Anticonceptie ervaringen gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

original

Anticonceptie ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 12:48

Hallo Bokkers,

Ik heb een vraagje over anticonceptie.
Ik slik nu zo'n 5 jaar de pil, maar ik ben er niet altijd even nauwkeurig mee en ik ben op zoek naar een alternatief.
Daarom bij deze:

Wat gebruiken jullie als anticonceptie (dus geen pil), hoe bevalt dat?
Wat ervaren jullie als bijwerkingen?

Ik zit zelf te denken aan een spiraaltje.

Bedankt!

MandyR

Re: Anticonceptie ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 12:50

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 13:15

Pleister.
Bevalt me echt geweldig! Vergeten doe ik 'm nooit. Hoeft hem namelijk maar 1 keer in de week te vervangen.
Door plakken is een stuk vervelender en moet je éigenlijk voorkomen.

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 14:02

Misschien de nuvaring?

sissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 14:09

Ik heb sinds ongeveer 2 jaar Nuvaring en ben er heel tevreden over :j Ik was in het begin bang dat het niets voor mij zou zijn, maar ik zou niets anders meer willen! Lekker makkelijk!

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 14:11

Ik ben gechipt :D

(Staafje) zeer prettig,geen omkijken naar,zit in je arm,beschermt voor 3jr en niet bomvol hormonen.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 14:24

Dav schreef:

(Staafje) zeer prettig,geen omkijken naar,zit in je arm,beschermt voor 3jr en niet bomvol hormonen.

dus als je wegloopt en je word gevonden kunnen ze zo je ouders achterhalen? :))
Ik gebruik alleen de pil :+ zit er wel over te denken om iets anders te nemen maar weet nog niet wat.

original

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 14:35

Desty schreef:
Pleister.
Bevalt me echt geweldig! Vergeten doe ik 'm nooit. Hoeft hem namelijk maar 1 keer in de week te vervangen.
Door plakken is een stuk vervelender en moet je éigenlijk voorkomen.

Waar plak je deze dan?
Ik heb hier ook weleens van gehoord, maar vind het wel eng om afhankelijk te zijn van een pleister. Je bent hem toevallig nog nooit verloren? :P

sissie schreef:
Ik heb sinds ongeveer 2 jaar Nuvaring en ben er heel tevreden over :j Ik was in het begin bang dat het niets voor mij zou zijn, maar ik zou niets anders meer willen! Lekker makkelijk!

Dit spreekt mij ook wel aan! Alleen hoe weet je zeker dat je hem goed geplaatst hebt? Ook geen last van tijdens de coïtus?

original

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 14:36

Dav schreef:

Haha het klinkt wel grappig inderdaad!
Heb je hier geen bijwerkingen bij?

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 15:15

Implanon (staafje in je arm) wordt niet meer zovaak voorgeschreven (was een tijdje populair, maar ding kan gaan 'zweven' in je lichaam, je menstruatie is niet te regelen wat wel met de nuvaring kan en er is gewoon minder ervaring met het middel).
Ik zou je een minera spiraaltje (hormoonspiraaltje - geeft lokaal hormonen af en dus niet systemisch zoals bij de pil) aanraden. Anders de nuvaring, schijnt ook erg fijn te zijn in gebruik (3 weken in, 1 week uit, of gelijk een nieuwe plaatsen om 'door te slikken'). Echter voelen sommigen hem met de seks, dat kan als vervelend worden ervaren.

Tip: Praat er gewoon eens over met je huisarts, hij kan je vast beter helpen :)
Laatst bijgewerkt door Talisa op 27-09-11 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 15:16

Jolandaa schreef:
je ouders achterhalen? :))

Asjeblieft niet!!! Ben net blij dat ik van ze af ben

original schreef:
Heb je hier geen bijwerkingen bij?

Ik niet,merk amper dat die er zit (word ingebracht tussen de 2bovenarm spieren,klinkt erger als dat het is)

Sommige mensen kunnen er niet tegen,andere vrouwen blijft de menstruatie van uit *goh wat erg,maar niet heus* :+
Bij mij is de periode minder heftig als voor het staafje en regelmatiger. Draag het nu bijna een jaar en heb geen klachten erover.

Ik vind het echt een uikomst,ik werk onregelmatige uren dus nooit geen geouwoer met de pil,geef je een keer over hoef je geen zorgen te maken of de pil werkt of niet.

original

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 15:17

Talisa, dank je voor je bericht.
Ik heb voor volgende week een afspraak staan met de huisarts, vandaar ook dit topic!
Ik heb namelijk vooral veel negatieve ervaringen gehoord over andere opties dan de pil.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 15:50

Ik heb ook de Nuvaring en ben daar erg blij mee. Je weet heel gemakkelijk of-ie goed zit, en mijn vriend voelt het wel maar vind 't niet vervelend. Voordeel vind ik ook dat je wel zelf de 'controle' houdt: over je menstruatie, maar ook over of hij er nog wel in zit en zo. Bij een staafje heb je toch, hoe klein ook, het risico dat hij niet goed is geplaatst en daardoor gaat zwerven in je lichaam.

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:02

Heb een lange tijd de pil geslikt maar ben nu sinds een aantal maanden overgestapt op de prikpil en dat bevalt me tot nu toe erg goed :j

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 17:41

Ik heb zo'n mirena-spiraaltje. Geweldig! Heb 'm nu bijna 5 jaar, over een paar maandjes moet íe vervangen worden en dan heb ik er wederom 5 jaar geen omkijken naar. Ideaal.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 17:44

Ik heb al 2jr de prikpil, bevalt me super!
Heb geen last van hormonen, menstruatie of humeurwisselingen, werkt ècht perfect voor mij !

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 17:48

Aieshja schreef:
Ik heb al 2jr de prikpil, bevalt me super!
Heb geen last van hormonen, menstruatie of humeurwisselingen, werkt ècht perfect voor mij !

Voor jou wellicht wel, toch is het de grootste hormonenbom die je kunt krijgen.
Daarom niet de oplossing voor de meeste vrouwen.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 18:10

Ik heb ongeveer een jaar de prikpil gebruikt. In het begin ging het príma! :) Maar na een tijd begon ik bijwerkingen te krijgen, o.a.:
- Doorbraakbloedingen (op een gegeven moment al 2 maand non-stop 'ongesteld')
- Lusteloos
- Nergens geen zin in hebben :O (wat ook wel sneu was voor vriendlief := )
- Sterke stemmingswisselingen
- Heftige buikkrampen á la ongesteld moeten worden (Ik heb altijd een hele erg heftige en zeer pijnlijke menstruatie, daarom was ik in eerste instantie ook aan de prikpil begonnen)

De voordelen waren dan wel dat ik eerst helemaal niet meer ongesteld werd, tot die doorbraakbloedingen begonnen. Ik heb er nog twee weken primolut bij geslikt, en toen ging het twee weken goed. Helaas begon ik weer te bloeden en heb toen in overleg met de huisarts besloten om mijn gewone pil weer te gaan gebruiken. Heb nu net weer één strip leeg, zit nu in de stopweek en zou ongesteld moeten worden. De gebruikelijke pijn en het hele feest heb ik wel weer last van, maar verder niks. Het schijnt dat het wel een jaar kan duren voordat 'alles' weer op regel is na het gebruik van de prikpil (ook je vruchtbaarheid etc.)

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 18:14

Ik heb ook de nuvaring, en het bevalt me SUPER :D!
Je kunt zelf regelen (net als bij een gewone pil) of je een menstruatie overslaat. Hij kan eigenlijk niet fout zitten, als hij erin zit zit hij goed. En vriendlief heeft er niet veel last van en als dat wel zo is mag hij er maximaal 3 uur in de 24 uur uit!
Alleen ergens noteren wanneer je hem in hebt gedaan en hoelaat (tijd maakt wel wat uit) en dan komt alles goed.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 18:37

Voor mij werkt de prikpil inderdaad perfect, ook voor mijn moeder. Door haar ben ik 'm ook gaan gebruiken.
We hebben allebei PMS dus verschrikkelijk veel last als we moeten menstrueren, tijdens het menstrueren en daarna. Het was letterlijk een oorlogspad hier in huis toen we het allebei nog niet gebruikte.
Sinds de prikpil heb ik helemaal geen last meer van mijn hormonen, geen jankbuien om niks, geen krampen totdat ik niet meer kan lopen, geen rugpijn meer, geen heftig bloedverlies meer, helemaal NIKS.
Ik zweer erbij :)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:12