Slechte eter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LovePluisje

Slechte eter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 21:19

Hee bokkers,

S avonds of smiddags het maakt niet uit, telkens weer heb je een hongerig gevoel! Graag wil ik dan iets eten, maar het probleem is, ik lust echt helemaal niets! Toch wil ik graag een beetje afvallen, maar ik lust niets gezonds! Wat moet ik in hemelsnaam uitproberen?

Het meest irritant is dat ik helemaal, ik herhaal helemaal GEEN fruit lust/kan eten! Ik krijg het echt niet binnen! Nu wil ik graag andere dingen proberen die ik wel kan eten maar heb echt geen idee wat!

Hebben jullie misschien nog ideeen voor 'snacks' die gezond zijn? Of kleine receptjes? Of tips? Ik wil echt heel graag hulp!

Groetjes mij.

supertinkie

Re: Slechte eter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:21

Ik heb tegenwoordig 's middags vaak een paar plakjes komkommer of wortel met een heel klein beetje aromat, voor de hartige trek. Voor de zoete trek heb ik special k mini breaks in de smaak citroen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:22

Fruit mengen door yoghurt? Pureren?
Verder groentedingen; selderij, tomaten, wortels etc.

PingWing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:23

Of noten gaan knabbelen, zijn ook niet zo ongezond (uiteraard wel pure noten, geen gezouten of met een korstje zoals borrelnootjes oid) :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:25

Noten zitten wel boordevol calorien :=
T is niet voor niets dat ze aanraden als je op survival gaat om noten mee te nemen; geeft je veel energie :D

LovePluisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 21:26

supertinkie schreef:
Ik heb tegenwoordig 's middags vaak een paar plakjes komkommer of wortel met een heel klein beetje aromat, voor de hartige trek. Voor de zoete trek heb ik special k mini breaks in de smaak citroen.

Dat is dus weer een van de problemen!
Ik lust ook helemaal bijna geen groentes! Ik kan het echt niet wegkrijgen! Dan denken sommige van stel je niet aan, maar het komt er allemaal weer uit!

LovePluisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 21:27

vuurneon schreef:
Fruit mengen door yoghurt? Pureren?
Verder groentedingen; selderij, tomaten, wortels etc.

Ik weet niet op een of andere manier kan ik geen fruitsmaak eten, daarvan ga ik overgeven!

LovePluisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 21:28

PingWing schreef:
Of noten gaan knabbelen, zijn ook niet zo ongezond (uiteraard wel pure noten, geen gezouten of met een korstje zoals borrelnootjes oid) :)

Is alweer iets wat ik echt niet kan eten! :$

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:30

Maar is het dan geen beter idee om naar de dokter te gaan voor professionele hulp of dietiste? Want ik vind het wel erg ongezond dat op jouw leeftijd nog deze eetproblemen ontstaan...
Want zo blijft er weinig over aan gezond eten vrees ik.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:30

Je hebt ook wel rijstzoutjes, vind je dat wel wat? Voor de hartige trek.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:33

GEen fruit eten maakt niet zoveel uit, als je een paprika lust, daar zit evenveel in als in 2 kiwis. Hou je van een gevuld eitje oid? Vult lekker.

LovePluisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 21:33

vuurneon schreef:
Maar is het dan geen beter idee om naar de dokter te gaan voor professionele hulp of dietiste? Want ik vind het wel erg ongezond dat op jouw leeftijd nog deze eetproblemen ontstaan...
Want zo blijft er weinig over aan gezond eten vrees ik.

Me ouders vinden het niet nodig! Ik moet gewoon niet eten dan, zeggen ze!

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:33

Kan je helemaal geen fruit en/of groente binnenhouden?
Dat kan toch niet goed zijn?
Wat eet je dan wel voor dingen? :oo
Je hebt voedsel als fruit en groente nodig, eet je alleen 'bewerkte' producten ?
Ik zou ook naar de dokter gaan, dit kan niet goed voor je zijn!

LovePluisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 21:35

supertinkie schreef:
Je hebt ook wel rijstzoutjes, vind je dat wel wat? Voor de hartige trek.

Die lust ik wel :D

LovePluisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 21:36

Astridhorse schreef:
Kan je helemaal geen fruit en/of groente binnenhouden?
Dat kan toch niet goed zijn?
Wat eet je dan wel voor dingen? :oo
Je hebt voedsel als fruit en groente nodig, eet je alleen 'bewerkte' producten ?
Ik zou ook naar de dokter gaan, dit kan niet goed voor je zijn!

Ik krijg maar heel weinig groentes binnen! Eigenlijk alleen maar stampotten! Verdr lust ik echt niets!

LovePluisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 21:38

F_Orumster schreef:
GEen fruit eten maakt niet zoveel uit, als je een paprika lust, daar zit evenveel in als in 2 kiwis. Hou je van een gevuld eitje oid? Vult lekker.

Paprika ook niet! Gevuld eitje? Wat doe je er dan in? Ik ken alleen de versie met mayonaise en dat is niet goed! :s

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:41

Wat eet je dan? Je kunt toch niet alleen leven van een stuk vlees, brood en koekjes? (bijwijze van spreken).

En kun je lastublief niet dubbelposten, het is verschrikkelijk irritant. Je hebt een "wijizig" knop voor een reden ;)

LovePluisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 21:43

Okee ik zou niet dubbelposten!
Maar jaa zoals je het zegt daar moet ik van leven jaa!
Ik krijg niets anders binnen daarom hoop ik nog wat extra dingentjes te vinden die ik wel lust!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:48

Dan ga je toch zelf naar de huisarts?
Dit is echt onwijs ongezond :? En dan wil je ook nog afvallen? Gaat vrij lastig als je geen groente en fruit eet... want je lichaam heeft toch echt die vezels en voedingsstoffen nodig en het is gezonde buikvulling! Alleen op water en brood leven is ook zo saai :+

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:49

Lust je ook geen minder gangbare vruchten zoals bijvoorbeeld Lychees? Wat eet je nu zoal op een dag dan als ontbijt, lunch en avondeten?

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:51

Als je helemaal niks lust op jouw leeftijd, ben je verwend en slecht opgevoed. Je zal jezelf nu met veel moeite moeten leren om gewoon groente en fruit te eten. Dat had je al eerder kunnen leren, want net als allerlei andere menselijke ontwikkeling, zoals gaan lopen en praten, is er ook smaakontwikkeling. Je ouders hadden je moeten laten eten wat de pot schaft, maar ze hebben waarschijnlijk niet doorgezet. Misschien moet je eens een lijstje maken van wat je wel lust. Ik kan me niet voorstellen dat je helemaal geen groente en fruit lust, rauw of gekookt. En waarom wil je afvallen? Ben je echt te zwaar?
Geef dus door wat je wel eet, anders blijft het onmogelijk om tips te geven.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 06:00

Eensch. Je kan beginnen jezelf te trainen. Schijnt dat je dingen 10x moet eten voor je ze leert eten.
Heb je een voedselallergie gehad?

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 06:16

Herkenbaar probleem helaas. Ik heb zelf jarenlang geen groenten gelust, vreselijk. Mijn moeder moest dus altijd iets groentenloos voor me koken. Bij iemand anders eten was dan ook altijd een hel, want daar stond dan natuurlijk wél groente op het menu.
Pas toen ik op mezelf ging wonen heb ik van alles leren eten, ik ben nu eindelijk geen moeilijke eter meer.
Gewoon door het toch te eten ook al is het smerig.

Probeer het anders in een pastasaus. Tomatensaus, groenten koken of grillen en vervolgens gepureerd door de tomatensaus. Andere groenten met een sausje of appelmoes oid.
Het enige wat jue kan doen is gewoon doorzetten, de smaken wennen vanzelf, maar dan moet je er wel doorheen.

Verder sluit ik me aan bij bovenstaande: op dit moment moet je helemaal niet bezig zijn met afvallen, dat ik met jou voedingspatroon veel te ongezond.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 06:20

Sterker nog , ik denk dat je afvalt als je groenten eten kan en daarmee de honger te stillen die je nu met dikmakers stilt.

sirkand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 06:21

Jetta schreef:
Als je helemaal niks lust op jouw leeftijd, ben je verwend en slecht opgevoed. Je zal jezelf nu met veel moeite moeten leren om gewoon groente en fruit te eten. Dat had je al eerder kunnen leren, want net als allerlei andere menselijke ontwikkeling, zoals gaan lopen en praten, is er ook smaakontwikkeling. Je ouders hadden je moeten laten eten wat de pot schaft, maar ze hebben waarschijnlijk niet doorgezet. Misschien moet je eens een lijstje maken van wat je wel lust. Ik kan me niet voorstellen dat je helemaal geen groente en fruit lust, rauw of gekookt. En waarom wil je afvallen? Ben je echt te zwaar?
Geef dus door wat je wel eet, anders blijft het onmogelijk om tips te geven.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_