Wat is er toch aan de hand met de wereld..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

So0p_

Wat is er toch aan de hand met de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 16:00

Ik moet het toch echt kwijt, ik vreet mezelf op namelijk..
Het lijkt alsof echt iedereen om me heen ziek wordt en overlijdt. Ik snap het gewoon niet, het is allemaal zo oneerlijk. Ik hoor ineens zo veel.. Afgelopen maand is de tante van een vriendinnetje van mij overleden aan kanker, een jonge moeder met twee kindjes. Vorige week de moeder van een meisje die ik ken overleden, zomaar uit het niets. Super gezond was ze, en gewoon neergevallen. Vorige hoorde ik dat twee meisjes die ik goed ken waarschijnlijk baarmoederhalskanker hebben en gisteren hoorde ik dat een jongen die ik ook ken teelbalkanker heeft. Ze zijn er vorige week achter gekomen dat de vader van een oudjaar/klasgenootje een spierziekte in de ergste vorm heeft en binnenkort komt te overlijden.
Pff ik word hier zo bang van, alles komt zo dichtbij.. Kan niet meer goed slapen.. Ik kan er ook niet echt met mensen over praten omdat het meeste nog geheim moet blijven.. Ik weet het even niet meer.. Dit is allemaal de afgelopen drie weken gebeurd, het is ineens zoveel..
Laatst bijgewerkt door So0p_ op 29-09-11 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa
correspondent/vertaler

Re: Wat is er toch aan de hand met de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 16:08

Erg is dat, Soop. Het komt bij vlagen, soms hoor je lange tijd weinig narigheid, en soms lijkt het wel achter elkaar te gebeuren. Vooral als je jong bent, zoals jij, hakt dat er behoorlijk in. Ik heb toen ik jong was veel in het ziekenhuis gelegen, en daar ook de vreselijkste dingen gezien. Die laten je nooit meer helemaal los. Enige wat je hiervan kunt maken: leef bij de dag, wie geboren wordt gaat ook een keer dood, helaas de 1 vroeger dan de ander, maar het hoort erbij, al voelt het heel tegennatuurlijk dat het hele jonge mensen overkomt. Je kunt er niets aan veranderen, alleen degenen tot steun zijn, die dat nodig hebben. En je eigen leven zo plezierig en 'nuttig' mogelijk leiden.

(Ik weet trouwens van de moeder van dat meisje, ben er ook vreselijk van geschrokken en heb diep medelijden met de nabestaanden)

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 16:16

Inderdaad dat is verschrikkelijk, hier in de omgeving ook zomaar een moeder neergevallen met 3 jonge kids. Bleek iets erfelijks te hebben aan het hart, wat ze nooit hebben geweten. Een andere moeder met 3 kids maakt een einde aan haar leven. Echt vreselijk dat er zulke dingen gebeuren inderdaad.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 16:17

2 meisjes die misschien baarmoederhalskanker hebben van rond jouw leeftijd? Weet je dat wel zeker dat komt namelijk zelden voor op die leeftijd en dan nog 2 ook, evenals een jongen met teelbalkanker. Soms lijkt het inderdaad of iedereen ziek is en dood gaat, maar misschien is geen diagnose he en valt het uiteindelijk alles mee.

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 16:23

Pff, ik vind het zo naar allemaal. Je hoort het ineens zoveel.. Schrik er zo van, ben echt heel erg bangig gewoon..
Ook een ander meisje is heel ernistig ziek geweest, had last van een vleesetende bacterie, is gelukkig weer heel erg aan het opknappen. Had 50% kans op genezen. Hoor ik gister dat haar vader in het ziekenhuis lag omdat hij zo in doodsangsten had gestaan dat hij heel veel druk op zijn hart had gekregen. Hij was gewoon op.
Plus dat mijn vader ook al tijden loopt met klachten in zijn lijf, dat alles pijn doet. MRI's hebben niets uitgegeven en hij heeft al meerdere onderzoeken gehad wat op niets uitkwam, maar ik word gewoon bang als ik zulke dingen hoor allemaal. Het is ding op ding op ding. En dan ga je de kleinere dingen ook weer zwaarder meewegen..
@mysa, Verschrikkelijk he. Het laat gewoon allemaal zo een diepe indruk op me achter. Het had ook iemand uit mijn gezin kunnen zijn denk ik dan. Enige wat je ervan kan leren is inderdaad Pluk de dag. Maartoch, ik snap niet hoe het leven zo oneerlijk kan zijn.
@Charaz, van die jongen is het zeker, een van die twee meisjes heeft 70% dat het baarmoederhalskanker is en de ander weet ik niet precies.
Laatst bijgewerkt door So0p_ op 29-09-11 16:28, in het totaal 2 keer bewerkt

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 16:25

dat is verschrikelijk voor je,
maar het is wel zo je hoort niks anders meer als het woordje kanker,
echt een verschrikkelijke ziekte is het.
sterkte met het verlies om je heen.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 16:26

Pff.. heftig allemaal hoor, heel veel sterkte!

Er komen betere tijden, ook voor jou :)

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 16:27

Mijn gedachte...Ik hoor momenteel ook niks anders om me heen dat mensen overlijden aan kanker. Ook hele jonge mensen inderdaad ;(

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 18:53

Ik weet ook wel dat er betere tijden komen, maar nu zie ik bar weinig 'goeds'...