Schouder valt uit de kom?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Schouder valt uit de kom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 20:21

In januari ben ik met paard en al achterover gegaan en daarbij behoorlijk hard ter aarde gestort. 1.78 mtr Paard viel op mijn onderbeen en zoals je kunt verwachten was dat niet echt een fijn gevoel. Ik dacht dat mijn been in 1000 stukjes lag. Gelukkig slechts zwaargekneusd.
Mn been ging na een paar maanden weer beter, wat toen op kwam was mijn schouder. Ik weet niet precies meer hoe ik ben gevallen, maar ik heb dus last van mijn rechterschouder. Ik ben naar de ha geweest, foto's gemaakt maar niks stuk. Dus ik ben fysio gaan doen. Krachttraining om de banden sterker te maken en andere oefeningen. Fysio heb ik nu ruim een half jaar erop zitten en ik ben inmiddels gestopt, maar nog geen schrijntje verbetering, het wordt heel langzaam alleen maar slechter.

Klachten: Mijn banden doen zeer, als ik mn arm optil, iets achter me wilt pakken en met slapen als ik op mijn rechterzij wil liggen, maar vooral naar achter doet erg veel pijn. Maar nu komt het, soms loop ik en voelt het alsof mijn arm ineens uit de kom valt. Dan moet ik voor mijn idee echt mijn arm ondersteunen. Dit doet echt ongelooflijk veel pijn, soms duizelt het me zelfs, maar die pijn is wel met een paar minuten weer weg.
Ik twijfel om weer naar de ha te gaan. Fysio wilde ik eerst wel maar is even geen optie, omdat mijn behandelingen bijna op zijn.

Herkent iemand deze klachten?

eempiej

Re: Schouder valt uit de kom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 21:49

Jo,
De klachten herken ik (gelukkig) maar zou je wel even aanraden weer terug naar de HA te gaan. Dit is gewoon erg vervelend en vooral heel pijnlijk! Mogelijk dat een deel van je spieren misschien te veel planning heeft en een ander deel te slap is?
Succes! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 22:03

Ha,

Ook ik herken de klachten wel. Weet je zeker dat het aan je banden ligt, of ben je met je schouder überhaupt nog niet bij de dokter geweest en is het een vermoeden?

Ik ben in januari ook flink gevallen van m'n paard en heb daarbij ook mijn schouder geblesseerd. Je klachten herken ik: ook problemen met bewegingen achter me (bij mij is het mijn linkerschouder, en heb o.a. problemen met het pakken van mijn gordel in de auto, het openen van mijn beha-sluiting, etc) en ook er op liggen gaat nog steeds niet denderend. Bij mij bleek dat mijn kraakbeen beschadigd is. Ik ben bovendien hypermobiel in mijn schouders, aldus de conclusie van mijn fysio, dus door de spieren en banden te trainen kom ik er helaas waarschijnlijk ook niet...

Misschien heb je er iets aan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 07:35

Dank voor de reacties, daar kan ik zeker wat mee. Wat jij zegt Nouks, dat herken ik ook. Toch maar de ha weer eens bellen....

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:24

Je banden kunnen na een val wel oprekken, dus het gevoel dat hij uit de kom gaat is logisch dan.

Ik zelf heb 10 schouderoperaties gehad aan beide schouders, ik kon ze zelf uit de kom halen omdat
mijn banden opgerekt waren. Deze zijn nu ingekort, ben wel beperkt met bepaalde bewegingen maar
ze blijven wel op hun plaats.

Misschien moet je vragen of je HA je doorstuurt naar een orthopeet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:42

En misschien een heel gekke gedachte, maar je hebt het erover dat je al ongeveer aan het max. aantal behandelingen zit voor dit jaar... Je loopt er nu al 9 volle maanden mee, zou je een verdere behandeling niet kunnen uitstellen tot januari en/of met de fysio/orthopeed/wat dan ook kunnen afspreken dat hij de facturering aan de verzekering naar het nieuwe jaar trekt? Dat laatste heb ik met m'n tandarts eens afgesproken voor een grote behandeling: het deel dat ik nog vergoed zou krijgen in desbetreffend jaar, het resterende bedrag pas in het volgende jaar claimen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 14:30

Poeh dat klinkt ingewikkeld nouks maar ik snap wat je bedoeld. Maar de fysio heeft in dat halve jaar geen enkel positief effect gehad dus ik vind het ook een beetje nutteloos om er mee verder te gaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 14:43

Terug naar de huisarts en vragen om een mri scan zodat letsel van de weke delen ook te zien is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 14:53

Joolien schreef:
Poeh dat klinkt ingewikkeld [***] maar ik snap wat je bedoeld. Maar de fysio heeft in dat halve jaar geen enkel positief effect gehad dus ik vind het ook een beetje nutteloos om er mee verder te gaan.

Nou ja, wat voor behandeling je krijgt is natuurlijk afhankelijk van wat het precies is ;)
Maar stel dat er een diagnose gesteld wordt maar je krijgt de behandeling niet meer verzekerd dit jaar, dan zou je dus eens kijken of je niet zoiets kunt regelen.

Ik ben overigens ook uitbehandeld bij de fysio. Had de banden van mijn AC-gewricht verrekt maar dat is met fysio helemaal (en redelijk snel ook) hersteld. Echter bleef ik pijn houden en dat was dus aanleiding om verder te gaan zoeken. Conclusie: kraakbeen beschadigd.