Anti Allergisch beddengoed, kussens etc.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nanda

Anti Allergisch beddengoed, kussens etc.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 13:25

Ik heb net de boodschap gekregen dat mijn dochter van 5 allergisch is voor katten, honden, graspollen en huisstofmijt. Jammer dat we net een jaar een kat hebben :+
Maar goed, ik heb begrepen dat met name de huisstofmijt het ergst is. Ik wil dus graag haar beddengoed vernieuwen in anti-allergisch spul. Op internet is best het één en ander te vinden. Maar er zitten wel hele grote prijsverschillen in vind ik. Is duurder spul beter dan goedkoop spul?

Wat hebben jullie gekocht(Merk, prijs) en bevalt het een beetje?. Ook ben ik benieuwd naar het comfort en of het goed wasbaar is. Dat lijkt me wel een vereiste.

Arvensis

Re: Anti Allergisch beddengoed, kussens etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 14:00

wij hebben dekens van Flower, Anti- allergie ( puur toeval gekocht eigenlijk) maar het zijn heerlijke dekens om onder te liggen.
Dit is de link: http://www.jysk.nl/4/31/4009750/a/catalog

Die in de link zijn alleen niet anti allergie volgens mij

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 14:03

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 14:18

iorr. Volgens de hema moet je die chemisch reinigen. Dat lijkt me niet zo handig. Of stop jij hem gewoon regelmatig in de wasmachine?

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 14:21

Ik heb hem nog niet zo heel erg lang, maar hij is nu toe aan een wasbeurt ja :) Ga ik denk ik vrijdag even doen en dan houd ik je op de hoogte ;)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 07:52

Ik slaap al 5 jaar onder microvezel dekbed , en microvezel beddegoed en ook matras hoes van microvezel.
Alles tegen huisstofmijt, het is echt super spul.
Slaap s nachts beter en geen bijna geen last meer van men astma en dat is echt super.

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 10:26

volgens mij kun je dit ook via de verzekering krijgen (zo krijgen wij het tenminste, ouders hebben allebei astma en allergien)

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 15:44

Wij hebben via de verzekering hoezen voor om het dekbed, kussens en de matras aangeschaft. Daaroverheen kan dan gewoon beddengoed zodat je niet van alles opnieuw hoeft aan te schaffen. Het werkt ideaal en het fijne is dat het volledig vergoed werd, want dat spul is allemaal best duur. Nog een voordeel is dat je geen nieuwe dekens hoeft aan te schaffen en die speciale hoezen kunnen op 60 graden in de wasmachine

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 07:52

Late reactie, maar het wassen ging prima! Ik heb hem gewassen op 30 graden en op de zijde stand met zijde-wasmiddel en het is helemaal 100% goed gegaan!