Haar vekleurd door UV - wie weet hier iets vanaf?????!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marijke09

Haar vekleurd door UV - wie weet hier iets vanaf?????!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 01:27

Hallo,

Ik heb afgelopen maanden elke keer problemen gehad met mijn gekleurde haar.

Mijn eigen haarkleur is donker blond, aangezien ik dit een redenlijke zaaie kleur vindt kleur ik normaal mijn haar.

Ik ben een paar jaar geleden van Nedrland naar Nieuw Zeeland verhuist.

Ik kleur mijn haar 1X in de 2/3 maand. Normaal heb ik altijd een donker bruin tot bijna zwart kleurtje. Ik gebruik Geen goedkope verf, maar duurdere merken.

De verf dekt erg goed, maar in ongeveer 2 weken tijd begint alleen de bovenkant te verkleuren. Eerste in een orange/paars achtige kleur en dan meer blond. Het is echt alleen de bovenkant van mijn haar. (mijn pony, en bovenste haren, mijn paardenstaart blijft normaal)

Nu zit hier het gat in de OZON laag, dus de UV is hier sterker and op de meeste plekken in de wereld.

Ik ben bij verschillende kappers geweest, maar helaas konden die er alleen om lachen en wisten het ook niet. 1 Kapper dacht dat het mischien het koper in de leidingen was van de douche die met het zonlicht reargeerde dus heeft zij een test gedaan op een pluk haar, deze was negatief.

Ik heb een full time buiten baan, en ben dus non stop in contact met de zon, mijn haar heeft dus met wind, zon en Uv wel wat te lijden.

Ik heb geen iedee meer wat ik kan doen of wat het is, als ik het opnieuw kleur gebeurd het zo weer. Mijn zus rade mij aan de laatste keer het uit te laten groeien, maar het begon zo raar 3 kleuren oranje/bruin te worden dat ik besloot het maar weer te kleuren om ervan af te zijn. Ik heb ook een keer geprobeerd het eruit te laten halen met een speciale verf verdunner (sorry weet de naam niet meer) maar dat wat oranje/blond was gegaan ging er niet uit, dus mischien is het een beschadeging.

Ik zou het geweldig vinden als iemand me zou kunnen helpen, een idee heeft of het mischien eerder had gezien.
Alles is welkome.

Bij voorbaat bedankt!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 04:03

Als ik mijn haar zwart verf, blijft het nooit zwart. Binnen één week is het alweer bruin. Ik heb maar besloten dat ik mijn haren nooit meer zwart verf. :D

Ik vind het advies van je zus eigenlijk best wel een goeie. Misschien toch maar eens proberen met een ander kleur verf.. (lichtbruin misschien?)

(btw, donkerblond is niet per se saai :) )

CM_

Re: Haar vekleurd door UV - wie weet hier iets vanaf?????!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 05:39

Zwart op blond verkleurd idd altijd sneller..

Ik zou ook eens een lichtere kleur proberen.

Ik ben ook donkerblond van mezelf, en als ik het zwart verf blijf je ook altijd op sommige haren de blonde glans zien.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 06:35

Je hebt speciale zonnebrand voor je haar. Petje op werkt ook en is eem stuk goedkoper

marijke09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 07:12

Hai iedereen, Heel erg bedank voor de reacties. Ik heb 1 keer zwart gehad en heb normaal ook altijd een kleur bruin.

Een pet is inderdaad ook een goed idee, Ik heb dit 1 keer geprobeerd om elke keer een pet op te zetten, het probleem is alleen dat ik een full time ruiter ben en de rijbak boven op de heuvel ligt. In de zomer is het bijna 40 graden en ik verwissel dus snel van paard, dus ik heb continue cap op cap af enz.
Ik heb het wel volgehoudenhelaas eindigde ik als nog met verkleurd haar.... Mischien dat het gewoon te erg beschadigd door de omstandigheden en ik inderadaad beter af ben het uit te laten groeien (nog maar drie jaar te gaan hahaha).@benangelique: Ik zal zeker nog eens de schappen afzoeken naar zonnebrand creme voor je haar, heb er hier nog nooit van gehoord! Bedank voor de hulp.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 07:19

hier in nederland verkopen kapperszaken het eigenlijk het hele jaar door, maar zag ook dat de drogisterijen het verkochten vd zomer.

succes