Buisjes in je oren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Buisjes in je oren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 21:36

beetje een rare titel maar wist ff niet anders.

ik moet binnenkort naar de kno arts heb al ruim 1.5 jaar last van mn oren

nu blijkt er vocht achter mijn trommelvliezen te zitten, waarschijnlijk willen ze het opereren en buisjes in mn oren plaatsen, iemand ervaring hier mee?

Pasamba

Re: Buisjes in je oren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:41

Dit kan gewoon onder plaatselijke verdoving. Weet niet hoe oud je bent?
Wordt er een verdovende zalf in je oren gespoten en dan wordt er een klein sneetje in je trommelvlies gemaakt, buisje erin en klaar. Is zo gebeurd en meestal niet pijnlijk. Wel om denken dat je niet alleen naar huis gaat want je kan wat duizelig worden. Na de tijd de oren 2 weken goed droog houden, dus om denken met haar wassen/douchen/zwemmen. De meeste mensen merken direct al resultaat.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 21:46

ohhh oke gelukkig maar :D ik ben 28 dus vast wel oud genoeg haha :D
beetje pijn geeft ook niet wordt hier stapel gek van!.

zou echt blij zijn als ik eindelijk er vanaf ben

mijn dokter had het over een operatie :S dus helemaal onder narcose

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:48

Bij mij hebben ze als kind een aantal keren buisjes geplaatst, vanwege constante oorontstekingen. Nu zal het als kind allemaal een stuk makkelijker gaan (zoals alle operaties volgens mij?), maar ik heb er nooit echt problemen aan over gehouden, behalve dan dat ik niet onder water mocht zwemmen ;)

Ze hebben het alleen 1x geprobeerd zonder narcose, en toen heb ik de hele afdeling bij elkaar geschreeuwd. Dat was echt niet prettig als je al met oorpijn aankomt!

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:50

Ook ik heb vanaf 1.5 jaar oud tot een jaar of 12 altijd buisjes gehad. Idd niet onder water zwemmen. Ik kreeg altijd een roesje.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:52

Nou ik denk niet dat je helemaal onder narcose hoeft hoor. Dat doen ze meestal alleen bij kleine kinderen of extreem angstige patienten omdat je wel goed stil moet kunnen zitten. Als je dit kan moet het geen probleem zijn. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:53

Operatie staat niet direct gelijk aan algehele narcose hoor :D Onder plaatselijke verdoving kunnen ze een hoop doen :)
Ik ken kids die het braaf hebben gedaan onder de plaatselijke verdovingszalf :) Dus ik verwacht gezien je leeftijd dat je niet helemaal onder zeil hoeft, maar dat je het zalfje krijgt :) Scheelt ook weer met herstellen, kun je gelijk weer naar huis.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:57

Ik heb vroeger buisjes gehad gewoon klein kraaltje door je trommelvlies. Echter is bij mij altijd elende geweest was/ben vaste klant bij kno want een gat in trommelvlies is niet dichtgegroeid erna. Hierdoor verminderd horen, niet tegen chloor(zwembad) kunnen krijg ik meteen oorontsteking. Druppelen is dan onmogelijk want beschadigd gehoorbuisjes (omdat gat in trommelvlies zit etc)
Hele verhalen kan ik je erover vertellen ;) as maandag moet ik weer na kno ontsteking is inmiddels weg dan gaan ze kijken of operen kan om t dicht te makennof dat ik "prop" in oren krijg met zwemmen.

Overigens is hoogte/laagte verschil erg pijnlijk en "klaren"(bij duiken bv) uh onmogelijk vd pijn

Ik was destijds wel onder volledige narcose

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:08

ik ging altijd onder narcose :j mocht zelf een smaak uitkiezen :D bij mij vielen de buisjes alleen de hele tijd eruit en de oorontstekingen bleven komen :(

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 22:27

ik heb gelukkig geen ontsteking in mijn oren ( vroeger weleens gehad)

phoe lees toch veel tegenstrijdige dingen, straks wordt ik nog zenuwachtig :')

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 07:56

Ik was een jaar of 10 toen ik buisjes kreeg,
En bij mij is dat onder volledige narcose geweest,
Ze vertelde mij namelijk dat als je dat niet doet, je een soort knal in je oren hoort, omdat je trommelvlies op spanning staat en ze er ineens iets in doen. En het schijnt ontzettend pijnlijk te zijn!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 08:00

Ik heb ze ook een aantal keer gehad :j werd altijd ziek van die narcose _O- Maar verder kon ik heel fijn oorpijnloos horen etc. Heerlijk.
Heb zelfs een keer zo'n buisje teruggevonden trouwens >;) kwam een groen ding uit m'n oor gevallen :') net een iniminie strijkkraal!

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 08:07

Ik heb als kind de nodige oorontstekingen en buisjes gehad , toen werd het uiteraard onder algehele narcose gedaan. Vorig jaar had ik ook veel vocht achter mijn trommelvlies. Ik hoorde niets meer aan die kant en had last van mijn evenwicht. Ik ben naar KNO-arts geweest en daar zag je dat mijn trommelvlies helemaal bol stond van de druk. Hij heeft toen mijn trommelvlies onder plaatselijke verdoving doorgeprikt. Héérlijk! Voelde zo het vocht weglopen en kon gelijk weer horen. Wat een verademing was dat zeg. Hoefde geen buisje in en zou na 2 weken weer dichtgegroeid zijn. Heb er geen last meer van gehad ondanks dat ik een 'orenkindje' ben :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 08:08

Kan het echt met plaatselijke verdoving? Dat hebben ze mij ook nooit verteld!!
Ik heb buisjes gehad toen ik een jaar of 12 was, onder algehele narcose. Ik heb ontzettend veel last van de narcose gehad, ben daar weken zoet mee geweest. Dus toen de KNO arts zei dat ik eigenlijk opnieuw buisjes moest, heb ik hem verteld dat ik me echt niet nog een keer laat opereren, terwijl ik er niet echt heel veel last van heb. Als hij me had verteld dat het ook onder plaatselijke verdoving kan, had ik het echter wel gedaan denk ik. Nou ja, inmiddels heb ik nooit meer oorpijn, en het verminderde gehoor ben ik aan gewend...

Buisjes zelf heb ik nooit veel last van gehad, alleen dat ik niet onder water mocht zwemmen. Hielp goed tegen de oorontstekingen, en opeens hoorde ik weer veel beter. Alleen normaal vallen ze er na een bepaalde tijd uit en groeit het gat weer dicht ofzo, en dat duurde bij mij heel lang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 08:10

Ik heb 7 keer buisjes gehad, alle keren onder volledige narcose. Bij mij zijn mn trommelvliezen goed naar de hens. Dus als tip geef ik je, als het niet werkt, niet nog een keer laten zetten, het maakt alelen maar je trommelvliezen kapot. Die van mij zijn net een maanlandschap.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 08:29

ik heb dan weer te slappe trommelvliezen, kan weinig druk aan etc :+ 12 x buisjes gehad, laatste x waren het T-buisjes en die bleven gelukkig zitten :')

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 09:02

ukkiepuk schreef:
Ik heb als kind de nodige oorontstekingen en buisjes gehad , toen werd het uiteraard onder algehele narcose gedaan. Vorig jaar had ik ook veel vocht achter mijn trommelvlies. Ik hoorde niets meer aan die kant en had last van mijn evenwicht. Ik ben naar KNO-arts geweest en daar zag je dat mijn trommelvlies helemaal bol stond van de druk. Hij heeft toen mijn trommelvlies onder plaatselijke verdoving doorgeprikt. Héérlijk! Voelde zo het vocht weglopen en kon gelijk weer horen. Wat een verademing was dat zeg. Hoefde geen buisje in en zou na 2 weken weer dichtgegroeid zijn. Heb er geen last meer van gehad ondanks dat ik een 'orenkindje' ben :D

totaal geen pijn van het doorprikken?

ik was vanmorgen ook ontzettend duizelig kon amper opstaan

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 11:10

Nee niet echt en ik ben echt een zeikerd als het op mijn oren aankomt :D Ik zorg er zelfs voor dat ik nooit water in mijn oren krijg, omdat dat zo zeer doet.
Het vervelendste vond ik de 'sponsjes' met verdoving laten zetten, die drukte hij tegen mijn trommelvlies en aangezien deze aardig op spanning stond, was dat vervelend. Kan niet zeggen dat het echt pijn deed. Daarna voelde ik een 'knap' en zoog hij mijn oor leeg. Wat was dat een fijn gevoel zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:09

Mijn trommelvliezen klapperen heel erg. Als ze echt 'open' klappen dan is dat voor mij niet te doen, wat een herrie dan :') Soms heb ik zoveel druk op mn trommelvliezen dat ik ook duizelig wordt. Vliegen is voor mij sowieso gevaarlijk.

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:13

Ik heb ook 2x buisjes gekregen en beide keren gelukkig een roesje... Alleen word ik me toch misselijk van dat roesje!! en dan ook nog je evenwicht dat een beetje raar doet... bah...

En zwemmen onder water zou ik je echt niet aanraden!! Ik was als kind zijnde een keer zo eigenwijs, daar heb ik wel van geleerd toe ze me oor met een lange dikke naald gingen uitzuigen... _-:(

En om het half jaar moest ik terug voor controle... en elke keer zat er oorsmeer voor het buisje dan dan weggehaald moest worden... ook echt niet fijn vond ik het... :n

Succes!! :)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 12:44

ben benieuwd 18 oktober gaat er een kno arts kijken, van mijn eigen huisarts wordt ik niks wijzer

vanmorgen zo duizelig wel een half uur dat ik gewoon niks kon doen