Allergie voor muggenbeten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Allergie voor muggenbeten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 18:33

Hooi allemaal!

Wie kent het leed niet, muggen en hun bulten..
Maar ik ben nu al een paar keer gestoken, en toen was mijn hele enkel dik en stijf, en van de week in mijn elleboog die ook groot was en beetje pijnlijk, en nu heb ik er 1 op mijn knie(iets boven buitenkant) en 1 bij mijn kuiten, en beide zijn ze vuurrood, hele bult, jeuken gigantisch en heel erg warm.

Ik vroeg me af of ik er misschien een allergie voor heb, of dat ze mijn spiertje hebben geraakt?

Xxx

Eva1975

Re: Allergie voor muggenbeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:36

Hela,

Ja dat is een allergie... die heb ik ook.
Even naar de huisarts maandag om een smeerseltje ofzo.
Zelf heb ik ook een gifpompje om het gif eruit te kunnen halen.

Succes!

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:37

ik ben er ook behoorlijk allergisch voor , ik zou eens langs de huisarts gaan en vragen of hij er ook iets voor heeft :j , ik heb er ook pilletjes voor gekregen word je wel suf van maar de jeuk gaat wel weg :j .
gifpompjes willen idd ook wel werken , maar meestal zijn mijn bulten zo groot dat de'mondjes' van het pompje te klein zijn.

ik ben nu ook net 2x geprikt op mn knie, kan je wel nagaan watvoor knie ik nu heb :')
vorige week nog een ongelovelijk dikke vinger ... en ik maar denken dat er geen neefjes meer waren _O-

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 18:38

Wauw! Dankje voor snelle antwoorden :).

@Livito, zo groot als een voetbal :+?
Jaaa, echt he, en maar zeggen, ze steken niet meer bla bla.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:38

Mijn nichtje had een hele grote bult ervan met wat wit ernaast en ook warm enzo. Waren ze naar de dokter geweest was het ook een allergische reactie op een muggenbeet..

Vind het alleen zo raar, hoor van enkele mensen dat de muggen nu niet meer prikken, omdat het paringseizoen voorbij is, of hoe dat mag heten bij die beestjes. Maar ik heb nog enkele muggenbulten om me lijf staan.. en zie er best veel rondzwerven. maar zelf heb ik eigenlijk nooit een reactie op een muggenbeet.

Succes ermee!!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:41

Ik was vroeger ook enorm allergisch :j kreeg enorme, rode, warme bulten én werd ook nog eens extra vaak gestoken, dus ik zag er in de warme maanden nogal sneu uit :+
Gelukkig ben ik er overheen gegroeid en reageer ik nu alleen nog extreem op dazen steken..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:51

Ik heb ook een allergie ervoor. Dan worden ze heel groot, warm en knoepertje hard := Als het op een gewricht zit kan ik die niet meer buigen :+
Moet zeggen dat het lijkt alsof er twee muggen varianten zijn. De beten die ik nu heb zijn helemaal niet groot. Vorig jaar juist wel.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:28

zijn het geen knutjes die nu steken?
Voor gewone muggen heb ik geen allergie maar in Zweden ben ik van de camping met spoed naar het ZH gebracht omdat ze ook dachten dat ik allergisch was en bang waren voor benauwdheid.
Vorige week ben ik in mijn enkels gestoken en had enorm dikke en warme enkels dus vermoedde al een beetje dat deze fijne beestjes er weer zijn

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 21:15

Naja geen idee, maar ze maken mij gek! Heeft iemand een tip voor nu voor het jeuken :)?
Word er gek van xd.

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:19

ik heb nu een enorme doek op mn knie liggen en ijskoud helpt wel voor even hihi !
ik zou morgen als ik jou was de dokter even bellen en vragen voor een recepje !

en uh zo groot als een voetbal net niet maar heb er wel 2 beste bulten opzitten dus je kan het vergelijken met een ei , kan mn normale rijbroek niet aan omdat het knelt _O-

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 22:44

Ik heb er ook last van.
laatst gestoken op mn oog, die kreeg ik dus niet meer open en werd helemaal rood/paars.

Maar heb het niet bij elke muggensteek, heb er nu een stuk of 12 en die zijn gewoon normaal.
En soms hoeft het er maar 1 te zijn en dan zwelt ie gigantisch op.

Dit was mijn bovenbeen . Op de foto zie je ''helaas'' geen zwelling, Maar een normale broek kon ik niet meer aan, alleen leggins nog . Met pillen van de dokter is het weggegaan.

Afbeelding

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 22:49

Koelen; nat washandje/theedoek erop :) Hebben jullie geen zalfje thuis tegen de jeuk (Azeron oid?)

Verder kun je morgen bij de Etos oid een goed gifpompje halen, zodra de volgende ellendeling je prikt kun je het eruit zuigen :)
Weet je zeker dat het geen daas was? Want daar reageren wel meer mensen zo heftig op.
Bij de dokter kun je vaak wel een antihistamine tabletje krijgen op recept, dus het kan geen kwaad om even te bellen morgen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 22:51

vuurneon schreef:
Koelen; nat washandje/theedoek erop :) Hebben jullie geen zalfje thuis tegen de jeuk (Azeron oid?)

Verder kun je morgen bij de Etos oid een goed gifpompje halen, zodra de volgende ellendeling je prikt kun je het eruit zuigen :)
Weet je zeker dat het geen daas was? Want daar reageren wel meer mensen zo heftig op.
Bij de dokter kun je vaak wel een antihistamine tabletje krijgen op recept, dus het kan geen kwaad om even te bellen morgen.

Deze zijn tegenwoordig vrij verkrijgbaar bij de drogist en de Lidl verkoopt ze ook.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 22:54

Ah, nog makkelijker dus :)
Rondje etos/kruidvat oid maken om je anti-jeuk arsenaal aan te leggen dus :)
Beterschap, hopelijk ben je snel weer af van die jeuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 09:30

Reactinetabletjes halen, wel langs je huisarts trouwens, die zijn sterker dan de meeste die je bij de drogist kan halen (die zijn niet voor niets zonder recept). Daarnaast een test laten doen, want wie weet ben je helemaal niet allergisch, daar moet toch echt een allergietest voor gedaan worden. Bij een echte allergie komen er namelijk meer klachten om de hoek zetten, hoge koorts etc. iedereen heeft wel eens dat een muggenbult erg opzwelt, is maar net hoe je gestoken wordt.

Ik heb deze allergie al jaren, inclusief alle koortsklachten etc, die is ook officieel vastgesteld. Heb er tabletjes voor (Clarentine, levoceterizine, beiden NIET bij de drogist te halen), en Hydrocortizone creme.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 00:58

Claritine is wel zonder recept verkrijgbaar.
Citaat:
Loratadine is sinds 1988 internationaal op de markt. Het is zonder recept verkrijgbaar onder de merknamen Allerfre, Claritine, Hooikoortstablet loratadine en als het merkloze Loratadine. Het is te verkrijgen in tabletten en drank.

Daarnaast is elke reactie op een muggenbult een allergische reactie. Alleen kan deze bij de 1 heftiger zijn dan bij de ander.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 01:29

Heb ook Levocetrizine ervoor.
En wat werkt om de jeuk te verminderen: aambeienzalf, oftewel lidocaine levomenthol gel...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 02:13

Lidocaine werkt verdovend (ook de jeuk voel je niet), wat heel prettig is.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 08:56

Wij hebben zo'n zalfje van t Kruidvat, maar die werkt niet optimaal. Straks toch maar even kijken naar iets wat wel werkt.
En die diertjes kunnen welg oed prikken zeg, heb er nu 1 precies tussen mijn wijs en middel vinger :').

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 09:44

Mijn dochter was gestoken op haar ooglid.
Zij heeft 1 week rondgelopen met een heel dik, blauw en dicht oog.
Het leek erop alsof iemand haar een flinke knal had verkocht.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 10:54

Krijg ook altijd van die bulten niet normaal meer, maar ik heb de vervelende gewoonte in mijn slaap alles open te krabben, dus je wilt niet weten hoe ik er af en toe uitzag :+ . Normale broeken waren vaak idd geen optie meer, laat staan een rijbroek.
Heb toen van de dokter van die kleine blauwe pilletjes gekregen Aerius, werkt geweldig. ook de tip om er sudocreme op te smeren maar dat werkt bij mij niet, maar wie weet bij iemnd anders wel.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 11:22

Mijn muggenbulten bleven altijd klein, maar sinds dit jaar worden ze enorm! Het zijn meteen grote bulten van zo'n 8 bij 8 cm.. Ik heb een zalfje bij de apotheek gehaald en pilletjes voor allergie. Deze combinatie werkt bij mij goed, de jeuk verminderd en de bulten lijken sneller weg te trekken. Dit heb ik overigens gewoon zonder doktersrecept kunnen ophalen bij de apotheek :)

Heb er momenteel 2 in mijn knieholtes, heel vervelende plek :D Ze zeggen inderdaad dat de muggen nu niet steken, maar daar klopt dus weinig van. Al trek ik heb volgens mij aan, na een BBQ met 7 man ben ik de enige die helemaal lekgeprikt is afgelopen weekend :roll: