Hee bokkers! Ik zit met een probleempje. Vandaag was ik weer bezig met het inrijden van mij shet x ijslander, het gaat allemaal super, maar af en toe geeft ze nog een bok / steiger /sprong. Deze keer ging alles perfect, maar ze gaf op het einde toch nog een bokje. Ik sprong er af, maar mijn duim ging op een verkeerde manier langs haar hals. Hoe weet ik niet, het ging erg snel. De eerste minuten deed het een beetje pijn, maar niet heel erg. Daarna kreeg ik ineens een lading steken bij mn duim (het is rechts), net er onder. Ik kan hem nu niet meer bewegen, als ik op de bovenkant duw doet het pijn, dit geldt ook voor de bewegingen naar links, rechts, voor, achter, opponeren, enz. Het lijkt alsof mijn vinger geblokkeerd wordt, de kleinste beweging voel ik al. Hij is nu opgezwollen en dik, en op stal raadden ze ook aan naar een dokter te gaan, en denken dat het zwaar gekneusd of gebroken is. Mijn moeder denkt hier anders over, en wacht het liever af. Als het morgen ook nog pijn doet heb ik pech zei ze... Ik ben m nu aan het koelen met een koelpad, en beweeg ik m maar een milimeter schieten de steken weer naar de plek onder mijn duim. Heeft er iemand verstand van dit soort situaties?
Als ik jou was zou ik toch je moeder overhalen naar een huisarts te gaan. Koelen is verstandig en ik zou hem zo stil mogelijk houden.
Odysseus
Geplaatst: 28-09-11 17:12
Als je op de bovenkant (topje) duwt en dit doet erge pijn is het meestal (bijna altijd) gebroken.... Bij beweging een scherpe , stekende pijn duidt hier ook op... Even naar de HAP gaan lijkt mij het slimste.
Laatst bijgewerkt door Odysseus op 28-09-11 17:14, in het totaal 2 keer bewerkt
Mariekyy
Geplaatst: 28-09-11 17:12
ik heb het gehad maar dan met me pols. Jij beschrijft precies te pijn die ik ook had aan mijn pols. Die was namelijk gewoon kneusd. Toen naar dokter geweest en die zei dat het geen kwaad kon je moet zelf aan voelen wat je kan met je duim en wat niet. Bij mij was het binnen een week over.
Ik zou ook even bij de HAP langsgaan. Vooral omdat je er flinke pijn aan hebt. Als je door blijft lopen met een onbehandelde breuk houd je alleen maar langer last.. Beterschap.
Bedankt voor de reacties! Ik heb geen idee of er een "knak" was, het ging allemaal zo snel... Ik zal nogmaals aan mn moeder vragen of ik lans de huisarts kan, maar ik denk dat haar reactie niet erg positief zal zijn... (Ze is erg aardig hoor, maar op dit moment snap ik haar even niet...)
Situatie is op dit moment niet beter dan daar voor.
Ghostattack
Geplaatst: 28-09-11 17:52
Oeef, ik heb hetzelfde. Alleen bij mij gebeurde het met gym, met softbal Ook mijn rechterduim overigens. Ik moest op school naar de ehbo en daar moest ik koelen en kreeg ik een verbandje eromheen. Het is gister gebeurd en het werd eerste helemaal dik en blauwig. Vandaag nog verbandje eromheen gehad, heb het er net af gehaald. Het doet nog wel zeer, maar al wel een stuk minder.
Bij mij doet het echt zeer op de plek van het gewricht, de knokkel.
Mn moeder gaat de situatie nog even aankijken, en morgen als het nog steeds zo is de HAP bellen. Paracetamol helpt helaas niet, had er 2 genomen. Hopelijk kan ik vannacht een beetje slapen. Nogmaals bedankt voor de reacties!
ik heb dit ook gehad! kon mijn vindger niet bewegen en was heel dik, gewoon even rust houden. na een paar dagen word hij weer dunner en kun je hem weer bewegen, doet eerst wel wat pijn maar later valt het wel mee
fionaa
Geplaatst: 28-09-11 22:16
Hoop dat je de nacht beetje doorkomt. Meestal is het de 2de dag nog erger en dan kan het gaan verminderen. Als het morgen rond de middag niet afneemt, zou ik toch even richting de huisarts gaan als ik jou was! Succes met t slapen! Ibuprofen kan je misschien beter nemen.. Is ook spierverslappend dacht ik! En anders moet je ff je adres geven, krijg je diclofenac (ontstoken pezen bij mn duim..)
*Edit.. Zou niet veel nog achter de comp gaan zitten of met je tel.. Wordt het alleen maar erger.. (ervaring momenteel..) Tenzij je ook veel met links kan
Iedereen echt heel erg bedankt voor het reageren, aangezien het steeds beter gaat en m al wat kan bewegen, gaat dit wel goed komen. Waarschijnlijk is het een zware kneuzing, en gaat dus wel weer over!