Nu mag het wel eens over zijn bleh

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Nu mag het wel eens over zijn bleh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 17:02

Ik baal redelijk erg nu, nou ja balen is zacht uitgedrukt. Nu een erg rare en hectische periode van nu alweer ruim een jaren zijn we allebei wel toe aan even rust en geen rare dingen. Het begon vorig jaar met onze oude hond. Die loopt al lang op reservetijd ivm tumoren. Vorig jaar september knapte die maar ipv een dode hond was het te verhelpen.

Toen dat eenmaal over was knapte er iets in mij rechter arm. Na veel onderzoek bleek het een spierscheuring en een verkalkte schouder als gevolg van een val een jaar daarvoor. Lang mijn arm niet goed kunnen gebruiken, veel pijn en niet op rechts kunnen liggen had ik me erbij neergelegd ok weer een extra mankement erbij, dat went ook wel weer. Tussendoor krijgt ons paard het erg benauwd wat veel kliniekbezoek en longendoscopie oplevert.

In maart wordt ik erg moe, ga hoesten, krijg het benauwd enz. Na opeens ook sterk aankomen en een hartslag op hol de HA opgezocht en via longfotos doorgestuurd naar de cardioloog op verdenking longen embolie of zoiets. Na veel onzekerheid van weken en een omweg bleek de oorzaak een bijna niet werkende schildklier gelukkig. De andere opties waar ik uit had mogen kiezen waren namelijk leverkanker of hartfalen.

Na instellen van medicijnen begon eindelijk mijn conditie beter te worden weer, door de lange rust was mijn arm ook weer redelijk ok. Dus hopelijk eindelijk rust. Maar nee meteen breekt de paniek uit op werk van mijn man met als resultaat ruim 100 uur in nog geen 2 weken en een vakantie die opgeschoven en veel korter was dan gepland.

Eindelijk was dat ook gekalmeert overlijdt mijn schoonvader onverwachts 3,5 week geleden. Weer
stress en veel emotie dus. Langzaamaan trekt de ergste stress daarvan weg, alleen nog veel zorgen over mijn erg demente moeder en langzaam overbelaste vader. Dus we waren eigenlijk nu echt toe aan rust en een normaal leven.

Maar ja helaas ook dat is ons even niet gegunt. Ik zou zaterdag mijn mannetje ophalen in Maarsbergen en daarna doorgaan naar zijn moeder. Alleen het aantrekken van een schoen in combinatie met een weigerend been leverde ipv Maarsbergen een retourtje spoedeisende hulp op. Ik ben door een eigenwijs been omgekiept hoorde krak en hoe ik het voor elkaar krijg weet ik niet maar de middelste 3 middenvoetbeentjes zijn gebroken en mijn enkelbanden zijn ook niet helemaal fris meer.

Dus gips, een hele kudde medicijnen om trombose tegen te houden om een 4 e keer te voorkomen en een rare combi middelen omde post traumatische dystrofie klein te houden. Werken die middelen niet genoeg kan het vrijdag alsnog 1tot 2 weken opname met mannitol infuus opleveren. Dus ik duim me gek op het werken van veel fluimucil en hoge dosis vitamine c. Naast de bergen dubbele pijnstillers en de medicijnen die ik normaal al heb. Ik blijf bezig met slikken en drinken van vieze dingen.

Hopelijk was dit het laatste rare van de periode, we willen rust.

emilyxx

Re: Nu mag het wel eens over zijn bleh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 17:19

heel veel sterkte :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 17:24

He get dat is inderdaad meer dan een mens mee wil maken in korte tijd :\ Hopelijk is een opname niet nodig, knap je snel weer op en volgt eindelijk een wat rustigere periode :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 17:35

We hopen in ieder geval op een normaal 2012, we zijn het nu echt zat :( . We zijn zo langzaam aan murw geworden door alles en echt heel erg moe omdat door alles er nog geen normale vakantie is geweest sinds vorig jaar september. Die liep raar af omdat de tumor van onze hond knapte in Frankrijk. Die in het voorjaar gingen mis door verplichte bereikbaarheid door werk, de strikte rust die ik moest houden en de laatste veel korter en ook verplicht bereikbaar voor werk. Dat waren 8 dagen tussendoor gefrummeld met de eerste paar dagen veel werktelefoontjes. En de vakantiebagage stond al klaar toen mijn schoonvader overleed.
Laatst bijgewerkt door karuna op 03-10-11 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 17:38

He meid, wat vervelend allemaal! Ook al ken ik je niet, wil je toch een virtuele knuffel geven! :(:) Sterkte!

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 18:01

Jeetje, wat een hoop pech zeg! Ik wens je heeeeeeeel erg veel sterkte!!!