Ontzettend zere kies hebben....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Ontzettend zere kies hebben....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 07:30

Sinds een paar weekjes heb ik af en toe een 'zeurend' gevoel in 1 kies.
Ik had vorige week gebeld naar de tandarts omdat ik toch ook voor controle moest en ik zou in de hersftvakantie terrecht kunnen..

Maar ik heb nu al 2 nachten gehad dat ik gewoon wakker wordt van de pijn! Het duurt dan een half uur.. En dan trekt het weer weg...
Vannacht was het zelfs zo erg dat ik om half 3!!! was ben gaan vouwen... Het deed zo'n pijn!! %)

Dus net maar weer even naar de tandarts gebeld om te zeggen dat ik toch echt eerder moet..
Nu heb ik a.s maandag een plek. (Mijn tandarts is deze week op vakantie -O- )
Dus maandag sta ik daar op de stoep!!

Weet iemand wat dit kan zijn? Ik heb nooooooooit zere tanden.. En nu echt 1 kies... (Geen verstandskies)
Ik merk wel dat er volgens mij een stukje van mn vulling af is.. Zou het dat zijn??

mayniac_val

Re: Ontzettend zere kies hebben....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 07:33

Gaatje kan best zoveel pijn geven inderdaad. Enige dat bij mij helpt als ik kiespijn is, is diclofenac (VoltarenK). Sterkte :(:)

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 07:35

Mogelijk een ontsteking? En als het echt niet gaat: 's avonds en in de weekenden zijn er meestal vervangers die het werk overnemen. Beterschap!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 07:35

maar kan die pijn dan ook komen als je niks gegeten hebt?? (in de nacht??)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 07:42

Klinkt alsof je zenuw afsterft of bloot ligt. Klinkt heel eng maar valt best mee. Je tandarts is verplicht iemand te regelen die voor hem waarneemt als hij niet op de praktijk is overigens hoor....

Het klinkt alsof er een wortelkanaalbehandeling aan je kies gedaan moet worden. De symptomen klinken daar hetzelfde voor.

Als je tandarts geen vervanger heeft geregeld zou ik bellen naar:

Spoedgevallendienst tel: 0900-8212230 of 020-5709595

Is een algemeen telefoonnummer, je krijgt dan gewoon een afspraak bij iemand in de regio. Hetzij na 17:00.. in het weekend is er ook altijd een tandarts die dienst heeft.

Zeker bellen, niet het hele weekend wachten! Al is het dat er alleen maar even naar gekeken wordt en je een pijnstiller en/of AB-kuur krijgt!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 07:45

Ik zou ook echt niet wachten tot maandag!! Ik had een heel goed middeltje voor je geweten, maar die is helaas niet meer verkrijgbaar kwam ik een tijdje terug achter..... :P
Het kan meerdere dingen zijn. Er zou ook iets ruimte/lucht onder die vulling kunnen zitten en dat voel je ook heel goed. Of zoals hierboven aangegeven. Echt nog een keer bellen en er op staan dat je vandaag geholpen wordt!!

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 07:47

Oh, geloof me, kiezen kunnen ook zonder eten zeer doen! De laatste keer dat ik een zere kies had, leefde op yoghurt omdat mijn wang zo dik was dat ik verder niks naar binnen kreeg maar het deed zo vreselijk veel pijn..

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 08:08

Hmm waarschijnlijk is het inderdaad een (diep) gaatje al.. Misschien inderdaad al wortelkanaalbehandeling. Ik heb het ook gehad, nachten lang wakker gelegen, naar beneden gegaan en pijnstillers genomen maar niets hielp.. Werd er bloed chagrijnig van omdat het zo constant was..

Bij mij zat het trouwens nét tegen de wortelkanaal behandeling aan, dus was echt net op tijd gegaan (Ik zat bij een angst tandarts en die hebben gigantische wachtlijsten..)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:03

is het geen verstandskies die aan het doorkomen is en daardoor druk op de andere kies geeft?

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:04

Kan ook aan je bijholtes liggen, als die vol zitten kan het ook een erg pijnlijk gevoel geven op je tanden of kiezen, ben je toevallig verkouden (geweest)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:07

hoe dan ook, als je pijn hebt mogen ze je niet afwijzen.

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:12

Naamloos1 schreef:
maar kan die pijn dan ook komen als je niks gegeten hebt?? (in de nacht??)

Ja, dat kan, ik had dat ook. Bleek ik een ontsteking te hebben. Succes verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 14:52

Het kan vanalles zijn :)
Ik denk een gaatje...

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 18:36

dankjullie wel alvast :)

maar het rare is dat ik vooral in de nacht last heb... ik kan ook gewoon eten enzo.. maar 1x per dag (nacht) krijg ik ineens een half uur echt flinke pijn... en dan is het weer weg... het is trouwens geen verstandskies.. zeker weten :)

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 07:12

Ik zou het proberen uit te houden tot je eigen tandarts terug is. Doet het overdag ook pijn met koud/warm of met eten? Heb je er een flossdraad langsgehaald? En bloed je tandvlees dan ook?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 07:19

Heb ik ook gehad. Uiteindelijk een wortelkanaalbehandeling nodig gehad omdat de wortel goed ontstoken was. Gaf dus ook af en toe maar pijnaanvallen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 07:29

Klinkt mij zo ook het meest als een ontstekking!
Heb je de tandarts nog gebeld?? En weet niet of je dat al doet, maar anders zou ik 2 paracetamols innemen voor het slapen gaan!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 18:16

ik heb mijn vriendin al gauw even gevraagd.. doet de opleiding tandarts assistente.. ze dacht dat het een gaatje was die gevoelig was.. omdat als je ontsteking hebt, je geen warm en koud kunt hebben aan je kies... dat heb ik gelukkig niet.. en aangezien ik ook gevoel heb dat ik klein stukje vulling kwijt ben leek het haar gewoon een gevoelig gaatje..

paracetamol heb ik nog niet gehad.. omdat de pijn maar even is... (half uur ongeveer) 1x per 24 uur ongeveer..

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 08:52

nou mensen.. 11.10 afspraak... ben benieuwd...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:01

EN?? Hoe is het gegaan?

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 17:50

het was dus idd het gaatje waar ik last van had.. maar het zat behoorlijk diep, vandaar die pijn...
het boren deed ook echt pijn! :oo ik doe altijd zonder verdoving, en normaal snap ik ook nooit waarom mensen verdoving nemen bij het boren van een gaatje.. maar na vandaag snap ik het :')

tandarts zei nog wel dat ik er nog even last van kon hebben... dat de kies pijn bleef doen.. maar de trok vanzelf weg... :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:20

Zou voor de zekerheid 2 paracetamols nemen!! (kan nogal gaan kloppen wanneer je in bed ligt..... :P 0
Hopen dat je er nu helemaal vanaf bent!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 12:28

Ik had laatst hetzelfde, een heel diep gaatje deed echt zeer.Moest wel met verdoving anders ging het niet,hou wel je wortelkanaal in de gaten die kan als nog gaan rommelen.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 18:46

Kentaro schreef:
Zou voor de zekerheid 2 paracetamols nemen!! (kan nogal gaan kloppen wanneer je in bed ligt..... :P 0
Hopen dat je er nu helemaal vanaf bent!

pfoe.. ik had beter je advies kunnen opvolgen... vannacht weer een pijn gehad :oo
gelukkig trok het weer weg na een half uurtje ongeveer...
hopenlijk gaat het vannacht beter.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:49

Af en toe zeg ik wel eens wat zinnigs..... :+ :D
Nou zou je kunnen kijken voor een aspirine i.p.v. paracetamol, want die is tevens ontstekingsremmend!! (mocht je daar problemen mee krijgen!)
Hoop dat je er vanacht geen last van hebt!!