Beugel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

heb jij beugel (gehad)(of krijg je nog)

1.ja
15 (21%)
2.ja had er vroeger een
40 (57%)
3.nee en krijg er nooit een.
11 (15%)
4.nee krijg er nog een
3 (4%)

Totaal aantal stemmen: 69

LoveaHaffie

Beugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 19:42

heb vandaag beugel gekregen alleen boven en niet alles ivm melktanden (ja ben 12 en heb sommige niet gewisseld niet lachen)
heb doet wel pijn tuurlijk maar hebben jullie iets voor de pijn
dit heb ik al:

*Aloë vera
*was
*panadol (pijnstiller voor de mensen die niet weten wat is)
*????? (jullie verzinnen)

dit is niet alleen voor mij maar ook voor andere net als mij andere topic tips voor water marble die gebruikt iedereen

alvast bedankt
Laatst bijgewerkt door Lalidan op 05-10-11 08:18, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Opmaak gewijzigd naar normaal

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:46

Misschien moet je eerst even je letter grootte aanpassen, dit leest nogal vervelend en kleiner is ook prima te begrijpen hoor.

Ik heb zelf ook een beugel gehad (blokjes), meer dan 4 jaar lang en klinkt misschien hard maar gewoon even (letterlijk) je tanden op elkaar hoor! Snap dat het soms vervelend is maar niet gelijk aan de pijnstillers en zo gaan. Nergens voor nodig imo ;)

LoveaHaffie

Re: Beugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 19:49

oke dankjewel en zal ik doen

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 06:54

Ik heb 6 jaar lang een beugel gehad en in het eerste half jaar zat mijn beugel in combi met de buitenboord verkeerd. Ik ben echt niet kleinzerig, maar nu viel ik zowat flauw van de pijn als ik de buitenboord in moest doen. Om het minder gevoelig te maken heb ik toen bariumlidocaine gekregen om voor het inzetten mee te spoelen. Dat hielp iets.
Verder had ik was voor als er weer eens scherpe puntjes zaten (en ja dat was vaak). Pijnstillers enzo hoefde ik nooit te gebruiken, ding was op het eerste half jaar na alleen maar irritant en niet pijnlijk.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 06:56

Ik heb nu zo'n 2 jaar en 2 maanden een beugel.
Ik herinner me nog wel de pijn in het begin, het gaat wel over(gevarieerd van 3 dagen tot een week).
Over een maandje of 2 weet je niet beter :D

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 08:13

Ik heb op dit moment nog steeds een beugel.
Inmiddels al bijna 4,5 jaar. En nee, niet omdat mijn tanden zo scheef stonden. :')
Maar ik heb afgelopen jaar een kaakoperatie gehad.

Half november mag deze er eindelijk uit!
Zal vast fijn voelen om niet als 16-jarige te worden geschat vanwege een beugel...

Ik had niet echt pijn, behalve als ik naar de ortho was geweest.
Dan nog was het geen pijn, maar een drukkerig gevoel. Een paracetamol was vaak voldoende :)
Dit stopte meestal na een dag of 2.

Met blaren/plekjes in je mond moet je gewoon even wat was op je blokje (bij het wondje) doen, dan is het niet zo scherp meer en kan het plekje herstellen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 08:16

Ik heb vroeger verschillende beugels gehad, maar ik heb daar nooit pijnstillers voor geslikt. Gewoon even doorbijten! :)

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:18

Ik heb nu weer een slotjesbeugel op mijn onderkaak. Ik had altijd ijzerdraadjes, maar daar is er een gebroken, waardoor mijn tanden zijn gaan verschuiven. Dus nu zit ik weer aan een beugel. Wel balen hoor met eten enzo. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 14:20

Eerste 2 dagen is doorbijten. Ik werd de eerste nacht echt gek van de pijn, kon niet slapen en had het idee dat al m'n tanden loszaten. Maar geloof me, het wordt beter. :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 14:31

Rebeccaa schreef:
Eerste 2 dagen is doorbijten. Ik werd de eerste nacht echt gek van de pijn, kon niet slapen en had het idee dat al m'n tanden loszaten. Maar geloof me, het wordt beter. :')

Dat werkt errug opbeurend :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 14:34

Ja ik ben gewoon eerlijk :P. Ik heb trouwens m'n beugel nu 2 jaar en 8 maanden en heb nog dagelijks bijna dat m'n hele mond open ligt door dat ding. Inclusief weken dat ik bijna niet kan eten er door.. Ik hoop echt voor je dat je er niet zoveel last van krijgt. :') Mijne mag er in maart uit dus ik hoef nog maar 5 maanden af te zien.. :')

LoveaHaffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 15:36

hahaha hoop het ook heb al wel een wond in mijn mond :( hahahh succes de laatste 5 maanden

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:08

Ik zweer bij Advil. 1 pilletje en ik ben gegarandeerd 6 uur pijn vrij. Maar ik weet niet of er een leeftijdsgrens aan Advil zit.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:15

Ik heb bijna 3 jaar een beugel gehad, zo'n blokjes onding. Eerst met was erop gesmeerd, maar dat viel er zo weer af. Daarna gewoon doorgebeten. Ja het is ontzettend zuur, aandraaien is verschrikkelijk maar: Het resultaat mag er zijn :D Ook zonder hulpmiddeltjes als pijnstillers :)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:19

Ik heb ook behoorlijk lang brackets (schrijf je dat zo?) gehad. Ik heb nu onder een vaste spalk en elke nacht nog steeds een nachtbeugel. Deze heb ik overigens al vanaf m'n 18e, ben nu 23... :=

Ik moet nodig de ortho bellen of ik boven ook niet een spalk kan krijgen.

LoveaHaffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 13:58

oke lang mar wil je ook boven ofzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 14:44

Ik heb vorige week te horen gekregen dat ik een beugel krijg...!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 14:55

Ik ben 26 (bijna 27) en krijg op kort termijn ook een beugel.. zeer waarschijnlijk ook nog een kaak operatie (verlenging) maar ik twijfel nog en beetje of ik dat wel echt wil. Ik kijk iig erg naar de beugel uit eigenlijk...heb het er enorm voorover, als ik strakjes ook gewoon mooi kan lachen met ontblote tanden :) Nou verberg ik het vaak. Dat van die wondjes in je mond had ik nog nooit gehoord.. das wel balen want wondjes in mijn mond genezen niet zo snel.. maja.. moet maar..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-10-11 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 14:55

ik heb al sinds groep 7 een beugel en zit nu in de 4e klas , moet je nagaan hoeveel ervaring al...

Ik hadi n groep 7 zo'n groot geval voor overbeten , en toen kreeg ik slotjes en die heb ik nog , ik moet 3 kiezen daarvoor trekken en er kwam een tand door mn gehemelte , geen pretje zeg maar,
Maar je hoeft niet gelijk panadol te slikken , ik zeg kop op , en even doorzetten , je zult nog meer pijn gaan krijgen hoor..

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:02

Ik kreeg in groep 6 een blokbeugel en in groep 8 slotjes.. In de 2e was ik beugelvrij ;) ..

Het doet eventjes zeer, maar probeer gewoon door te zetten, het is in een dag/paar dagen over!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:05

Ik heb vroeger beugels gehad, eerst buitenboordmotor en later zo'n blokjes/slotjes ding. Die laatste was toch wel erg pijnlijk, vooral de uiteindjes van de draadjes (die bij mij volgens mij niet altijd zo waren als ze horen...) met aantrekken altijd weer 1 a 2 dagen last en in het begin zeker een week. Maar bij mij moest er ook flink wat gebeuren.
Met last at ik altijd aardappelpuree + doperwtjes + kaas + staafmixer ;) Ziet er vies uit (beetje zoals graskwijl van paardlief) maar was lekker en zo kreeg ik toch wat gezonds binnen!
En verder inderdaad achterop was, maar dat blijft niet heel goed zitten.

Ik was trouwens ook heel laat met wisselen, zo laat dat ze het een ander wilden gaan trekken, maar dat wilde ik niet. Is ook niet gebeurd, dan moet je iets langer met je beugel maar alles komt uiteindelijk wel in orde ;)

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:14

Ik heb vroeger eerst blokjes boven gehad, daarna blokjes onder (vraag me nu af waarom ze deze niet tegelijk hebben gezet), daarna een beugel boven, en voor de blokjes onderaan moest ik normaal nog is teruggaan toen ze eraf waren voor zo'n ijzertje achter je tanden, nooit gedaan en nu ben ik aan het denken om misschien ooit terug blokjes onder te nemen (tanden staan nog niet recht, heb het gedacht dat ze terug schuiven).
Na heel deze rit was de bovenkant nog niet zoals ik wou en heb ik maar enkele kronen laten plaatsen dit jaar :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 16:01

ik heb nu ook net een paar dagen een slotjesbeugel, er is niet zo veel aan te doen vind ik. het schijnt dat je er een paar dagen last van hebt, dan is het wel zo goed als over. Succes!

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 16:46

Ik heb in totaal 4 jaar een beugel gehad...
En het was inderdaad niet altijd een pretje vooral na het aandraaien was het 3 dagen erg pijnlijk vond ik.
Mischien heb je wat aan deze tip, als je gaat slapen moet je je kussen aan de onderkant dubbelvouwen zodat je kaak er niet tegenaan ligt dat slaapt wat fijner. Na 3 dagen kun je weer gewoon gaan liggen. Verder zou ik niet te snel naar pijnstillers grijpen...

LoveaHaffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 21:14

thxx alemaal