Opgezwollen hand na metaal aanraken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Opgezwollen hand na metaal aanraken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 10:56

Jep... gister had ik het voor de 2e keer, ik kreeg ineens een dikke hand, rechts, vooral duim en wijs/ringvinger en voelt opgezwollen en tintelt/prikt..

Vorige keer kreeg ik datzelfde nadat ik een paraplu vasthad bij het metaalstukje gedeelte onder het handvat...
Nu had ik het nadat ik klerenhanger metaalstukje in m'n hand had (want had verder niks aangeraakt en toen werd ie dik..)

Ben ook allergisch voor nikkel. Maar da's eigenlijks alleen met bijv oorbellen, riemsluiting op blote huid, ketting of ring..maar met mn hand zoiets nooit..

Iemand die dit herkent..?

heb het namelijk niet als ik bijv de rem vd scooter aantrek wat dus ook metaalachtig is.
Meestal is het na zo'n 3 kwartier wel weer weg. :j Het is ook de binnenkant van de hand :j

Yessy

Re: Opgezwollen hand na metaal aanraken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 11:01

Ik verwacht toch dat het je nikkelallergie is die opspeelt. Mijn moeder heeft het ook (die krijgt er bulten van over haar hele lichaam, ook als ze bijvoorbeeld alleen een armbandje draagt), en m'n ouders hebben dus ook zilveren bestek zonder nikkel, anders heeft ze er vreselijk veel last van.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 11:57

Ik heb ook een nikkelallergie maar dan alleen bij riemsluitingen. Dus het zal wel niet zo heftig zijn als bij jou, wat onwijs irritant lijkt me dat zeg! Had je het alleen even vast en toen had je al een dikke hand?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 12:51

Ik heb de kleerhanger misschien 1 minuutje vastgehad, en toen liep ik verder door de winkel en voelde ik m'n hand weer tintelen en opzwellen... idem met de paraplu, al had ik die wel al 5 min vast ofzo..

Ik heb er namelijk geen last van met bestek oid..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 13:03

bestek is verzilverd (meestal dacht ik ? :+ ) of iig van een andere materie. je zou een allergietest kunnen doen bij de HA?