Symptomen blaasontsteking, geen blaasontsteking...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shanelle

Symptomen blaasontsteking, geen blaasontsteking...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 07:54

:wave:

Ik ben zo down momenteel... Ik loop al een dikke 2 weken met de symptomen van een blaasontsteking: voortdurend een volle blaas -lees: 2 druppels- en een branderig gevoel met plassen. Vorige week ben ik naar de apotheek gegaan en die heeft me dan medicatie gegeven, maar om een lang verhaal kort te maken sloeg die niet echt aan. Ik moest 's ochtends en 's avonds een pil innemen, en dan ging het wel weer. Maar aangezien de symptomen steeds terug kwamen, ben ik dan deze week maar langs de HA gegaan.

Op de urinestaal was niets te zien, al vond hij het wel wat 'troebel'. De staal is nu naar het labo voor verder onderzoek en morgenavond weet ik iets meer. De HA heeft me een zakje antibiotica gegeven die 3 dagen zou moeten werken. Toen ik die 's ochtends innam hielp het inderdaad meteen en heb ik voor het eerst in 2 weken een urinebuis-pijnloze dag gehad! *\o/* Maar toen ik de volgende dag op stond, was het er weer en nu heb ik nog steeds last.

Ik merk wel dat het vooral 's ochtend en 's avonds erg wordt, en als ik (voor mijn doen) heel veel drink, gaat het ook beter. Ik denk niet dat het m'n nieren zijn want ik heb, behalve van mijn urinebuis-pijn, nergens last van en het kleurt ook niet donker ofzo... Het enige wat ik heel af en toe al heb gemerkt, sinds deze week dan, is dat ik soms ook wel wat draaierig ben.

Herkent iemand dit?
Sorry voor mijn klaagzang, maar ben het gewoon ZO zat!

EL4a1990

Re: Symptomen blaasontsteking, geen blaasontsteking...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 07:58

Ik heb toevallig vorige week ook blaasontsteking gehad (alweer :( ) maar ik kreeg antibiotica die ik 4x per dag in moest nemen 5 dagen lang, die hielp echt goed! en na 2 dagen was alle pijn weg ook bij het plassen.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 08:02

Het rare is dat ik volgens de teststrook bij de HA helemaal geen blaasontsteking hèb... :D

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 08:11

ow, uhm dan weet ik het ook niet!

mischien heb je van die stenen in je blaas (kan niet op de naam komen)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 08:13

Kan het zijn dat je een vaginale schimmelinfectie hebt? dat kan ook zulke klachten veroorzaken.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 08:13

idd nier/blaas steentjes ! zou ook heel goed kunnen

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 08:17

Eerdere AB kuren kunnen het beeld ook beinvloeden, heb je dat er wel bij verteld?
Overigens snap ik niet zo goed waarom je een week wacht met actie ondernemen, blaasontsteking kan snel doorslaan naar je nieren en dan ben je verder van huis.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 08:18

Nee een schimmelinfectie denk ik niet. Dat heb ik lange tijd terug ook al eens gehad, maar toen had ik jeuk ed, geen last met plassen... Ik had vandeweek ook al naar mijn gyn gebeld - toen de eerste medicatie niet was aangeslagen, om een afspraak te maken zodat ze eens kon kijken of er 'iets' was. Maar ze zit dusdanig volgepland dat het lang zou duren eer ik er tussen kon.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 08:19

Ja de HA wist er van dat ik al medicatie had genomen, maar dat was zowiezo geen AB want dat krijg je hier niet zonder voorschrift...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:35

Schimmelinfectie zou heel goed kunnen hoor, die hoeft niet dezelfde symptomen te geven als de vorige keer dat je dat had.

Maar waar ik meer aan denk is inderdaad iets met je nieren, een niersteen bijvoorbeeld. Dat geeft ook de symptomen, en maar een paar drupjes t.o.v. een volle blaas.