Wat helpt het beste ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dustyenmax18

Wat helpt het beste ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 15:15

sorry voor de vage titel maar k weet niet hoe ik het anders moet verwoorden.

Ik ben gister door het bos gaan lopen met de pony's, toen ik op de trug weg liep zag ik een wit bultje op mijn arm het jeukte ontzettend maar ben er extra vanaf gebleven, omdat ik de gewoonte heb alles open te krabben.
Vanmorge werd ik wakker met een pijnlijke arm, toen is me niet opgevallen dat mijn arm dikker was.
Nou men arm deed zo pijn dat ik maar met een handschoentje heb gereden omdat de andere erop drukte en ontzettende pijn deed. Na het rijden uvino afgespoten en liep even naar huis met vino ( 2 meter lopen ) omdat ik dorst had, nou toen werd ik duizelig misselijk en het zweet brak me uit (zat op het puntje van flauw vallen). Ik nog even wat gedronken en toch uvino zelf naar binnen gezet, toen ik thuis kwam viel me op dat er op mijn arm een enorme bult zit. Deze bult word met het uur groter, op de bult is het geheel rood met nog een klein bultje in het midden en ontzettend warm, noem maar gerust heet. Mijn pols kan ik overigens ook niet zonder pijn bewegen.

De bult zit net onder mijn pols aan de bovenkant, de bult is evengroot als het laatste stuk van je onderarm.

Die duizeligheid heb ikk wel al eens eerder gehad en toen ging ik wel van men stokje.

Klachten in het kort :
-duizelig
-hoofdpijn
- bult op de arm is rood, doet ontzettende pijn, heel warm
- als ik de arm omlaag houd lijkt het of er heel veel druk op staat.

Ik ben niet allergisch voor muggen, dazen, wespen, bijen of wat dan ook.

Wie o wie kan mij helpen wat het beste tegen de pijn werkt en wat voor beest me gestoken heeft.
Laatst bijgewerkt door Dustyenmax18 op 30-09-11 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Suusie22

Re: Wat helpt het beste ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 15:18

geen idee,, ik zou gewoon naar de huisarts ermee gaan,, want het klinkt niet goed...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 15:19

ik ben een jaar of 20 ook eens door 'iets'gestoken in het bos.
Tijdens schoolkamp,ook een van de leraren had een gigantische dikke hand en was gestoken.
Ik kon bijna niet meer lopen,zo dik en opgezwollen waren mijn benen.
Wat het geweest is weet ik nog niet,maar bij thuiskomst van kamp zijn mijn ouders gelijk met me naar de dokter gegaan, daar heb ik medicatie gekregen en dat hielp.
Ik zou toch even een dokter bellen,want misschien reageer je dus zonder er erg in te hebben wel allergisch op iets.

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 15:44

Ik weet niet of jullie hier wat aan hebben, hier wat 3 foto's, Arm lijkt niet heel dik op de fotos vind ik maar als ik er zo tegen aan kijk toch echt wel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ja men armen moesten geschoren worden :+

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 15:45

Suusie22 schreef:
geen idee,, ik zou gewoon naar de huisarts ermee gaan,, want het klinkt niet goed...

Ik kan de huisarts nu niet meer bereiken, kan ik maandag pas weer heen..

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 15:54

Je kan gewoon bellen met de huisartsenpost.

AnneH_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 15:54

Normaal zijn huisartsen toch tot 5 uur open?

Een steek van een daas/praam ziet er vaak ook zo uit met dezelfde klachten.

Ik zou vanavond even afwachten en anders even de eerste hulp in het ziekenhuis bellen (nightcare).

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 15:58

AnneH_87 schreef:
Normaal zijn huisartsen toch tot 5 uur open?

Een steek van een daas/praam ziet er vaak ook zo uit met dezelfde klachten.

Ik zou vanavond even afwachten en anders even de eerste hulp in het ziekenhuis bellen (nightcare).

Hier is hij tot half 5 open :P

Maar het rare is ik heb in het uur dat ik met de ponys heb gelopen geen enkele daas gezien, ook niet toen ik de dag ervoor met het paard op buitenrit was.
Heb niets gevoelt, en heb dus ook echt niets gezien, aangezien er toen dus allemaal stoppetjes op men armen zaten ben ik heel gevoelig als er ook maar iets op mijn arm loopt of tegen aan komt. zeker een daas had ik gevoelt of gezien.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 16:11

Tsja, het lijkt er toch op dat je door iets bent gestoken, ookal heb je het niet gevoeld of gezien..
Ik zou even naar de HA gaan voor de zekerheid, vooral omdat je je duizelig voelt, dat is niet goed!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 17:13

Het ziet eruit als een insectenbeet, als je bovenstaande klachten hebt door deze beet, zou ik toch voor de zekerheid even langs de HA gaan hoor.