moedervlek weghalen of niet ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ruby1995

moedervlek weghalen of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 16:26

Hoihoi , ik heb een hele grote en dikke moedervlek op mn rug , deze is ook continue op controle bij de dokter sinds ik 4 jaar ben , hij ziet er nu nog goed uit , maar ik mag hem eventueel weg laten halen , want hij zit onder mijn bh bandje en dsoms erg irriteren , en hij is lelijk en hij kan gevaarlijk worden , maar nou zit ik met een probleem ik durf hem absoluut niet weg te laten halen ? Heeft iemand ervaringen ? Groetjes ruby

Charaz

Re: moedervlek weghalen of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 16:27

Ik zou het meteen doen! Ingreepje stelt niks voor en het scheelt je een hele hoop last en zorgen.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 16:28

Het is echt een ingreep van niets, hooguit een half uurtje??

Het is zo gedaan en je hebt er daarna misschien 1dagje nog last van..

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 16:28

Hee! Ik hoor van veel mensen dat ze zoiets even weg laten halen. Ik heb het zelf nooit laten doen, maar die verhalen waren positief dus volgens mij stelt het niet zoveel voor. Ik zou 'm weg laten halen!

Succes ermee :)

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 16:29

ik heb vorig jaar twee stuks weg laten halen,
dat stelt echt niks voor het word goed verdoofd.
ik zou het doen zeker weten.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 16:30

Ik heb (wel meer dan) een paar moedervlekken, en ook ik twijfel al jaren of ik ze weg laat halen.
Persoonlijk zou ik zeggen haal die moedervlek weg. Nu is hij nog onschuldig, maar wat als je wacht en het wel fout gaat? Kun je jezelf dan vergeven dat je nooit de moed hebt op kunnen brengen om die paar enge prikjes te halen?

Ik ben als de dood voor naalden maar weet wel dat ik binnenkort een afspraak wil maken bij de huisarts voor overleg om een paar moedervlekken weg te laten halen. sommige omdat ze potentieel gevaar kunnen zijn, andere omdat ze op een irriterende plek zitten (onder mn beugel van mn bh bijvoorbeeld)

Dus stap over die angst heen, neem iemand mee die je fijn mag knijpen en laat dat ding weghalen :j

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 16:31

Gewoon weg laten halen, krijg je een verdoving en halen ze hem weg. Binnen 5 minuten sta je weer buiten. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 16:33

Hoe weet je dan of ze gevaarlijk zijn?
En idd weghalen als je je zorgen maakt.. En als je er last van hebt helemaal natuurlijk ;)

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 16:33

Als het irriteert onder je bandje dan weg laten halen. Het kan onder plaatselijke verdoving, en je hebt nooit meer de irritatie.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 16:38

Euhm.....ik liet bijna 10 jaar geleden ook een moedervlek weghalen.....al eerder gedaan, wordt op kweek gezet en niks byzonders.
Totdat ik er eentje had die groter werd, vreemde vorm kreeg, af en toe ging bloeden...deze ook weg laten halen en de uitslag was niet goed van het kweekje: het was goed mis!
Ik had een MELANOOM, en dan van de 3 soorten de meest kwaadaardige vorm van huidkanker.
Binnen 3 dagen lag ik in het Antonie van Leeuwenhoek en werd het 5 cm rondom weggesneden. Reslutaat: heel lelijk litteken, verdere echo wees uit dat er ook uitzaaiingen in mijn lymfeklieren zaten dus ook deze zijn verwijderd!
Ik ben volledig genezen en nu bijna 10 jaar verder, nog 1 controle in april.....

laat alsjeblieft, wanneer je een moedervlek hebt die je niet vertrouwt, deze weghalen en onderzoeken.
Heus niet elke moedervlek hoeft iets te betekenen, maar bij groeien, verkleuren, jeuken, bloeden....laat er naar kijken!!! succes

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 16:39

Bizzybijtje schreef:

Moedervlekken kunnen veranderen van vorm of kleur. Dit zijn vaak de eerste tekenen dat een moedervlek een gevaar gaat/is gaan vormen en weggehaald moet worden.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 16:46

Anoli schreef:
Bizzybijtje schreef:

Moedervlekken kunnen veranderen van vorm of kleur. Dit zijn vaak de eerste tekenen dat een moedervlek een gevaar gaat/is gaan vormen en weggehaald moet worden.

En er zit ook wel kanker in de familie...

Maar ik ben zo bang voor verdovingen en vooral in mn rug...

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 16:54

Ik zou hem echt weg laten halen.

Ik had een hele onrustige op mijn bil. Hij veranderde van kleur en vorm en hij jeukte en irriteerde echt verschrikkelijk. Die heb ik weg laten halen en dat is echt een verademing.

De verdoving valt mee. Het is wel even vervelend maar na een paar seconde voel je er niks meer van.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 16:56

Ruby1995 schreef:
Anoli schreef:

En er zit ook wel kanker in de familie...

Maar ik ben zo bang voor verdovingen en vooral in mn rug...

Heel hard gezegd wat heb je liever:

Doodgaan of een paar verdovingsprikken?

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 17:14

Gewoon weg laten halen. De prik voel je eigenlijk niets van (ik vind naalden doodeng maar hij was er al weer uit voor ik er erg in had) en ze halen het er zo uit, ik was binnen een minuut of 20 weer buiten. :)

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 19:43

Ik had er ook 1 precies op onder mijn bhbandje maar dan aan de voorkant. Prikje voel je maar doet niet veel pijn. Daarna voel je niets meer van het verwijderen en hechten enzo.

Ik had wel moeite met slapen want kon in geen enkele houding fijn liggen. Hechtingen verwijderen was vervelend want de draadjes zaten een beetje in het korstje gegroeid en daardoor is het een beetje open gegaan bij mij. Nu heb ik een rond littekentje. Tis niet mooi maar een moedervlekje dat irriteerd zo onder dat bandje.

Ik ben wel blij dat ik het heb laten doen. Echte pijn heb ik er niet van gehad. Ik vond het trouwens echt doodeng en stond stijf van de zenuwen. Ik wat mooi op dinsdag bij de huisarts, zenuwen gierden door mijn lijf, had ik een afspraak op woensdag :S nice....

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 11:24

Weg laten halen!
Je wil niet zitten met een uitgezaaid melanoom....