Bloedneus uit het niets, nu ook bloedprop

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

labyrinth

Bloedneus uit het niets, nu ook bloedprop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 21:56

Hi,

Ik heb hier geen ervaring mee en dus vraag ik hier even om advies.

Ik heb nooit een bloedneus gehad, tot vorige week. Het kwam uit het niets, maar was verder niet heel erg o.i.d. Twee dagen later kwam het weer heel kort terug, maar dat stelde ook niet veel voor. Vlak voor de eerste bloedneus had ik al een beetje last van een verstoppend gevoel, maar niet echt in mijn neus meer bij de verbinding van mijn neus en keelholte.
Vandaag kreeg ik weer een bloedneus, die volgens mij ver achterin mijn neusholte begon, want ik hield mijn hoofd gewoon rechtop, niet verder naarachter ofzo, maar het liep wel eerst mijn keel in.
Toen ik naar de wasbak liep en mijn neus snoot kwam er een vrij massieve bloed klodder met de lengte van ongeveer 8cm en doorsnede van ongeveer 1cm uitzetten.
Het verstopte gevoel werd meteen iets minder, maar ik heb nu wel pijn achterin mijn keel.

Ik ben van plan om morgenochten mijn huisarts te bellen, maar ik vroeg me af of iemand zoiets heeft meegemaakt en of het niets is of dat zij door hun arts iets is verteld ofzo.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:57

Ik heb dat regelmatig :j Komt bij mij door mijn neusspray. (maar kan ook bij verkoudheid, klein wondje door pulken etc. op zich is het niet heel zorgelijk als het gewoon weer stopt)
Als dat weer gebeurd moet je gelijk even rustig snuiten, want als het bloedpropje eruit is stopt het bloeden vaak ook.

Pijn in je keel kan ook komen omdat een deel van het bloed in je keel loopt. Net als met snot: dat loopt ook vaker je keel in dan uit je neus :P

Ik zou hier persoonlijk niet snel voor bellen; t kan even een periode zijn. Als je even snuit en het is daarna over geeft het niet. Blijft het doorstromen, dan branden ze meestal even een vaatje dicht. Heb je vaker op een dag de komende week kun je ook even bellen.

Marlu

Re: Bloedneus uit het niets, nu ook bloedprop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:08

Was die bloedprop niet een grote klodder bloederig snot? Ik kan me nog goed herinneren dat ik als klein meisje ergens liep en opeens een bloedneus kreeg, waarna ik ook snoot en er ook zo'n klodder in mijn zakdoek terecht kwam. Waarna ik vrij paniekerig naar mijn moeder ben gerend "Maaam! Mijn hersenen komen eruit!!" :P

Voor de zekerheid inderdaad even bellen, toch weer fijn voor je eigen gemoedsrust.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:09

Als het een grote ader is die het begeeft in je neus kan een bloedneus er idd best spectaculair uitzien. Maar opzich is het geen grote ramp, dus maak je niet te ongerust.

Ik schrok me rot toen ik vriend voor het eerst aantrof met een bloedneus, de halve badkamer onder het boed, incluus gigantische boedproppen.
Het enige wat bij hem helpt zijn speciale bloedstelpende watten (kun je hier halen bij de apotheek). Snuiten, neus dichthouden etc doet allemaal niets, blijft bloeden.
Gelukkig heeft ie het niet superveel, anders kun je zoiets laten wel dichtbranden volgens mij.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:10

Geen ervaring mee,maar hoe is je bloeddruk?Heb vaker gehoord dat een hoge bloeddruk zich uit in spontane bloedneuzen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:12

Ik vind 8 cm wel erg groot!
Een bloedneus kan ver naar achteren zitten, net waar de ader knapt maar als je het niet vertrouwt idd even een arts raadplegen.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 22:21

Pauline schreef:
Ik vind 8 cm wel erg groot!Een bloedneus kan ver naar achteren zitten, net waar de ader knapt maar als je het niet vertrouwt idd even een arts raadplegen.

Ja daarom,

en nee Marlu, zo eentje had ik er ook, dit was dieprood en best massief.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:24

Heb je het echt opgemeten of op de gok gedaan? (aangezien ik bv heel slecht kan inschatten haha en het altijd groter maak dan het is :P)

Misschien was die wel de boosdoener van alle andere bloedneuzen :)

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 22:33

vuurneon schreef:
Heb je het echt opgemeten of op de gok gedaan? (aangezien ik bv heel slecht kan inschatten haha en het altijd groter maak dan het is :P)

Misschien was die wel de boosdoener van alle andere bloedneuzen :)

Op de gok, maar ik kan redelijk goed inschatten, laten we zeggen dat het in ieder geval tussen de 5 en 10 zat. Maar goed, ikzelf zit te denken dat dit iets van een ontsteking is/was en dat dit inderdaad een ophoping was ofzo. Omdat ik actief zing ben ik nogal beschermend als het gaat over mijn keelholte, dus daarom ben ik er zo mee bezig.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:41

Ah vandaar! Dan kan ik mij dat heel goed voorstellen dat je je dan wat meer zorgen maakt :)

Hoe is het nu met je keel?

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 22:49

vuurneon schreef:
Ah vandaar! Dan kan ik mij dat heel goed voorstellen dat je je dan wat meer zorgen maakt :)

Hoe is het nu met je keel?

Beetje pijnlijk en ik heb de hele tijd het gevoel dat ik moet slikken zonder dat het nodig is, beetje het idee dat nog niet alles weg is ofzo. gewoon maar even bellen morgen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:54

Ik herken dat gevoel wel :j Erg irritant...
Even aan de keelsnoepjes en dan hoop ik dat je iig wel lekker kan slapen.
Lastig zeg als je actief zingt, dan kun je dit soort grappen helemaal niet gebruiken!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 14:29

Ik had dat vroeger ook, na een bloedneus kwam er een stolsel uitzeilen waar je u tegen zei.

Na mijn bevalling ben ik me pas rot geschrokken... die stolsels zijn pas enorm.... ik dacht dat ik daar half dood ging in het ziekenhuis...

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 14:25

Mijn mama heeft dit ook als ze door een stressy periode gaat... :j

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 14:28

ik had vroeger vaak een bloedneus bij warm weer, als de bloeding relatief hoog zat, dan liep er ook een klein gedeelte naar m'n keel, wat een vervelend gevoel gaf en als ik daarna de bloedstelpende watten verwijderde, dan kwam er soms ook een bloedklonter mee... Is niet abnormaal en de grootte heeft te maken met hoeveel ruimte er nog vrij was.