenteel lerarenopleiding Engels en ook om straks voor de klas te staan met een beugel in m'n mond, ook iets minder... Vind het trouwens ook niet echt erg hoor, heb zelf die keus gemaakt. maar ik vind 't wel een beetje vervelend :+

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 12:43

Ah joh, voor de klas staan met een beugel is helemaal niet erg! Heb het bijna twee jaar gedaan (waarvan een maand met een gele bloeduitstorting in mijn hals vanwege een bijbehorende kaakoperatie), leerlingen vonden het niet raar, ze leefden juist hartstikke mee toen hij eruit mocht :D
Een vriendinnetje staat ook voor de klas met beugel, ze is twee jaar ouder dan ik en krijgt er ook nooit opmerkingen over :n

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 13:11

Mijn moeder van 65 heeft nu voor de tweede keer weer een beugel. Alleen haar tanden staan vrij los, dus ze is er binnen no time weer vanaf.

Ik heb zelf nooit een beugel gehad, maar overweeg nu al een paar jaar er een te nemen (nu 24), maar zie er vet tegenop :P maar ik zou wel een mooi recht gebit willen hebben. Daarom zat ik te denken om mss invisalign te nemen. Is alleen wel nog duurder :(

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 13:12

heul duur.... ik ga wel voor zo'n minderzichtbare, niet van die metalen. Ik heb iets, beter nu doen dan als ik een jaar of 40 ben. Volgens mij is het ook zo'n beetje hoe ouder hoe lastiger het is. + daarbij heb je er natuurlijk ook minder lang iets aan. Als in, stel dat ik 80 wordt. En al m'n tanden blijven tot die tijd in m'n mond staan uiteraard. Dan heb ik zo om en nabij 60 jaar een mooi recht gebit... begin ik er pas aan op m'n 40e dan heb ik nog maar 40 jaar een mooi gebit.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 15:19

Let er wel bij op als je een "iets minder zichtbare" neemt.. bij die grijze brackets weet IEDEREEN meteen in 1 oogopslag dat je een beugel draagt. Bij een "iets minder zichtbare" is hij toch zichtbaar maar zal iedereen eerst heel raar kijken wat het nou precies is.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:45

Ook mijn idee Maartje, je kunt er langer van genieten als je er eerder mee begint.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 17:24

Ik ben 21 en moet volgende week voor een intake bij de ortho :P Mijn hoektanden aan 1 kant gaan door mijn verstandskiezen naar voren staan.... zucht.

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:07

Ik ben net beugelloos en 24 :) Bij mij gingen door mijn verstandskiezen ook de hoektanden scheef staan. Na 2 behandelingen bij de kaakchirurg, inclusief charmante hamster wangen met gele en blauwe kaken, kreeg ik ook weer een plaatsjes beugel. Wat heeft dat ding pijn gedaan. Ik heb zelfs extra controlens gehad omdat ze bang ware dat ik er ontstekingen bijgekregen had. Achteraf kwam de pijn door dat ik de beugel op latere leeftijd kreeg en de tanden weer los van de oorspronklijke plaats getrokken werden naar de nieuwe positie. Ik kan mij niet herinneren dat die zelfde beugel ook zo veel pijn bezorgt had toen ik 15 was. Toen heb ik ruim 3,5 jaar alle mogelijke beugels gehad.

In het begin keken mensen raar op, maar ik heb het voor mijzelf gedaan. Ik wilde mijn tanden graag weer recht hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:11

Ik moet er over 2 weken ook aan geloven :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 00:00

Megamutsj schreef:
Let er wel bij op als je een "iets minder zichtbare" neemt.. bij die grijze brackets weet IEDEREEN meteen in 1 oogopslag dat je een beugel draagt. Bij een "iets minder zichtbare" is hij toch zichtbaar maar zal iedereen eerst heel raar kijken wat het nou precies is.

oh daar heb ik ook zeker aan gedacht hoor, met een 'wat heb je nu op je tanden' maar je ziet 'm dan opzich niet van een afstand... dus dat 'wat heb je op je tanden' neem ik dan op de koop toe ;)