Vriend maar nu, vijand *16+*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

adoratie

Vriend maar nu, vijand *16+*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 15:45

Ik moet dit echt even van me af schrijven, doch, ik me er echt voor schaam! Ik weet me geen raad!

Ik werk sinds enkele maanden op een landbouwbedrijf in Noorwegen. We werken hier samen met heel wat Polen van verschillende leeftijden en ik ben de enige vrouw.
In het bgin hadden ze me echt niet graag, wat wil je, een vrouw op een grote trekker, nou dat kan altijd mis gaan.
Na nu 5 maanden met hen te hebben samengewerkt, heb ik eindelijk hun respect gewonnen, we drinken nu in de weekends gezillig samen een glaasje wodka, lachen ons te pletter en ook tijdens het werk is het gewoon puur plezier!
Nu kwam de dag, vorige week, dat een van hun me vastgreep! en neen, niet die knuffel die we wel vaker uitdeelden als het moeilijk was of zwaar, hij greep me gewoon echt beet toen iedereen al afgezakt was naar de boerderij voor lunch maar ik besloot nog even door te gaan.
Hij betaste me echt op de verkeerde plekken! Ik heb gelukkig het lef om iemand in de ballen te schoppen en daarna rende ik dan ook knettersnel naar de boerderij toe..
Ik heb de boer vastgepakt en heb hem direct verteld hoe het zat waarop hij antwoorde 'ja, je lokt het wel zelf uit..'
Door wat te doen dan? Ik dacht dat we gewoon vrienden waren met zen allen en dan moet een glaasje en wat gelach toch kunnen! Dit ging echter te ver en is voor mij allesbehalve acceptabel!
Nu, deze week, gebeurde het weer en niet alleen door die ene, maar nu probeert de rest het ook gewoon!
Het lijkt alsof het een of andere weddenschap is wie me het eerst 'kan hebben'.
Het is gewoon te ziekelijk voor woorden maar ik zit hier ook zodanig afgelegen dat ik met niemand kan praten of hiertegen iets kan ondernemen dan van me te verzetten tegen hun gedrag.
Tegenwoordig zitten ze me ook gewoon constant aan te staren en dan lijkt het wel alsof ze aan het overleggen zijn in het Pools wie zijn beurt het gaat zijn, pools wat ik uiteraard niet versta, ik spreek hooguit wat russisch. Ik probeer me nu ook telkens 5 minuten voor de pauze aanbreekt af te zonderen en eerder naar de boerderij te manouvreren zodanig dat ik niet alleen op het land met hen terechtkom.
Ok, ik ben het enige dat hier rondloopt met borsten maar wat dan nog!
Het ging van haat naar respect voor een hardwerkende vrouw maar nu gaan ze gewoon te ver!

Iemand hier ervaring mee of tips wat te doen?
Ik wil namelijk niet de politie bellen, mijn werknemer wil me niet helpen en ik kan nergens anders heen. De beschaafde wereld is te ver buiten bereik en ik weet het gewoon niet meer.
Alle geluk land ik binnen 3 weken wel weer gewoon in Amsterdam. Maar wat er allemaal kan gebeuren in die 3 weken, ik kan het me niet bedenken, ze zijn nu al hardhandig, maar wat als ze nog verder gaan??

Ik ga eraan kapot!
Mijn vriend is van Letland, waar hij momenteel ook is op familiebezoek, sindsdien is het dus begonnen. Ik probeer het hem te vertellen, maar telkens ik hem opbel, schiet er een brok in men keel en krijg ik geen woord uit men mond.

Help me!
Laatst bijgewerkt door adoratie op 02-10-11 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nancy

Re: Vriend maar nu, vijand *16+*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 15:46

Oeioei, wegwezen daar!! :(
Kun je je niet ziekmelden voor die tijd..

Dit is geen doen zo :(:)

Tody

Re: Vriend maar nu, vijand *16+*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 15:49

In elk geval iemand zoeken die je wel kan vertrouwen. Liefst een héél groot en sterk iemand....

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 15:50

Waarom werk je in Noorwegen als ik vragen mag? Is er geen optie om weer terug naar NL te komen?

adoratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 15:51

ziekmelden is geen optie, er is gewoon teveel werk.
Ik probeer me er tegenwoordig wat van onderuit te muizen door andere klussen te gaan doen, ver weg van hun, maar pauzes hebben we gewoon samen, en van het moment de boer zijn rug keert, komen hun handen los!
Het is echt nog maar een tijdje bezig, sinds het vertrek van mijn vriend.
Ik hoorde heb vorige week opscheppen over wat een vrouw ik wel niet ben (tjah, liefde) en nu hij weg is, lijkt het alsof zij ervan willen profiteren, en wat wil je ook, ik ben een vrouw, de enige vrouw hier, zonder protectie, daar moet je toch misbruik van maken??
Ik probeerde mijn vlucht te herboeken, maar dit is gewoon te duur!
Ik kan nergens anders heen, zit hier op 3u rijden van het dichtsbijzijnde dorp. eerder naar Oslo toegaan, optie, maar wat dan plus het feit dat het 2u vliegen is (zit helemaal in het noorden)? Ik heb geen geld whatsoever, verdien niets, het is een stage die ik hier loop tegen kost en inwoning.
Ik ben radeloos!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 15:51

oef jeetje wat een poedersuiker zeg en dat de boer ook zo doet :oo

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 15:52

Het klinkt alsof het alleen maar erger wordt. Dus inderdaad wegwezen. Geen veilige plek voor een vrouw... Is het de bedoeling dat je daar voor altijd blijft of voor stage o.i.d.?

Lees net dat het een stage is. Dus dan kan je toch contact opzoeken met je opleiding? Wellicht kan je naar een andere stageplaats. Zo hier zeker melding van maken.
Laatst bijgewerkt door it_is_me op 02-10-11 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 15:53

Er is gewoon te veel werk?

Die mensen moeten gewoon met hun poten van je afblijven.
En zo niet, dan kies je voor jezelf.

Ik zou niet ergens blijven omdat er 'te veel werk is' als ze aan me gaan zitten :n
Nee, ik zou wegwezen.

Je hebt er al met je baas over gehad, maar hij doet dus niks..
Dan heb je imo geen andere keus..

adoratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 15:53

minka schreef:
Waarom werk je in Noorwegen als ik vragen mag? Is er geen optie om weer terug naar NL te komen?

Ik ben oorspronkelijk Noors..

optie in Nl is uitgelegd in bovenstaande post van me.

@ it is me:: het is een Stage, eind oktober vlieg ik weer terug, nog 3 weken te gaan dus en geen optie om eerder ergens naartoe te gaan wegens geldgebrek en geen verdere connecties in Noorwegen, behalve in het zuiden (familie) maar dat is 3 luchthavens verder en een pak geld, wat ik niet heb!

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 15:54

Als je er voor school zit, kunnen hun niks voor je regelen?

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 15:54

Zit je dicht bij de grens met Zweden? Er moet gewoon wat te regelen zijn, maar ik weet in Zweden meer dan in Noorwegen.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 15:55

Als de werkgever hier niks aan wil doen, zou ik daar direct wegwezen. Je hebt dus al geprobeerd de grens aan te geven, dit werkt dus niet, wat ga je er dan nog tegen doen? Wat een poedersuiker situatie en wat een gebrek aan respect :n

Kun je niet snel wat geld van je spaarrekening trekken of van je ouders lenen?
En dan idd naar Oslo en tot die tijd maar betalen voor overnachting.
Hoe ben je aan die stage gekomen? Is er geen contactpersoon bij school?

_Nancy

Heb je je school al gebeld en dit verteld?

slokkie

Cattle stick?

Twee 9 volt batterijen, brijnaalden stukkie pvc buis en wat duckt tape.
:D

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 15:56

TS: wat ik nu ga zeggen klinkt hard maar is de waarheid: je moet daar zo snel mogelijk weg of je wordt verkracht. De vraag is niet Of, maar wanneer.

Wat weerhoudt je ervan om in de auto te stappen, naar de dichtstbijzijnde stad te rijden, en daar een hotelletje te nemen en een vlucht naar Nederland te boeken?

adoratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 15:57

Het is een na-schoolse stage, mijn opleiding\school heeft hier dus niets mee te maken.
En ik zit nog steeds met het dillema dat wegwezen geen optie is wegens het niet in het bezit zijn van de nodige financieën.
Word hier niet betaald, geen spaarrekening, niets.
Mijn ouders zijn geen optie. Heb ze in menige tijd niet meer gesproken en 5 euro is ze te veel. We hebben geen goede relatie.
Tegen mijn vriend kan ik het verhaal gewoon niet kwijt, wat echt bagger is, want hij zou kunnen helpen, maar echter ook niet om me hier weg te krijgen.

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 15:57

Contact opnemen met je school als het een stage is? Contact opnemen met je ouders en/of je vriend?
Ik zou zeker wel actie ondernemen want dit gaat vna kwaad tot erger als ik dit zo lees..
Kan je niet met die kerels praten? Gewoon to the point zeggen waar het op staat en waar het op slaat?
Heel veel sterkte in ieder geval!

Edit: Ik lees net je bovenstaande verhaal dus de eerste opties vallen al af dan..

En gewoon domweg praten met die kerels + boer is geen optie? Of ben ik nu te goed denkend over mensen?
Laatst bijgewerkt door Maydine op 02-10-11 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 15:58

Toch nogmaals naar de boer toe. Heeft hij geen vrouw?

Vriend het ook vertellen, als het deels eraan ligt dat hij nu pleitte is dat ze denken misbruik van de situatie maken. Misschien dat hij snel weer terug kan zijn.

Andere optie... maar daar heb je wel echt veel lef nodig. Het onderwerp bespreken met de groep in bijzijn van de boer misschien dat dat ze afschrikt. Misschien dat er aantal anderen met nog een paar extra hersencellen hebben en beseffen dat dit niet goed is.

Tja... en geen geld... ik denk dat je behoorlijk in de schulden wil steken als er wel wat gebeurt!

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 15:58

Zou de boer je wel begrijpen als het op een vechtpartij uitloopt?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 15:59

Vertel het je vriend zo snel mogelijk je bent echt ontzettend stom als je dat niet doet.
Wellicht kan zijn familie je wel helpen.
Eerlijk waar als je mijn dochter was was ik meteen in de auto gestapt.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 15:59

Jeetje, wegwezen daar! Kun je geen familie bellen of die een ticket voor je kunnen boeken?
Of inderdaad iemand bellen die daarover gaat.

Ookal is er veel werk, hier kun je echt niet blijven hoor.. :(:)

adoratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 16:00

Morgen hebben we de 'maandag-meeting' Wat inhoud alleen de verantwoordelijken van het bedrijf, waar ik ook onder hoor.
Ik ga het hen nogmaals vertellen en echt uitgebreid.
Als ze geen maatregelen ondernemen en de Polen zo blijven doorgaan.
Zie ik me helaas geen andere keus dan de politie hiervan op de hoogte te stellen en dat zij me dan maar helpen, of door iets te doen of door me hier weg te halen, desnoods zit ik wel eve 2 weken cel tot mijn vlcuht is, zolang ik maar veilig ben voor 'vieze handen'

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 16:00

Er is toch wel iemand die je nu geld kan lenen? Want volgens mij is deze situatie onhoudbaar en wat Rapperrijder ook zegt, wacht in godsnaam niet op tot het mis gaat.

Desnoods zou ik wel naar de politie gaan en eventueel vragen of zij je iig een lift naar een stad kunnen bieden.

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 16:01

Als er op heel de wereld echt niemand is die jou reisgeld naar Nederland wil voorschieten, dan moet je naar de politie stappen en hen vragen je te helpen. Alles is beter dan wat jou daar gaat overkomen. De volgende stap moet zijn dat je contact opneemt met de school die jou daar naartoe gestuurd heeft en duidelijk maakt dat die plaats niet geschikt is om er studenten naartoe te sturen. Ik vraag me zelfs af of het niet de taak van de school is om jou weer naar Nederland te halen.
Anyhow... pak nu gewoon je spullen en vertrek per direct. Breng jezelf in veiligheid. Je komt hoe dan ook wel thuis.

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 16:01

Bel je school / ouders / familie / vrienden of die geld op je rekening willen overmaken.
Bel een taxi en ga daar weg !

Geld moet geen probleem zijn ... je kunt altijd wel wat lenen van mensen.

Bedenk je eerst maar wat er straks kan gebeuren als je daar niet weggaat,
Misschien heb je daar de rest van je leven wel last van.