Bij het ontwaken kwam die paniek een beetje terug en had ik ook heel veel moeite om te ademen. Mijn beide schouders deden heel fel pijn (wat bij blindedarmoperatie wel normaal is doordat ze je buik opblazen en die lucht moet wegtrekken) en ik heb dadelijk verschillende pijnstillers gehad.
Dit was mijn eerste operatie, dus je kan je wel indenken dat het niet bepaald een prettige ervaring was
Bij het thuiskomen de dag erna was het ontzettend moeilijk om rustig te kunnen liggen. Sindsdien voel ik vaak steken onder mijn ribben (longen), ben ik buiten adem als ik het minste stukje gewandeld heb en voel ik soms mijn aders qua hartslag precies op springen staan, zelfs in volledige rust. Het gebeurt op totaal willekeurige momenten. Ik kan ook bijna niet diep ademhalen, mijn middenrif lijkt te blokkeren of zo... De laatste dagen heb ik weinig last gehad en zojuist deed het weer zo'n pijn dat ik niet recht kon. Ik krijg ook pijnscheutjes op totaal andere plaatsen dan waar mijn littekens zitten of dan waar de appendix zelf zat.
Over een paar weken moet ik op controle. In het ziekenhuis heb ik na de operatie verschillende keren gevraagd aan de chirurg of de pijn normaal was en toen zei hij van wel, maar dat het "een paar dagen ging duren". Nu zijn we een paar weken verder...

Iemand ervaring met slechte narcose? Blindedarmoperatie? Ademhalingsproblemen na een operatie? Tipsom terug goed te oefenen op ademen?