Zenuwbeschadiging, hoelang duurt het herstel? ervaringen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dniekje

Zenuwbeschadiging, hoelang duurt het herstel? ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 12:31

Hallo :)

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die hetzelfde hebben gehad, of er meer over weten.
Vorige week vrijdag ben in met springen met mijn pony gevallen, en die is per ongeluk met opstaan op mijn been gaan staan.
Afgevoerd met ambulance en blabla, en is gebleken dat de zenuw in mijn been is beschadigd, en ik veel rust moet houden.
Nu zit ik al sinds het gebeurt is met mijn been omhoog, en blijven koelen met koelingspacks, op advies van de dokter.
Tot maandag moet ik sowieso met mijn been omhoog blijven, en dan weer naar de dokter om te kijken of ik het d.m.v fysio een beetje zou kunnen gaan belasten. ook is gezegd dat het herstel weken tot maanden kan duren, flink balen dus!

zijn er meer mensen die hetzelfde hebben gehad, en hoelang duurde het bij jullie voor de klachten weg waren, en het hersteld was? :)

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 15:52

Mijn moeder is een keer geschopt door een pony, op dr been.
Ook een zenuwbeschadiging helaas is het bij haar nooit weg gegaan.

Ze heeft nu dus een gedeelte op haar been wat totaal gevoelloos is, kun je zo iets in prikken ze voelt niets..

Dniekje

Re: Zenuwbeschadiging, hoelang duurt het herstel? ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 16:09

het is niet zo dat ik niks meer voel, maar het is wel echt enorm doof, en veel tintelingen. met name de voetzool en de tenen, het gaat nl om de zenuw die de voet aanstuurt zeg maar.

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 16:11

Ik heb een zenuwbeschadeging opgelopen doordat er een wervel in mijn rug was verschoven.
Nu 3 jaar later heb ik nergens last meer van. Maar ik moet wel oppassen.

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 16:14

ik heb een zenuw in mijn vinger beschadigd enkele weken (2 maand ongeveer) terug en heb er nog steeds last van... kan nog wel effe duren...

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 16:27

duurt over het algemeen vrij lang dus? de arts zei al dat ik beter wat had kunnen breken.

simplysyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 17:47

een zenuw hersteld gemiddeld 1 mm per dag. ligt er net aan hoeveel er beschadigd is in je been. maar vaak duurt het helaas wel een poosje voor dat het volledig genezen is. :S

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 17:52

Er zal wel een flinke zwelling in je been zitten, vandaar het koelen, als dat wegtrekt heb je kans dat de druk van de zenuw af gaat en die weer normaal gaat functioneren.
Goed rust houden en de aanwijzingen van de dokter opvolgen. Fysio zal je vast wel weer op de been krijgen.

Sterkte ermee!