Ingegroeide teennagel, wat kan ik nog doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_suus19_

Ingegroeide teennagel, wat kan ik nog doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 22:53

Ik heb 1,5 jaar geleden mijn teen gestoten tegen de stofzuiger en toen lag m’n nagel eraf. Toen hij weer is gaan groeien is hij aan twee kanten in m’n voet gegroeid. Je zou zeggen; ingegroeide teennagel, dat klinkt niet zo erg, maar ik heb er al een jaar vreselijk veel pijn aan. Het wordt eigelijk alleen maar erger. Het begon er vorige winter mee dat ik niet meer op hakken kon lopen, maar rond maart dit jaar kon ik alleen nog maar op slippers lopen. Er kwam allemaal bloed/pus/vocht uit m’n teen en als ik schoenen aan had gehad was dit nog 3x zo erg. Nu het kouder wordt probeer ik weer op schoenen te lopen, maar dan 3 maten groter, maar dat gaat nog steeds niet geweldig. Ene dag wel goed, andere dag vreselijk veel pijn. ’s Nachts wordt ik er ook 100x wakker van omdat m’n teen dan weer vast zit in de deken en dat zo’n zeer doet. Sommige dagen kan ik m’n paarden niet eens rijden van de pijn (heb wel een laars met de teen eruit geknipt en dit gaat iets beter, maar soms doet het ook gewoon pijn als nagel nergens tegenaan zit).
Ik ben al tig keer bij de dokter geweest, deze heeft uiteindelijk in augustus 1 kant van m’n nagel uit m’n teen gehaald, dit gaat nu gelukkig goed. Maar die andere kant blijft een ramp. Er zit wild vlees overheen gegroeid en het vlees is helemaal zacht en kapot. Uiteindelijk ben ik doorgestuurd naar een podotherapeut (na heeeel veel zeuren bij de dokter). Deze heeft een hoek eraf geknipt en een beugel om m’n nagel gemaakt zodat de nagel opgetilt wordt en niet weer in m’n teen kan gaan groeien. Dit is nu 2 maanden geleden begonnen en iedere twee weken moet ik terug (a 30 euro) om de beugel naar achter te laten plaatsen.
Maar naar mijn gevoel wordt het alleen maar steeds erger. Iedere keer als de beugel verplaatst wordt, wordt m’n teen weer opengehaald en de beugel groeit steeds verder m’n teen in.
Ik gebruik ook zilvernitraat om het wild vlees weg te krijgen, dit lijkt steeds redelijk te helpen, maar steeds als ik van de podotherapeut terugkom zit er weer nieuw vlees over de nagel heen.

Ik ben het echt helemaal zat om altijd zoveel pijn te hebben, ben ook gewoon continu moe en chagrijnig omdat ik geen enkele nacht doorslaap en 10000x per dag die teen stoot en het dan nog meer pijn doet.

Van andere mensen hoor ik altijd dat ze na 1 doktersbezoekje doorgestuurd worden naar het ziekenhuis, de nagel weg wordt gesneden en nooit meer last ervan hebben. Maar op de een of andere manier wil niemand mij doorverwijzen naar het ziekenhuis?

Herkent iemand dit misschien? Is er misschien iemand die een oplossing weet zodat het minder pijnlijk is?
Ik heb ook al de tip gekregen om gewoon ’s avonds langs de EHBO te gaan en te zeggen dat het echt nog veel meer pijn doet dan anders en dan zouden zij regelen dat ik een afspraak kan maken om de nagel permanent te laten verwijderen. Maar zouden ze hier intrappen? EHBO is niet echt voor ingegroeide teennagels natuurlijk :P

Nouja, sorry voor het lange verhaal, ik moest het even kwijt en wilde het graag duidelijk uitleggen.

Ik hoop dat iemand misschien iets weet wat helpt!:)

Mindfields

Re: Ingegroeide teennagel, wat kan ik nog doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 22:56

Doordrammen bij je dokter, dit kan gewoon niet langer zo. Erop staan dat je doorverwezen wordt! heel veel stekte, lijkt me vreselijk!

tamary

Dus podotherapeut is al jaar aan het klooien en het geneesd niet? Dan terug naar je HA en er op staan dat die je doorverwijst.

MyWup

mijn man heeft het ook gehad,
de HA heeft hem toen zelf voor de helft verwijderd, nooit meer last gehad.
misschien toch ff drammen bij je HA?

franka75Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 22:57

Hm das wel erg vervelend ik zou die bij die dokter zo langzamerhand eens eisen dat je een doorverwijzing krijgt mn vriend zn teen nagel is ook filiesteinen gegaan door verkleerde behandeling nu weet ik niet of dat hier zo is maar ze mogen je best wel eens wat beter behandelen , zeg maar dat je eronderdoor gaat dat je niet kan slapen, je werk eronder lijdt en dat je het niet meer trekt en dat je nu een goede behandeling wil. sterkte meid

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 23:07

tamary schreef:
Dus podotherapeut is al jaar aan het klooien en het geneesd niet? Dan terug naar je HA en er op staan dat die je doorverwijst.

Nee, het duurde een eeuwigheid voordat de HA me doorverwees naar de podotherapeut. Ik loop nu ong. 2 maanden bij de podotherapeut, maar het lijkt alleen maar erger te worden ipv beter..
Ik kan wel teruggaan naar de HA en gaan drammen, maar dat heb ik al zoo vaak gedaan, en iedere keer stuurt hij me weer naar huis zonder ook maar iets te doen. Hij kijkt naar m'n teen en zegt 'Ja, nogsteeds niet over dus? Nee, die nagel zelf ziet er nog mooi uit. Die wil ik echt niet verwijderen, dat is zonde. Het komt vanzelf wel weer goed.' En als ik 'm dan confronteer met het feit dat het al een jaar niet goed is gekomen en steeds erger wordt, en dat het mij niet uit maakt of ik de hele nagel kwijt raak of niet, als ik maar van die pijn af ben. Dan wenst hij me sterkte, zegt totziens en verder niets. Hij reageert er niet eens meer op.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 23:08

Dan ga je in het weekend de huisartsenpost bellen, zeg je dat je onvoorstelbaar veel pijn hebt en dat je NU iets wil tegen de pijn. Dan moet je komen en kijkt er in elk geval iemand anders naar.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 23:13

ga in het weekend naar de huisartsenpost en doe daar je hele verhaal.
Zeg niets meer dan dat je je teen gestoten hebt en vergaat van de pijn.
Pas als je daar bent vertel je dat het om je nagel gaat ;)
Vertel duidelijk hoe zat je het bent en dat het je belemmerd in je dagelijkse dingen.

Dan krijg je er even de frisse kijk van iemand anders op en ga je wellicht verder geholpen worden.

succes daar :(:)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 23:13

Als je een erge ontsteking aan je teen hebt met wildvleesgroei helpt alleen een operatie nog maar. Dus doordrammen bij de huisarts om naar een chirurg te gaan.
(Ik ben inmiddels ervaringsdeskundige in ingegroeide teennagels :+ Ben er al drie keer aan geopereerd. Ik heb zelf elke keer gewacht tot dat ik elke dag huilend met een zere en bloedende teen zat. Tja dan is opereren echt nog maar de enige oplossing.)

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 23:18

Idd zoals mindfields hierboven aangeeft of anders misschien een andere huisarts nemen.
Neemt hij je anders wel serieus?

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 23:33

Zitten er meerdere huisartsen in een praktijk? Vraag eens om een afspraak bij de andere.
Geen andere in 1 praktijk, ga dan naar een andere praktijk voor een sec. opinion!
Desnoods vraag je de podotherapeut om een doorverwijzing (als dat kan), hij verdiend centjes aan je, maar ik mag aannemen dat ze wel menselijk zijn en zien dat het met zijn behandeling niet beter gaat..?

Werkt dit allemaal niet; neem iemand mee! Een ander kan je nét dat steuntje in de rug geven en je mondiger maken óf desnoods voor je ingrijpen er op staan dat hij ter plekke een verwijzing uitschrijft!

Ik zou eigenlijk ook wel aankaarten dat je niet meer serieus genomen voelt.. Moet je bij zo iemand ook nog met andere zaken aankloppen in de toekomst... Pfft..
Sterkte joh!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 23:40

ah, mijn briljante idee is hierboven al gegeven, simpelweg naar een andere huisarts gaan!!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 07:46

Niet voor dit je huisartsenpost lastigvallen. Daar is die post niet voor dus ik snap ook niet dat mensen daar uberhaupt aan denken. Het is niet iets met hoge spoed want je loopt er al tijden mee rond.

In dit geval zou ik overleggen met je podotherapeut. Het kan best zijn dat het eerst erger moet worden voordat het beter wordt omdat het al zo ver is gekomen. Vraag aan je podotherapeut hoe lang het moet gaan duren en of het ook normaal is dat het nu meer pijn doet. Lijkt mij namelijk niet onlogisch omdat die beugel je nagel weer recht trekt en dat doet zeer helemaal als het ontstoken is.

Daarnaast zou ik je willen aanraden om een huisarts te zoeken waarbij jij wel het gevoel krijgt dat hij je serieus neemt.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 09:02

laten doorverwijzen naar de poli, ik heb het zelf ook gehad, ben er 4 keer aan geopereerd, kwam mede doordat ik de eerste keer een streptokokken bacterie in het ziekenhuis opliep waardoor mn teen zelfs bijna verwijderd moest worden omdat ie zwart werd door de ontsteking van de bacterie, echt flink erachteraan zitten, laat het niet uit de hand lopen, een ingegroeide teennagel klinkt als iets onbenulligs maar is zeer pijnlijk en kan zoals je ziet best uit de hand lopen als je er te lang mee doorloopt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:10

Zoek een andere HA :)
Is helaas niet zo heel makkelijk..

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 22:13

Volgens 'mijn' ziekenhuis heb je geen doorverwijzing daarvoor nodig.
Ben er ook zo heen gegaan, werd echt niet moeilijk over een verwijsbriefje gedaan.

Als ze dit bij jou niet doen, dan kan je zoals gezegt naar een andere huisarts gaan. :)

Zou het in elk geval niet door je huisarts weg laten snijden, komt 9 vd 10 keer weer net zo terug.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 00:55

Ik zou ook eerst overleggen met de podotherapeut, vraag wat hij/zij er nou echt van vindt en of de behandeling/'vooruitgang' gaat zoals het de bedoeling is. Misschien wil/kan deze je zelfs wel doorverwijzen naar het ziekenhuis.

En verder: als je nou nog eens bij je HA zit en hij doodleuk 'sterkte' en 'tot ziens' zegt moet je je niet laten afschepen!! Hij negeert je verhaal compleet en dit moet je niet accepteren. Laat je niet afwimpelen, maar blijf gewoon zitten totdat hij je serieus neemt. Zeg dat jullie tot een oplossing moeten komen (andere HA/verwijzing Ziekenhuis oid), en dat je anders niet weggaat. Daarmee zèg je dus niet alleen dat het niet meer gaat, maar dwing je hem ook om er echt iets mee te doen!

Sterkte! :(:)

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 13:08

klinkt kinderachtig misschien, maar ga eens terug naar de huisarts en neem je moeder mee.
Heel effectief

Ik werd 3 jaar lang weggestuurd, met nu blijkt een blinde darm ontsteking. Laatst mams een keer mee en hoppa, doorverwijzing naar t ziekenhuis. En ik ben toch ook niet echt op mn mondje gevallen

wwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:02

Bij mij heeft de dokter het gewoon eruitgesneden zegmaar.
En toen het die keer daarop terug kwam heeft hij het weer gedaan, en daarna door naar de podotherspeut om het bij te houden en ik moet zeggen dat het nu nog steeds goed gaat.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:03

ik heb er ook last van, ik lees later

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:11

Ik heb er ook last maar dan niet zo ernstig, mijn hemel wat lijkt me dat pijnlijk!
Misschien is de ehbo niet eens zo'n gek idee, met de boodschap ''...dus jullie doen het, of ik snij 'm dr zelf af!'' _-:(

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:13

Ga je nog reageren TS? Heb je al met de podotherapeut overlegd?