Voor veel mensen is onweer niet echt heel prettig en vinden ze het wat eng, dus vaak krijg je onbedoeld vervelende reacties erop.
"Ach joh er kan helemaal niks gebeuren"
"Doe maar net of het een fototoestel is"
"Dat kindje is er ook niet bang voor, dus hoef jij dat ook niet te zijn"
Enz enz enz
Ze bedoelen het allemaal niet verkeerd, maar ik kan er niks mee

Zodra het weer wat begint om te slaan, en de lucht er (voor mij) onweer-achtig uitziet krijg ik al zweet handjes.
Ik ben dan enorm gespitst op eventueel onweer, dat duurt net zoland tot het of gaat onweren of de lucht normaal wordt.
Gaat het eenmaal onweren, en dat begint dus bij 1x al, krijg ik t koud, rillingen, zweten en ben behoorlijk schrikkerig.
Iemand die naast me staat, en even zn schrempje op zn mobiel laat oplichten is voor mij al een schrik reactie
Het liefst zou ik in een geluidsdicht donker hol gaan zitten, wat uiteraart niet mogelijk is, en al zou ik wel ergens naar binnen kunnen blijf ik nog steeds met het onweer bezig... ook al is het misschien allang opgehouden met onweren.
Mij naar buiten krijgen met onweer is dan ook een hele opgave (door oa mn werk ontsnap ik daar soms niet aan)
Ook mijn werk ,werkt daar niet altijd aan mee. Ik werk bij de marine en ben dus geregeld op zee te vinden.
Nu heb ik geluk dat ik op zee niet vaak onweer meemaak, maar 1 keer is genoeg voor letterlijke paniek.
- ik zit op water
- het hoogste punt op het water
- ook nog eens het hoogste punt van het schip
PANIEK !
Nu heb ik totaal geen schrik voor vuurwerk en schieten ed. Puur alleen dat onweer.
Ik het alleen zo ontzettend zat, ik kan niet eens typen hoe ver de angst ervoor soms kan gaan.
Maar nu is de grote vraag, hoe kom je er in hemelsnaam vanaf of kan ik het verminderen ???
Als ik het op tv zie en hoor is er niks aan de hand (op mischien een verdwaalde rilling na)
Dus kom maar op met die tips