Elke dag hoofdpijn..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bumba01

Elke dag hoofdpijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 16:52

Hoi,

Zoals de titel al zegt, heb ik nu bijna 3 weken elke dag last van mijn hoofd en met name mijn voorhoofd. Ik ben 2 keer bij de HA geweest, omdat ik naast de hoofdpijn, ook erg veel last had van vastzittend slijm, maar een voorhoofdholte ontsteking was uitgesloten (dit heb ik vorig jaar gehad en heb ik ook aan de HA verteld). De ene dag doet het echt zeer (zeurende en bonkende pijn) en de ene dag is het heel licht. Ik heb van alles geprobeerd: Met 1 kussen slapen (slaap normaal met 2 kussens), zonder kussens slapen, stomen, neusspray, zoutoplossing (dit omdat ik dacht dat het door het slijm kwam), maar niks helpt. Last van mijn nek heb ik de ene dag wel en de andere dag niet en mijn nek is ook meerdere malen gemasseerd, maar ook dát helpt niet. Het komt ook in een keer opzetten, bijv.: Als ik s'morgens wakker word en ik ga naar beneden en ik zit op de bank, schiet het in een keer door mijn hoofd. Of als ik door de stad loopt, begint mijn hoofd in een keer te bonken. Paracetamol helpt niet, ibuprofen verlicht héél iets en Aleve of Advil laat de hoofdpijn voor een halfuur a uur verdwijnen en dan komt het terug. Ook heb ik zakjes ibuprofen bruis geprobeerd ( die zakjes die je normaal via de kaakchirug krijgt), en dat helpt 3 uurtjes, maar ook dan komt het weer terug.

Ik ben normaal niet iemand die zomaar piept, maar ik vind dit vreselijk irritant worden en ook heel vervelend..
Ik weet het echt niet meer...

mayniac_val

Re: Elke dag hoofdpijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:54

Drink je genoeg? Anders even bij een fysiotherapeut (dry needling raad ik ook aan maar dat moet je wel liggen) aan kloppen. Ik heb ook iedere dag hoofdpijn omdat de spieren in mijn nek niet goed zitten.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:56

Ben je aan de pil?
Die kan ook hoofdpijn veroorzaken....
Wat bij mij goed hielp was accupunctuur, ben echt heel lang hoofdpijn vrij geweest..
De laatste tijd heb ik ook weer vrij vaak hoofdpijn, als ik pas bij de voetzonereflextherapie geweest ben gaat het weer eventjes beter maar dat helpt maar kort.
En heel veel water drinken!!
Beterschap er mee!

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 16:58

Fysiotherapie heb ik gehad voor mijn rug en daar werd ook mijn nek bij gemasseerd, ze voelde wel wat knopen die ze vervolgens ''wegwerkte'', maar daar werd de hoofdpijn alleen maar erger van en het verbeterde niet. Drinken doe ik wel veel :j Ik zorg dat ik altijd wat drinken in mijn tas heb zitten als ik weg ga en thuis loop ik regelmatig naar de kraan of koelkast om wat drinken te pakken...

Justdiesel: Ja ik ben aan de pil, maar of het daar aan ligt? Die pil heb ik nu inmiddels een jaar en ik heb er nooit last van gehad en ik voelde mij ook niet anders oid. Het is echt begonnen sinds ik last had van vastzittend slijm (dat is nu bijna weg, maar het lijkt wel alsof de hoofdpijn blijvend is ofzo..)...
Accupunctuur is toch met naalden? Daar ben ik heel erg bang voor :o

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 17:02

Ik had dat ook, ben toen doorverwezen naar een manueel therapeut. Die heeft nu een spier gedry needled (niet een die de hoofdpijn veroorzaakt overigens) en ik voel na die behandeling pas dat de knopen echt weg zijn.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 17:03

Heb je veel last van spanning in je nek en rug?

Ik heb heel lang constant hoofdpijn gehad door mijn nek en rug.
En dat verbeterde ook vrijwel niet, doordat mijn spieren telkens weer verkrampten.
Ja, één dagje en dan was het terug.

Zelf ben ik hiervoor Puur Spier gaan gebruiken van de paardendrogist.
Dat is pijn/krampstillend, onstekingsremmend en verbeterd de stofwisseling/doorbloeding.
Met een dag was ik eigenlijk pijnvrij en ook hoofdpijnvrij, en schoten er dingen los.
Fysio merkte heel duidelijk verschil, alles veel losser en ontspannen.

Bij mij is het een combi van Puur Spier en een fysio/manueel, iemand die dus ook wervels recht kan zetten iig. Ik had al maanden hoofdpijn non stop.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 17:04

Heb je je ogen aleens laten opmeten bij een opticien?
Ik had ook vaak last van hoofdpijn, ben toen langs de opticien geweest, en het kwam idd van mijn ogen ;)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 17:08

Even samengevat trouwens waarom je hoofdpijn krijgt van nek/rugklachten:
Als er een wervel scheef staat in bijv. je nek of tussen je schouders trekken die aan je spieren.
Aan je schedeldak zitten spieren verbonden aan je hersenvlies.
Als er iets scheef staat trekken die spieren aan je hersenvlies waardoor je hoofdpijn krijgt.
Die pijn zit ook inderdaad aan de voorkant, vanaf net boven je ogen naar achteren tot je nek.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 17:17

Duidelijk moonfish 13!!! Precies wat ikke ook heb!

Poney

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 17:30

moonfish13 schreef:
Heb je veel last van spanning in je nek en rug?

Ik heb heel lang constant hoofdpijn gehad door mijn nek en rug.
En dat verbeterde ook vrijwel niet, doordat mijn spieren telkens weer verkrampten.
Ja, één dagje en dan was het terug.

Zelf ben ik hiervoor Puur Spier gaan gebruiken van de paardendrogist.
Dat is pijn/krampstillend, onstekingsremmend en verbeterd de stofwisseling/doorbloeding.
Met een dag was ik eigenlijk pijnvrij en ook hoofdpijnvrij, en schoten er dingen los.
Fysio merkte heel duidelijk verschil, alles veel losser en ontspannen.

Bij mij is het een combi van Puur Spier en een fysio/manueel, iemand die dus ook wervels recht kan zetten iig. Ik had al maanden hoofdpijn non stop.

Klinkt goed dat Puur Spier, want heb werkelijk ook al van alles geprobeerd. Maar het is eigenlijk voor dieren, maar het kan dus ook voor mensen??
Pijnvrij klinkt heerlijk!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 17:36

Elk ingredient uitgeplozen via internet en het kan voor mensen.
Mijn fysio vond het erg creatief maar het resultaat is super. 8-)

Mijn rug voelde ik altijd en eeuwig zitten en altijd gedwongen/onnatuurlijk bewegen.
Dat was die dag nog weg. Het is voor dieren maar voor mensen is het hetzelfde qua werking.
VSM heeft alles ook maar dan moet je 3 potjes kopen i.p.v. 1 druppel, het is ook goedkoper ook trouwens.

Geen reclame, maar puur mijn ervaring.
Paardendrogist zelf zal het je niet adviseren gezien het voor dieren is, maar na onderzoek zelf geconstateert dat het best voor mensen kan.
Mijn fysio wist het ook niet meer met mij zo langzamerhand.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 26-09-11 17:44, in het totaal 2 keer bewerkt

MaritBR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 17:37

Ik had ook elke dag hoofdpijn, en toen bleek dat ik een prisma bril nodig had. Dat kan na een tijdje ook zomaar weer weg zijn en dan komt het meer. Misschien voor de zekerheid ook even naar de opticien langs om dit uit te sluiten.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 21:39

Ik zit op mijn Blackberry, maar ik zal even globaal antwoorden. Ik heb idd wat knopen in mijn nek zitten en mijn (oude) fysio heeft die al een aantal keren losgemaakt, maar dit zonder resultaat. De reden dat ik naar een fysiotherapeut moest, was omdat ik erg veel last van mijn onderrug had (heb) en veel spanning tussen mijn schouders had. Er is een scan van mijn rug gemaakt en hieruit bleek dat er 3 wervels in mijn onderrug vastzitten. Helaas kwam er na 32 behandelingen geen verbetering, sterker nog, ik begon meer last van mijn rug te krijgen dan ik al had. Ik heb zelfs een tijd aan de spierverslappers gezeten, omdat ik het nog amer trok. En sindsdien ben ik ook niet meer naar een fysio oid gegaan... Ik heb mijn ogen bij een opticien laten meten, maar daar kwam uit dat mijn ogen goed waren...

En nu weer, ik heb ong. 2uur geleden een zakje iburofen ingenomen en nu begint het al weer te zeuren in die bovenkamer..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:55

Dat is exact wat er bij mij ook aan de hand is/was.

Alleen heb ik nooit echt constant aan de pijnstillers gezet, en heb de Puur Spier besteld.
Soms wel 800mg brufen, maar echt zo min mogelijk. Alleen als ik het écht zat was.

Wist je dat Mamendt? Dat het zo werkt met de hoofdpijn? :)
Poney: Als je vragen hebt pb dan gerust. :)

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 22:03

Hoofdpijn komt idd vaak vanuit de wervels,
maar als je PH waarde te laag is (4/5) kun je ook veel (hoofd) pijn en veel andere klachten krijgen (moe, pijnlijke gewrichten etc.)
PH waarde kun je meten via strips en ochtend urine
Als je gezond eet (Fruit,groente =basis) en niet te veel verzurende (akalisch) etenswaren (=vlees, kaas,vet)
heb je nooit meer last van hoofdpijn zelfs niet als je wervels scheef staan!
En je voelt je ook nog eens een stuk fitter 8-)
Ook is het belangrijk om minimaal 2 liter (mineraal) water per dag te drinken
Succes!

Info over verzuring
http://www.fonteine.com/waterfilter/str ... toeval.pdf
http://www.kamperfoelie.be/index.php?pa ... u=0&id=219

Lijst met producten
http://www.robkalmeijer.nl/voedingsleer ... tabel.html
http://www.kruidenvrouwtje.nl/voeding/zuren-basen.htm
http://www.enzymtherapie.nl/Lijst%20zuu ... 0basen.htm

De website waar je de PH strips kan bestellen
http://www.greensshop.nl