paard op voet.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

paard op voet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 11:13

tsja, iedereen hier heeft het vast wel eens gehad, dus waar kan ik het beter vragen dan hier :D
Gisteren op mijn werk was ik aan het opzadelen en paard schrikt, gaat met 4 benen omhoog en land boven op mijn voet :+ . Echt erboven op, en onderste stukje van mijn grote teen. Omdat er kinderen bij stonden niet laten merken natuurlijk dat je dat best wel voelt, dus tanden op elkaar en niks gezegt. Heb dr de rest van de middag gewoon op gelopen, voelde wel dat het dikker werd aangezien mijn schoen wel erg strak ging zitten maar oke.
Maar nu het volgende probleem, dr zit boven op mijn voet een soort van half ei waardoor ik echt onmogelijk in een schoen kom en zie het niet zitten om zo op slippers naar de paarden te gaan, wie o wie heeft zoiets ook gehad en hoe los je dat op? :')

bibi_vA

Re: paard op voet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:16

Heb een grote poot van een tinker op mijn voet gehad! Echt nog maanden last van gehad, ik denk achteraf dat er toch iets gebroken was. Ik zou even naar de dokter gaan, kan misschien een langdurige zaak voorkomen.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:17

Ik heb het ook ooit gehad. (Toevallig ook een tinker)
Ook zo'n grote bult boven op mijn voet.
Bij mij was het zwaargekneusd en ik moest rust houden. Dus er was verder niks aan te doen.
Maar ik kon er ook echt niet op lopen, ik weet niet of jij dat wel kan?

Sanne_zepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:18

Als ik jou was zou ik toch maar even naar de huisarts gaan. Vriendin van mij heeft precies hetzelfde gehad, paard boven op haar voet. Ze is pas na een week naar de huisarts gegaan en bleek dat haar teen gebroken was. Als je er dus mee blijft lopen kan het herstel alleen maar langer duren.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:55

Als je t echt gebroken hebt, kan je er niet op lopen toch?? Maar zwaar gekneust zal het zeker wel zijn!!! Misschien goed om te koelen met Ice-packs om de zwelling wat tegen te gaan???

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 11:58

gebroken zal het niet zijn aangezien ik er gisteren nog op kon staan en lopen (wel mank). Voelt wel alsof er van binnenuit iets tegen mijn huid prikt en dat doet wel pijn, maar het grootste probleem is hoe je nu in een schoen komt.
Koelen is idd wel een idee kwaad kan het zeker niet.

teun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:59

Misschien even naar de huisarts, die mensen hebben er voor geleerd zeg maar.
Lijkt me verstandiger dan allerlei suggesties te gaan uitvoeren en er dan volgende week achter te komen dat het toch ernstiger is dan eerder gedacht.

Sanne_zepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:02

Nou die vriendin van mij kon er ook gewoon mee lopen en zelfs paardrijden toen het gebroken was..Dus het kan wel.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:06

Als je voet goed gebroken is, dan kan je er niet op lopen... geloof mij :o
Weet niet hoe dat zit met een nette breuk of met een scheurtje oid..

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:06

Ik heb het een week of 10-12 geleden gehad. Paard ging omhoog en landde met voorvoet op mijn voet. Bont en blauw, dik, en zelfs nu is mijn voet nog gevoelig. Heb wel twee dagen omhoog moeten zitten. (voor zover dat kan uiteraard :) ) Als er iets gebroken is, dan doen ze daar toch niet veel aan. Ik heb veterschoenen met een lange tong, deze helemaal losgemaakt, toen kon ik erin komen. Laarzen heeft echt een aantal weken geduurd.

Sanne_zepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:09

Ik weet niet precies hoe of wat voor breuk zij had, maar goed ze heeft er dus sowieso een eerste week nog wel opgelopen (natuurlijk mank) en gereden omdat ze te eigenwijs was om naar de HA te gaan. Toen het gebroken was hebben ze er inderdaad niks aan gedaan, alleen moest ze op krukken lopen.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:16

Met een gebroken voet, ook goed gebroken kan je echt wel doorlopen. Ik heb regelmatig mijn teen gebroken, maar ook een middenvoetsbeentje dat goed gebroken (niet enkel een scheurtje) was heb ik mee doorgelopen. Ja je loopt mank en het doet zeer, maar je kan er prima mee doorlopen. Of het verstandig is, is een tweede :p.

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:29

Ik heb het een tijdje geleden ook gehad. Toen ik het paard eindelijk van mn voet af heb kon ik bijna niet meer lopen... Thuis meteen een ice-pack er op gedaan en toen nog wel anderhalve maand pijn gehad... Denk dat het bij mij gewoon zwaar gekneust was.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:48

Ik zou gewoon naar de huisarts gaan!
Vriendin van mij heeft dat ook gehad, precies het zelfde wat jij vertelde, en heeft er 2 dagen mee door gelopen.
Uiteindelijk foto gemaakt, en bleek toch wel een aardige scheur in te zitten!

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:52

Koelen is altijd belangrijk, dan wordt het niet zo dik. Je kan de huisarts altijd even bellen voor advies, maar wellicht zal het flink gekneusd zijn en blijf je het ook nog wel een tijdje voelen.

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:55

ik heb het al met beide voeten gehad,ook een bobbel erop en niet in mijn schoenen passen.
tweede keer maar eens mee naar de dokter geweest en mijn teen was gebroken.dus tape.
en je kunt met een gebroken teen gewoon lopen hoor.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:58

voor de zekerheid even langs de HA gaan , dan weet je wat het is en wat je het beste kunt doen
en er op kunnen lopen betekent niet dat het dan niet gebroken is want het kan wel degelijk gebroken zijn
ook als je er nog op kunt lopen :j

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:59

Traumeel hoge dosering slikken , koelen en een strakke gymschoen aan , en vooral bewegen ,( zonder dat er een paard op je andere voet gaat staan)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:32

InekeH87 schreef:
Met een gebroken voet, ook goed gebroken kan je echt wel doorlopen. Ik heb regelmatig mijn teen gebroken, maar ook een middenvoetsbeentje dat goed gebroken (niet enkel een scheurtje) was heb ik mee doorgelopen. Ja je loopt mank en het doet zeer, maar je kan er prima mee doorlopen. Of het verstandig is, is een tweede :p.

Dan had jij gelukkig een heel andere breuk dan ik :=
Tenen heb ik ook wel eens gebroken, daar kon ik ook mee doorlopen..

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:37

Denk ook niet dat je jou probleempje met die van andere kunt vergelijken patries ;)

Als je voet echt goed kapot is, dan kun je er idd niet op staan!
Maar er zijn genoeg voorbeelden die met een scheur of breuk gewoon doorlopen!

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:39

Ik heb vorig jaar juist hetzelfde gehad, maar ik had onmiddelijk door dat mijn voet gebroken was (middenvoetsbeentje zowel juist boven als juist onder het randje van haar hoefijzer) omdat ik er echt onmogelijk op kon lopen... Ik heb toen zeven weken in het gips gezeten :-(.

Misschien best toch eens een foto laten nemen want stel dat het gebroken is en het niet correct aan elkaar groeit?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:47

Vroeger heeft mijn dochter dit ook een keer gehad, eigenwijs en niet naar de huisarts. Drie maanden later moest ze door een ander ongeluk foto's maken en de arts zei dat er twee vervelende breuken in haar voet zaten maar wel oude breuken, of ze dat wist en waarom ze niet gekomen was. Nu was er niets meer aan te doen maar nu, jaren later heeft ze nog steeds, vooral bij koud weer, veel last van die plek. Ook op hakken lopen gaat niet altijd fijn, waarschijnlijk zit er dan toch een zenuw knel tussen de botstukjes.
Zou dus toch het zekere voor het onzekere nemen en naar een eerste hulp post gaan(dokters zeggen nogal snel, ga maar omhoog met die voet)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:49

Laatst was er ook iemand op bokt die hetzelfde had. Die heeft er ook nog een paar dagen mee doorgelopen maar dat was toch gebroken.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:53

Heb het ook gehad, had al een ontstoken gewricht in mijn voet dus ik had slippers aan vanwege de dikte van mijn voet toen. Helaas is er toen ook nog eens een paard bovenop gaan staan... niet fijn.
Het is nu ruim 2 jaar geleden en heb nog steeds een donkere en gevoeligere plek op mijn voet.

Zou goed koelen en toch maar even naar de huisarts gaan, je weet maar nooit...

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:59

ik zeg ook: ga naar de ha! ik heb het toen ik een jaar of 12/13 wel eens gehad, dat ik ook zo'n superdikke bult op mijn voet had. toen niet naar de dokter geweest, wel ingezwachteld en ons pap bracht me naar school in de bolderkar ;) nu jaaaaaren later zit er nog steeds een gekke paarse vlek op mijn voet die gevoelig is wanneer ik koude voeten heb.