Hersenschudding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NAS

Hersenschudding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 16:06

Hallo iedereen,

Ik ben afgelopen dinsdag van mijn paard afgevallen, en heb hierbij een hersenschudding opgelopen. Ik zat op hem zonder cap en zadel, hij rende weg, en ik viel met mijn hoofd op het zand.
Van wat ik gehoord heb de afgelopen 2 dagen, lag ik eerst 5 seconden stil op de grond, waarna ik moest huilen. Ik weet zelf niets meer van het ongeval, zelfs niet meer van de hele dag (ik ben ook nog naar school geweest, tv gekeken etc.)
Na een half uur is de ambulance gearriveerd. De ambulancebroeders legden me op een plank, en ik moest ook een nekkraag om. Vervolgens werd ik naar het ziekenhuis gebracht. Daar heeft de dokter geconstateerd dat ik een hersenschudding heb opgelopen,
maar gelukkig geen wervels heb beschadigd of dergelijke. Hierna ben ik naar huis gebracht door mijn vader en moeder, en toen gaan slapen. Zelfs daarvan kan ik mij heel weinig herrineren.
Gisteren en vandaag heb ik praktisch de hele dag op bed gelegen. Ik kan niet goed slapen als het licht is, dus heb ik eigenlijk alleen maar niks gedaan in bed, want van TV kijken en lezen wordt ik snel duizelig. Verder heb ik heel erge hoofd -en nekpijn, ik heb dan ook gisteren 8, en vandaag 6 paracetamollen op.

Ik hoopte dat er misschien iemand ervaring had met deze situatie, want ik heb maandag een uitwisselings-project naar Engeland, waar ik heel graag heen zou willen. Dus tips over wat ik het beste wel/niet kan doen, of iets om de hoofd/nekpijn te verlichten zijn heel graag welkom.

Groetjes,
Nadia

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: Hersenschudding

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 16:13

Ik zou zeggen: zo blijven liggen en hopen dat je wat opknapt. Zou balen zijn als je niet meekunt, maar de rest van je leven hoofdpijn is ook niet echt wat.
Volgende keer toch maar een cap op?

Beterschap! :(:)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 16:15

Niet computeren en rustig aan doen (niet op uitwisseling naar Engeland gaan), wanneer je nu geen rust neemt kunnen je klachten chronisch worden en dat wil je echt niet.

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 16:16

Doe lekker rustig aan. Niet teveel computeren, tv kijken en andere dingen. Veel rusten en als het niet gaat, dan gaat het niet. Ik heb met een zware hersenschudding in het vliegtuig gezeten en dat is ook echt geen pretje. Tot op de dag van vandaag heb ik er nog steeds last van.
Beterschap in ieder geval :(:)

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 16:20

Ik ben afgelopen winter met het snowboarden gevallen, ook even buiten bewustzijn geweest. Heb vervolgens 2maanden 'thuis' gezeten. Ik dacht dat ik nog wel dingen kon doen. Dit heeft er voor gezorgd dat ik zolang moest herstellen. Geen tv, computer, op bed en zoveel mogelijk rust.

En als advies ga niet mee naar Engeland. Je bent jezelf en andere mensen daarmee tot last. Jij kan minder aan waardoor je niet overal aan kan deelnemen maar daarbij ook is het slecht voor je herstel.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 16:46

In Nederland blijven en niks doen behalve liggen, ken iemand die ook door wilde en daardoor nu rondloopt met geheugen- en concentratieproblemen.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 20:23

Klopt, niets doen.

Ik heb al 2 hersenpuddingen gehad.
Eerste keer door te vallen, tweede keer door in botsing te komen met de tanden van m'n paard.

Eerste keer was knal tijdens de examens, dus ik heb dan ook niet gerust, behalve die ene nacht die ik ter observatie moest blijven.
Ik moet daardoor nu een bril dragen en heb regelmatig migraineaanvallen.
Tweede keer heb ik 3 dagen in een donkere kamer gelegen, met oordoppen (=0 geluid!) en daar heb ik niets aan overgehouden.
En inderdaad, pijnstillers nemen. Ik nam er waar ik slaperig van werd, dan lag ik me niet te vervelen maar sliep ik gewoon 16 uur per nacht :') En dan overdag nog wat.

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 07:21

Inderdaad veel rusten! Ik ben afgelopen dinsdag ook van mn paard gevallen en ze dachten eerst dat ik ook een hersenschudding had omdat ik ook even ben blijven liggen en enorm hard op mn hoofd ben gevallen (wel een cap op!). Gelukkig heb ik geen hersenschudding maar wel heel veel pijn aan mn nek... Moet ik ook rust houden volgens de dokter...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 07:24

negeer het niet!!...
Ik heb dat 3 jaar terug wel gedaan, maar heb nogsteeds aandelen bij paracetamol en ibuprofen.. Ik heb zo ontzettend vaak hoofdpijn..

Houd lekker je gemak :(:) en die uitwisseling zal hem niet worden, maar je lijf moet je je hele leven nog mee doen!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 07:47

Naaltje schreef:
negeer het niet!!...
Ik heb dat 3 jaar terug wel gedaan, maar heb nogsteeds aandelen bij paracetamol en ibuprofen.. Ik heb zo ontzettend vaak hoofdpijn..

Houd lekker je gemak :(:) en die uitwisseling zal hem niet worden, maar je lijf moet je je hele leven nog mee doen!

Deze post had ik ook kunnen schrijven.
Maak er dan wel even 14 jaar geleden van...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 07:52

geef je hoofd rust. :j
ik heb ook een keer een flinke hersenschudding gehad en daarbij was het plat liggen,niet lezen,geen tv en zoveel mogelijk rust.
je dokter heeft vast wen een telefonisch spreekuur, bel ze anders en vraag om andere pijnstilling voor je nekpijn?

maar houdt echt je rust,hoe moeilijk het ook is want daarmee genees je toch het beste :(:)

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 16:00

Ik zou juist oppassen met de pijnstilling als ik jou was. Ik heb een hersenkneuzing en een zware hersenschudding gehad en mij werd afgeraden om pijnstilling te nemen omdat je dan minder goed je grenzen voelt en de kans loopt te forceren met alle gevolgen van dien. Denk aan blijvende concentratiestoornissen. Reisje Engeland kan je waarschijnlijk vergeten. Heel zuur maar je eigen herstel gaat nu voor. Alles waar je misselijk van wordt of hoofdpijn van krijgt moet je voorlopig even niet doen. Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 08:32

Eerst even zorgen dat je geen 'gewone' pijnstillers blijft slikken!
Je moet echt even aan je HA vragen of je sterke mag hebben.