Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
supertinkie schreef:Ik heb tegenwoordig 's middags vaak een paar plakjes komkommer of wortel met een heel klein beetje aromat, voor de hartige trek. Voor de zoete trek heb ik special k mini breaks in de smaak citroen.
vuurneon schreef:Maar is het dan geen beter idee om naar de dokter te gaan voor professionele hulp of dietiste? Want ik vind het wel erg ongezond dat op jouw leeftijd nog deze eetproblemen ontstaan...
Want zo blijft er weinig over aan gezond eten vrees ik.
Astridhorse schreef:Kan je helemaal geen fruit en/of groente binnenhouden?
Dat kan toch niet goed zijn?
Wat eet je dan wel voor dingen?![]()
Je hebt voedsel als fruit en groente nodig, eet je alleen 'bewerkte' producten ?
Ik zou ook naar de dokter gaan, dit kan niet goed voor je zijn!
En dan wil je ook nog afvallen? Gaat vrij lastig als je geen groente en fruit eet... want je lichaam heeft toch echt die vezels en voedingsstoffen nodig en het is gezonde buikvulling! Alleen op water en brood leven is ook zo saai

Jetta schreef:Als je helemaal niks lust op jouw leeftijd, ben je verwend en slecht opgevoed. Je zal jezelf nu met veel moeite moeten leren om gewoon groente en fruit te eten. Dat had je al eerder kunnen leren, want net als allerlei andere menselijke ontwikkeling, zoals gaan lopen en praten, is er ook smaakontwikkeling. Je ouders hadden je moeten laten eten wat de pot schaft, maar ze hebben waarschijnlijk niet doorgezet. Misschien moet je eens een lijstje maken van wat je wel lust. Ik kan me niet voorstellen dat je helemaal geen groente en fruit lust, rauw of gekookt. En waarom wil je afvallen? Ben je echt te zwaar?
Geef dus door wat je wel eet, anders blijft het onmogelijk om tips te geven.